جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » موهبتی از سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیاردی بنیادبرکت در معادن سیستان‌وبلوچستان خبر داد

موهبتی از سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیاردی بنیادبرکت در معادن سیستان‌وبلوچستان خبر داد

0
168
کد خبر: 53443

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) بر اساس امضای تفاهم‌نامه دوجانبه با استانداری ۲ هزار میلیارد تومان در بخش معادن این استان سرمایه‌گذاری می‌کند بنابراین هر چه سریعتر مقدمات این کار توسط دستگاه‌های اجرایی فراهم شود.


به گزارش میار، احمدعلی موهبتی روز چهارشنبه در نشست با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهارداشت: سیستان‌وبلوچستان کلکسیونی از معادن بوده اما تا کنون به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.


وی ادامه داد: سیستان‌وبلوچستان دارای مزیت‌های بسیار مهم شامل تجارت، ترانزیت و معادن بسیار غنی است که بهره‌گیر ی از این ظرفیت‌ها توسعه استان را شتاب می‌بخشد.


استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: در سند آمایش سرزمین به بخش تجارت و معادن توجه ویژه‌ای شده زیرا این ۲ بخش گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور در شرایط فعلی است.


وی بیان کرد: مطالعات اکتشافی بر روی ۸۵ هزار کیلومتر مربع از وسعت سیستان‌وبلوچستان انجام شده که بهره‌برداری از بخشی از این اکتشافات معدنی هم‌اینک در حال انجام است.


موهبتی تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی در ۳۵ پهنه معدنی سیستان‌وبلوچستان انجام شده و در سایر پهنه‌ها نیز کارهایی در حال انجام است.


وی اظهارداشت: با وجود اینکه نفت تحریم شده و مشکلاتی را نیز برای کشور ایجاد کرده اما می‌توان از این فرصت برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های معدنی همچون مس استفاده کرد.


استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: با توجه به اینکه مس و بسیاری از مشتقات معدنی تحریم نبوده براحتی می‌توان در این بخش‌ها با استفاده از ظرفیت دولت و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد.


وی بیان کرد: معادن سیستان‌وبلوچستان اگر فعال شود در طولانی مدت تمام زیرساخت‌های این استان را متحول می‌کند بنابراین باید از این فرصت بی نظیر برای توسعه این نقطه از ایران اسلامی بهره برد.


موهبتی اظهارداشت: متاسفانه تنگ نظری های برخی از افراد و دستگاه‌ها در استعلامات، سرمایه‌گذاران را سرگردان می‌کنند و باید این رویه تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تسهیل‌گری در امور نقش بسیار مهمی در توسعه سیستان‌وبلوچستان و پیشبرد اهداف دارد بنابراین باید بروکراسی های اداری حذف شود تا بتوان براحتی یک سرمایه گذار را جذب کرد.


استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: بروکراسی های اداری در بخش معدن باید هر چه سریعتر حذف شود تا بتوان در کمترین زمان سرمایه گذار را جذب کرد.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان وجود دارد که به هر میزان سرمایه گذار باشد ما ظرفیت داریم.


موهبتی تصریح کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذار خارجی دارد که باید شرایط حضور آنان را در این استان تسهیل کرد.

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید