جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » صادرات 339 میلیون دلاری به پاکستان از سیستان‌وبلوچستان؛ در دیدار رئیس کل سازمان تجارت ایران مطرح شد

صادرات 339 میلیون دلاری به پاکستان از سیستان‌وبلوچستان؛ در دیدار رئیس کل سازمان تجارت ایران مطرح شد

0
389
کد خبر: 51062
حمید زادبوم، معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران که در راس هیات بلند پایه به استان سفر کرده، صبح امروز از گمرک و بازارچه مرزی میرجاوه بازدید کرد.

به گزارش میار، بازارچه مرزی میرجاوه در مرز با کشور پاکستان واقع گردیده و در آن سوی مرز با شهرک تفتان پاکستان هم مرز و فعالیت این بازارچه از سال 75 با حضور عوامل گمرک و مرزبانی آغاز و دارای تفاهم نامه با کشور مقابل می باشد و کالاهایی از جمله کاشی و سرامیک، سیمان،محصولات کشاورزی، فرآورده های نفتی و پتروشیمی از این بازارچه به کشور پاکستان صادر می شود.

گفتنی است میرجاوه، جالق، کوهک، پیشین و ریمدان بازارچه های مرزی جمهوری اسلامی ایران با کشور پاکستان هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در این بازدید گفت: در سال 98 کالاهایی به ارزش بیش از 528 میلیون دلار از استان سیستان و بلوچستان به کشور پاکستان صادر گردیده و کالاهایی به ارزش 162 میلیون دلار نیز به کشور واردات اشته ایم که نشان از تراز مثبت تجاری استان با پاکستان دارد.

داود شهرکی گفت: از کل صادرات استان به کشور پاکستان در سال 98 میزان 338 میلیون 880 هزار دلار کالا از میرجاوه صادر گردیده که نشان از اهمیت این مرز در توسعه صادرات غیر نفتی و افزایش مبادلات تجاری با کشور پاکستان دارد.

وی به صادرات سه ماهه از استان به کشور پاکستان نیز اشاره کرد و گفت: کل صادرات استان از گمرکات و بازارچه های مرزی به کشور پاکستان طی 3ماهه سالجاری به ارزش  131 میلیون و 457 میلیون  دلار می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  26 درصد افزایش داشته ، که میتوان اشاره کرد از  کل صادرات استان در 3  ماهه سالجاری که  به ارزش 369 میلیون و 354 هزار  دلار بوده 36 درصد آن به پاکستان صورت گرفت.

شهرکی در ادامه افزود: میزان 78 میلیون دلار کالا طی سه ماهه سالجاری از طریق مرز میرجاوه به پاکستان صادر گردیده که رشد 18 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

بازدید از گمرک و بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه، بازدید از گمرک و بازارچه مرزی و پایانه تخصصی صادراتی میلک، بازدید از بازارچه مرزی گمشاد و شرکت در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان از جمله برنامه های امروز رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران به استان است.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید