شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » آموزش و پرورش » در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی عنوان شد؛ راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش از اولویت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد تبریز است

در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی عنوان شد؛ راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش از اولویت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد تبریز است

0
238
کد خبر: 47550
در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان بر عنوان شد راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش از اولویت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است.

 به گزارش پایگاه خبری میار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و هیئت همراه با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان با رضا اختیار وکالتی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی دیدار و گفتگو کرد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این دیدار برنامه‌های پژوهش‌محور دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص نوآوری در حوزه چرم و کفش را تشریح کرد.

 دکتر عزیز جوانپور در این دیدار گفت: بیش از 700 زمینه تحقیقاتی در مورد چالش‌های صنعت چرم و کفش در قالب برنامه پایش احصاء شده که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند پایان‌نامه‌ها و رساله‌های پژوهشی خود را در این زمینه انجام دهند.

 وی اظهار داشت: اخذ مجوز و راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش از جمله برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که در این حوزه‌ها به تربیت نیروی ماهر در چارچوب دوره‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت و با حضور اساتید مجرب این صنعت خواهد پرداخت.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: ایجاد سرای نوآوری چرم و کفش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری در این صنعت کمک خواهد کرد.

 جوانپور اظهار داشت: مرکز تحقیقاتی چرم و کفش دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری انجمن‌ها و اتحادیه‌های چرم و کفش در نظر دارد خدمات استانداردی را برای این صنعت ارائه نموده و مسئله‌های موجود در آن را در قالب پروژه‌های تحقیقاتی برون‌دانشگاهی حل نماید.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز ضمن بیان اهمیّت مهارت‌آموزی به دانشجویان در رشته‌های مختلف به‌ویژه مهارت‌آموزی کفش و چرم ادامه این همکاری را به فال نیک گرفت.

 برپایه این گزارش در این دیدار، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز گفت: سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، واگذاری آموزش‌هاست که آموزش فنی و حرفه‌ای با این رویکرد در راس مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

 دکتر رضا اختیار وکالتی خاطرنشان کرد: مشاغل موجود در جامعه روز به روز در مسیر تخصصی شدن در حرکت است که در این راستا باید مهارت‌آموزی نیز با محوریت ایجاد مشاغل جدید و نو صورت گیرد.


 وی در ادامه تاکید کرد: همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌ها در خصوص ارائه آموزش‌های صحیح و متناسب و مورد نیاز بازار کار در حوزه‌های مختلف مورد انتظار است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی همچنین در خصوص ورود آموزش‌های مهارتی در بخش صنعت گفت: بهترین نفراتی که متولی ارائه این نوع از آموزش‌ها هستند، از خود صنایع می‌باشند و بر این اساس تجهیز صنایع باید از طریق صنعت انجام گیرد.
 
 این گزارش می‌افزاید در این دیدار که دکتر رسولی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و دکتر دادجویان رئیس مدرسه مهارتی روباتیک سما واحد تبریز نیز حضور داشتند رئیس هیئت مدیره احیاگران امدادصنعت نانو طی سخنانی نقطه نظرات خود پیرامون اهمیّت مهارت‌آموزی برای دانشجویان در رشته‌های مختلف به‌ویژه مهارت‌آموزی در حوزه کفش و چرم را بیان داشت و گفت: دانشجویان بخشی از ملت ایران و ارزشمندترین سرمایه کشور هستند.

 مهندس یدالله جعفری تاکید کرد: باید در مهارت‌آموزی دانشجویان کوشا باشیم چرا که کسب دانش و تجربه‌های جدید حرفه‌ای، قدرت ابتکار و توانایی تازه به دانشجویان می‌بخشد.

در پایان این دیدار یک جلد کلام‌الله مجید از سوی حاضران به مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی به رسم یادگار اهدا شد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید