پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » سینمای جهان » چهره‌های هالیوودی مردم را به ماسک گذاشتن تشویق کردند

چهره‌های هالیوودی مردم را به ماسک گذاشتن تشویق کردند

0
461
کد خبر: 50677
چهره‌های شناخته‌شده هالیوودی برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا، از روش‌های مختلف مردم را به استفاده از ماسک‌های تنفسی تشویق می‌کنند.

به گزارش میار، در شرایطی که آمار ابتلا به کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن در بسیاری از کشورهای جهان روندی تصاعدی دارد و حتی بسیاری از چهره‌های شناخته شده دنیای هنر و سیاست را نیز از پا درآورده، در نبود واکسن، بهترین راهکار برای مهار این ویروس استفاده از ماسک‌های تنفسی است، راهکاری که هزینه و زحمت زیادی هم ندارد. با این وجود بسیاری از افراد کرونا را جدی نمی‌گیرد و با خودداری از رعایت نکات بهداشتی جان سایرین را به خطر انداخته و بر فشار کار کادر درمان و دیگر افرادی که در خط مقدم مقابله با کرونا حضور دارند، می‌افزایند.

این روزها در آمریکا، استفاده کردن یا نکردن از ماسک‌های تنفسی بیشتر به یک مقوله احساسی و سیاسی تبدیل شده است. بسیاری از مردم این کشور معتقدند توصیه به پوشیدن ماسک شبیه فرمانی است که حقوق فردی آنها را پایمال می‌کند. عده‌ای دیگر از مردم نیز با توجه به آن که در ابتدای شیوع این ویروس اطلاعات ضد و نقیضی درباره تاثیر پوشیدن ماسک در جلوگیری از انتقال کرونا منتشر شد، از استفاده از آن امتناع می‌کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم تا همین چند وقت پیش با وجود آن که تست کرونای برخی از کارکنان کاخ سفید مثبت اعلام شده بود، ماسک نمی‌زد. با گذشت چند ماه، وی سرانجام در روز ۱۱ ژوئیه (۲۱ تیر) برای اولین بار در ملاعام با ماسک دیده شد.

تشویق مردم به استفاده از ماسک رسالت مهم این روزهای اصحاب هنر است. بنکسی هنرمند نام‌آشنای خیابانی چندی پیش با کشیدن یک دیوارنگاره در متروی لندن این رسالت را به جا آورد. هالیوود نیز با قدرت تاثیرگذاری بالایی که بر مخاطبان خود دارد، نقش خود را در این زمینه ایفا می‌کند. رابرت دنیرو، تام هنکس، جنیفر آنیستون و مورگان فریمن از جمله چهره‌های سرشناس هالیوودی هستند که این روزها به شیوه‌های مختلف از شرکت در کارزارهای متعدد گرفته تا انتشار پست‌های مربوطه در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی، مردم را به استفاده از ماسک‌های تنفسی دعوت می‌کنند.

جنیفر آنیستون: ماسک بزنید، کرونا شوخی‌بردار نیست

جنیفر آنیستون هنرپیشه نام‌آشنای هالیوودی با انتشار پستی در اینستاگرام از طرفدارانش خواست کرونا را جدی گرفته و برای پیشگیری از ماسک استفاده کنند.

آنیستون که ماه گذشته با انتشار یک سلفی از خود در حالی که ماسک به صورت داشت، طرفدارانش را به ماسک زدن تشویق کرده بود، بار دیگر از شبکه‌های اجتماعی برای تاکید بر لزوم جدی گرفتن ویروس کرونا استفاده کرد.

این هنرپیشه آمریکایی دیروز (یکشنبه) تصویر یکی از دوستان خود را به اشتراک گذاشت که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود و به کمک ونتیلاتور نفس می‌کشید. وی در توضیح این تصویر نوشت: این دوست ما کوین است که کاملا سالم بود و هیچ بیماری زمینه‌ای نداشت. این بیماری کووید-۱۹ است و شوخی بردار نیست. ساده‌انگارانه‌ است که فکر کنیم می‌توانیم از آن جلو بزنیم. اگر می‌خواهیم این وضع تمام شود قدمی که می‌توانیم برداریم این است که از ماسک استفاده کنیم. فقط به افرادی فکر کنید که رنج ابتلا به این ویروس وحشتناک را تجربه کرده‌اند. این کار را برای خانواده‌تان و از همه مهمتر برای خودتان انجام دهید. افراد در هر سنی به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند.

بازیگر سریال محبوب دوستان (فرندز Friends) و فیلم‌هایی چون بروس قادر مطلق (Bruce Almighty)، کیک (Cake) و دختر خوب (The Good Girl)، از جمله سلبریتی‌هایی است که در چالش «ماسک بزنید» توری برچ طراح آمریکایی شرکت کرد.
وی در پست اینستاگرامی روز ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر ۹۹) خود با اشاره به آن که استفاده از ماسک یک اقدام پیشگیرانه ضروری است، نوشت: افراد بسیاری در کشورمان (آمریکا) وجود دارند که از برداشتن گامهای ضروری برای صاف کردن منحنی ابتلا به کرونا خودداری می‌کنند. مردم ظاهرا نگرانند که با فرمان پوشیدن ماسک، حقوقشان پایمال شود. این توصیه بهداشتی ساده و موثر به قیمت جان مردم سیاسی شده است. (در حالی که) در این باره اصلا نباید بحثی وجود داشته باشد.

همراهی رابرت دنیرو و مورگان فریمن با کارزار «آمریکا ماسک بزن»

رابرت دنیرو و مورگان فریمن از بازیگران سرشناس هالیوودی هم صدا با کاترین بیگلو کارگردان آمریکایی برنده جایزه اسکار، مردم آمریکا را به استفاده از ماسک تشویق می‌کنند.  

بیگلو در راستای کارزار «آمریکا ماسک بزن» (Mask Up America) هشت ویدئو تبلیغاتی ۳۰ ثانیه‌ای برای تلویزیون ساخته که در آن هنرپیشه‌های مختلف از مردم آمریکا می‌خواهند برای جلوگیری از شیوع و گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا از ماسک استفاده کرده و بینی و دهان خود را بپوشانند.

فریمن بازیگر ۸۳ ساله فیلم‌های هالیوودی در یکی از این ویدئوها می‌گوید: وقتی ماسک می‌زنید احترام مرا دارید چون ماسک شما از شما نه بلکه از من حفاظت می‌کند. من هم ماسک می‌زنم تا از شما محفاظت کنم. ماسک بزن آمریکا.

دنیرو، جیمی فاکس و رُزی پرز از دیگر بازیگران شناخته شده هستند که با ساخت ویدئوهای این چنینی مردم آمریکا را به استفاده از ماسک تشویق کردند.

اندرو کومئو شهردار شهر نیویورک که تاکنون ۳۲ هزار شهروند را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده است، کسی بود که این کارزار را آغاز کرد.

تام هنکس: شرم بر شمایی که ماسک نمی‌زنید

تام هنکس ستاره نام‌آشنای هالیوودی که چندی پیش به کرونا مبتلا شد و بهبود پیدا کرد نیز چندی پیش در نشست مطبوعاتی فیلم سگ تازی (Greyhound) گفت: برای دیدن فردا فقط سه کار از دستمان برمی‌آید: زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها. رعایت این موارد آنقدر ساده است که شرم بر کسی باد که نمی‌تواند از پس انجام چنین کارهای ابتدایی‌ای برآید.

هنکس ماه مارس (اسفند، ۹۸) برای بازی در نقش الویس پریسلی در فیلم بعدی باز لورمن به همراه همسرش ریتا ویلسون،  به استرالیا سفر کرده بود که تست کرونای آنها مثبت اعلام شد. این زوج هنرمند پس از بهبود به آمریکا برگشته و پلاسمای خود را برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا اهدا کردند. حالا این ستاره هالیوودی برنده جایزه اسکار از مردم می‌خواهد با زدن ماسک و رعایت موارد بهداشتی نقش خود را در کمک به مهار این ویروس مرگبار ایفا کنند.

ویروس کرونا که رشد آن در شهرهای بزرگ آمریکا چون کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا صعودی است، تاکنون ۳.۵ میلیون آمریکایی را مبتلا و جان بیش از ۱۳۷ هزار نفر از مردم این کشور را گرفته است.
دسته بندی: سینمای جهان / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید