شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » آموزش و پرورش » مذاکره با کشورهای دیگر برای پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه‌های ایران

مذاکره با کشورهای دیگر برای پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه‌های ایران

0
210
کد خبر: 50946
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای جذب دانشجوی مجازی خارجی در کشور و پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران با کشورهای دیگر مذاکره می کنیم.

به گزارش میار از فارس، مجتبی صدیقی از مذاکره و رایزنی با کشورهای هدف برای پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران خبر داد.

وی گفت: برای تحقق سیاست جذب دانشجوی مجازی خارجی باید با کشورهای هدف برای پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران مذاکره کنیم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در جهان و در ایران، دانشگاه های مطرح دنیا سیاست آموزش مجازی برای دانشجویان خارجی را در دستور کار قرار داده اند و ما هم به همین سمت حرکت خواهیم کرد. زیرا آموزش مجازی امکان جذب دانشجو از سراسر دنیا را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: لازمه این کار این است که کشورهای هدف، مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران را بپذیرند و همچنین باید دستورالعمل ها و زیرساخت های مربوط به آموزش مجازی را هم به شکل شایسته ای فراهم کنیم.

براساس این گزارش، یکی از برنامه های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بین المللی سازی دانشگاه ها و افزایش جذب دانشجویان خارجی است. به طوری که جذب ۷۵ هزار دانشجوی خارجی و بین المللی تا پایان برنامه ششم توسعه در کشور در نظام آموزش عالی هدف گذاری شده است.

حدود ۲۹ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی زیر مجموعه وزارت علوم، ۸ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی و ۳ هزار دانشجوی خارجی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحصیل می ‌کنند که اغلب از کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی هستند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید