جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » به‌زودی بالغ بر ۴۰ درصد به ذخایر معدنی سیستان‌وبلوچستان افزوده خواهدشد

به‌زودی بالغ بر ۴۰ درصد به ذخایر معدنی سیستان‌وبلوچستان افزوده خواهدشد

0
192
کد خبر: 53462
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خبر داد: در آینده ای نزدیک بالغ بر ۴۰ درصد به ذخایر معدنی استان افزوده خواهد شد.

به گزارش میار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در نشست تخصصی و هم‌اندیشی با رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: هم‌اکنون ذخایر معدنی شناسایی شده استان یک میلیارد و یکصد میلیون تن می باشد که با پایان عملیات اکتشاف در یکی از محدوده های معدنی بیش از ۴۰۰ میلیون تن به این ذخایر افزوده خواهد شد.

داود شهرکی گفت: استان در آینده شرایط بسیار مناسبی را در حوزه معدن پیش رو خواهد داشت و بر همین اساس از توان شرکت های توسعه ای و سازمانهای مختلف از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تامین اجتماعی، ایمیدرو و تهیه و تولید مواد معدنی که از توان قابل قبولی در زمینه سرمایه‌گذاری در معدن برخوردار هستند استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: نگاه ما در واگذاری معادن، ایجاد واحد‌های فرآوری در کنار معادنی است که ذخیره اقتصادی دارند تا حتی الامکان از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری و این مواد معدنی با ارزش افزوده بالا به استانهای دیگر و سایر کشورها صادر شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور نیز در این نشست گفت: در حال حاضر این سازمان هفت مورد سرمایه گذاری جدید در حوزه معدن سیستان‌وبلوچستان را به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی کرده‌است.

تقی نبئی گفت: یکی از برنامه‌های ما در سیستان‌وبلوچستان پیگیری طرح‌های مطالعاتی در بخش صنایع‌معدنی است و به عنوان مشاور در بخش معدن و صنایع معدنی به سرمایه گذاران مشاوره خواهیم‌داد.

در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی معدن سیستان‌وبلوچستان نیز در این نشست اضافه کرد: معادن منابع خدادادی است و وظیفه ما صیانت از منابع معدنی است.

کاظم شعبانی گفت: تلاش ما ارتقا دانش فنی مهندسین است که به عنوان عضو تخصصی و فنی این سازمان در معادن فعالیت می‌کنند.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان در سال ۸۱ پایه ریزی شده و هم اکنون ۸۶۳ عضو دارد و سالانه بالغ بر ۴۰۰ مورد خدمات مهندسی از جمله تهیه طرحهای اکتشاف و بهره برداری و نقشه ها به نظام مهندسی ارجاع داده می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان در ادامه گفت: ایمنی معادن را با توان اعضا این سازمان مورد بررسی قرار می‌دهیم تا جلوی اتفاقات در معادن گرفته شود و بازرسی از معادن نیز از وظایف این سازمان است.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید