جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » ۵۰ درصد کل مسکن‌های روستایی کشور در همدان افتتاح شد!

۵۰ درصد کل مسکن‌های روستایی کشور در همدان افتتاح شد!

0
188
کد خبر: 53477

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدمسکن روستایی در قالب بازسازی واحدهای مسکونی حادثه‌دیده و بهسازی مسکن روستایی نوسازی شده‌اند که ۵۰ درصد کل مسکن‌های روستایی کشور را شامل می‌شود.


به گزارش میار، عزیزالله مهدیان در حاشیه بهره‌برداری از هشت هزار واحد مسکونی روستایی بازسازی شده در همدان افزود: پنج میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای کشور وجود دارد که از ۱۵ سال پیش تاکنون، هر سال به ۲۰۰ هزار واحد، تسهیلات ارزان قیمت واگذار شده است.


وی عنوان کرد: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه به مالکان مسکن‌های روستایی پرداخت شده و مبلغ آن از پنج میلیون تومان آغاز شده و امسال به پنجاه میلیون تومان رسیده است.


مهدیان اظهار داشت: برنامه بازسازی واحدهای مسکونی روستایی ادامه دارد و امسال هم با مصوبه دولت و ابلاغ آن به بانک‌ها، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی، با کارمزد پنج درصد پرداخت برای ساخت این واحدها پرداخت می‌شود.


وی با اشاره به اینکه استان همدان در سیل نوروز ۱۳۹۸ بیشترین تخریب را داشت، افزود: سال گذشته بارندگی سنگینی در کشور رخ داد که بیش از ۲۲ استان درگیر سیل شدند و خسارت دیدند که بر اساس آمار ارائه شده، استان همدان هم بیشترین آمار تخریبی را داشت.


معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در همدان سیل مثل لرستان نبود اما بارندگی مداوم و شدید باعث تخریب واحدهای مسکونی روستایی شد.


وی تاکید کرد: همه واحدهای مسکونی خسارت دیده کشور بازسازی شدند به جزء تعداد اندکی که خود افراد به دلایلی پای کار نیامدند.


مهدیان با بیان اینکه در استان همدان هشت هزار واحد مسکن روستایی بازسازی شده است، اظهار داشت: امروز با بهره برداری از این تعداد، بازسازی مسکن‌های تخریب شده از سیل در این استان پایان یافت.


وی خاطرنشان کرد: پس از حادثه سیل فروردین چند حادثه دیگر مثل زلزله آذربایجان شرقی و غربی و سیل دی ماه استان سیستان بلوجستان و کرمان رخ داد که همه آن‌ها آغاز به بازسازی کردند و تلاش داریم تا پایان امسال همه واحدهای خسارت دیده از حوادث بازسازی شوند.


معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: در سیل سال گذشته نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و حدود ۲ هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم پرداخت شده است.


معاون امور بازسازی بنیاد مسکن کشور درباره مسکن محرومان نیز افزود: تعدادی از خانواده های روستایی به علت نداشتن توان مالی نمی‌توانستند خانه‌های خود را بازسازی کنند که طرحی را از اسفند سال ۹۷ با همکاری سازمان برنامه و بودجه با عنوان طرح مسکن محرومان روستایی شروع کردیم که بر اساس آن ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به مردم داده می شود.


گفتنی است در سیلاب ۱۱ و ۱۲ فروردین سال گذشته، خسارت ۹ هزار واحد احداثی، ۶ هزار واحد تعمیری و چهار هزار واحد معیشتی در سطح استان همدان با حضور بازرسان ارزیابی شد.


در مجموع ۱۸ هزار و ۸۷۶ واحد در قالب احداثی، تعمیری و معیشت در خسارت سیلاب مورد ارزیابی قرار گرفت که در مرحله نخست ۳۵۵ میلیارد تومان، مرحله دوم ۳۶۵ میلیارد تومان و در مجموع ۷۱۷ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای این واحدها مصوب و به استان همدان ابلاغ شده است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، به قصد سفری یک‌روزه وارد استان همدان شده است. کلنگ‌زنی ٢٠٠٠ واحد مسکونی محرومان در روستای کردآباد و افتتاح هشت هزار واحد مسکونی احداث شده برای سیل زدگان سال گذشته بخشی از برنامه دکتر محمدباقر نوبخت در این سفر است.


بازدید از بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان همدان و شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی استان و همچنین امضاء تفاهم‌نامه‌های جهش تولید و ٢ هزار واحد مسکونی محرومان از دیگر برنامه‌های دکتر نوبخت در این سفر اعلام شده است.

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید