جمعه، 14 اردیبهشت 1403

مردم به هوش!

0
315
کد خبر: 41116
‌دکتر حسن کربلایی‌، با آغاز تبلیغات انتخاباتی و با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی، رقابت‌ها میان نامزدهای انتخابات، سخت‌تر و فشرده‌تر و پرشورتر می‌شود.
در این میان هستند کسانی که برای عقب نماندن از گردونه انتخابات و رقابت با حریف - خاصه حریف‌های قدر - از هر وسیله‌ و شیوه‌ای استفاده می‌کنند.

یکی از این شیوه‌ها؛ بیان و اصرار بر وعده‌های دروغین و از طرفی؛ اهانت و تهمت‌های ناجوانمردانه به رقیب یا رقبا و سیاه‌نمایی علیه وضع موجود و نادیده‌انگاری خدمات «دیگران » است!
در قانون اساسی جمهوری اسلامی خاصه فصل ششم، وظایف و حدود اختیارات هر نماینده مجلس شورای اسلامی روشن ، رسا و ساده بیان شده است.

وظیفه نماینده به صورت کاملا خلاصه «قانون گذاری و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی» است. این وظایف نیز خود باید در چارچوب قانون اساسی کشور باشد و در صورت تعارض با قانون، با برخورد دستگاه‌ها و اهرم‌های نظارتی رو‌به‌رو می‌شود.

از این رو، هر نامزدی که به مردم حوزه انتخابیه خود وعده‌های عجیب و غریب و بیرون از اختیارات و وظایف دهد، بی‌شک در مسیر فعالیت غیرقانونی و رأی‌آوری به شیوه‌ای غیرشرعی و ضدملی قدم برمی‌دارد.
مردم نیز وظیفه دارند با شناخت عمیق و درکی صحیح از وظایف و اختیارات نامزدهای انتخابات، این توان را به دست آورند که وعده‌ها را در ترازوی قانون بسنجند.
فردی که دروغ می‌گوید و عوام‌فریبی می‌کند، قطعا صلاحیت ورود به مجلس شورای اسلامی را ندارد.

با توجه بدان چه اشاره شد؛ خود «تبلیغات انتخاباتی و چگونگی رقابت کردن» سنگ محک خوبی برای عیارسنجی نامزدها (و گروه‌های حامی) و انجام انتخابی درست است.
نامزدی که می‌کوشد با حداقل هزینه، پوستر و عکس منتشر کند، بر پایه کارنامه‌اش؛ شعاری ساده و واقع‌نگرانه انتخاب می‌کند و وعده‌هایی می‌دهد که با تخصص و کارنامه‌اش تطبیق دارد.

جمعی از نخبگان متعهد و انقلابی وی را تأیید می‌کنند. سابقه‌ای چرک در کارنامه خود ندارد، دشمن‌ستیزی‌اش را قبلا در نوع کارش به ظهور رسانده است. ولایتمداری را در قول و عمل نشان داده و به اثبات رسانده است. با این وصف، پس مسلما خوب رقابت و تبلیغات می‌کند و به شیوه ای ناجوانمردانه، به عوام‌فریبی و تخریب رقیب و سیاه‌نمایی و خود را منجی نشان دادن و... روی نمی‌آورد!
بنابر این ضرورت دارد، مردم فهیم و انقلابی ایران اسلامی با مطالعه سابقه افراد از هم اینک آنان را مورد ارزیابی قرار دهند تا در روز دوم اسفند ماه بدون دغدغه، اسامی کسانی که متعهد و متخصص هستند را بر روی برگه های رأی نوشته و آنان را روانه بهارستان کنند.

‌دکتر حسن کربلایی‌
دسته بندی: رسانه / اسلاید شو / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید