جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » شبکه های اجتماعی » ترفیع یک مدیر بی‌کفایت / هلال احمر در انتظار استاندار استان سیل‌زده!

ترفیع یک مدیر بی‌کفایت / هلال احمر در انتظار استاندار استان سیل‌زده!

0
315
کد خبر: 38766
خبرهایی که از انتصاب استاندار خوزستان به عنوان سرپرست جدید جمعیت هلال احمر، به گوش می‌رسد، حاشیه‌های بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشته است.

به گزارش میار به نقل از دانشجو، هانا چراغی؛ * خوزستان، یکی از استان‌های کشور است که در سال‌های اخیر چالش‌های بسیاری پشت سر گذاشته است. منشا اصلی این چالش ها، اغلب انتصاب افرادی بی کفایت در مسئولیت‌های مختلف بوده است.

یکی از مدیرانی که انگار به اشتباه در جایگاه استانداری خوزستان منصوب شده، غلامرضا شریعتی است. شریعتی از خرداد ۹۵ و در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی به عنوان استاندار خوزستان منصوب شده و از همان ابتدا با مدیریت غیراصولی بر مشکلات خوزستانی‌ها افزوده و معیشت مردم را با چالش روبرو کرده است. زمستان همان سال، پدیده گرد و غبار به شکل عجیبی استان خوزستان را در بر گرفت و حتی همزمان به علت رطوبت بالا، هوای استان مملو از مه غلیظی شد. این غبار همراه با رطوبت بالا منجر به تولید گل می‌شد و حتی، اطراف سیم‌های برق را را پر میکرد و در نتیجه همین امر موجب اختلال در سیستم برق رسانی استان شد.
 
به بار آمدن این فاجعه، علاوه بر اینکه خسارات زیادی به بخش‌های مختلف وارد می‌کرد باعث می‌شد معیشت مردم نیز مختل شود و وسایل برقی آنان نیز آسیب ببیند. قاعدتا زمانی که چنین وضعیتی در سطح استان رخ می‌دهد، استاندار و سایر مسئولان باید به دنبال راهکار باشند و دردی از دوای مردم خسارت دیده را درمان کنند، اما استاندار خوزستان هیچ اقدام مثبتی انجام نداد و حتی حاضر نشد خسارات مردم را جبران کند.
 
نارضایتی مردم به حدی بالا بود که حتی ریاست جمهوری و وزیر نیرو در استان حضور پیدا کردند و با دادن وعده هایی، التیامی بر زخم‌های مردم شدند. همه اینها در حالیست که استاندار خوزستان باید راهی برای این مشکل پیدا می‌کرد که نکرد!

جدای از این مسئله، شریعتی در بحث سیل خوزستان نیز کارنامه درخشانی از خود به جای نگذاشته. در سال ۹۵ که این استان درگیر سیلاب شد با یکسری وعده‌ها از سوی ریاست جمهوری و استانداری مردم را توجیه کردند که خسارات سیل با اعطای وام جبران می‌شود، اما این مهم هیچگاه محقق نشد و همچون داغی بر دل مردم نشست!

وعده‌های استانداری تمامی نداشت و هرگاه مردم خواستار پرداخت این وام می‌شدند، به بهانه‌ای این مسئله انجام نمی‌شد و به تعویق می‌افتاد تا اینکه فروردین ۹۸ بار دیگر خوزستان درگیر سیل شد و این سیلاب تمام دار و ندار مردم را به زیر آب برد و خوزستانی‌ها باز هم متحمل خسارات شدیدی شدند.
 
شریعتی این بار هم وعده داد که خسارات جبران می‌شود! طبق معمول ریاست جمهوری و دولت نیز این وعده را به مردم دادند؛ اما اکنون ۹ ماه از این مسئله گذشته و همچنان بسیاری از مردم نتوانسته اند زندگی خود را سامان دهند و خساراتشان را جبران کنند. البته هنوز هم خبری از وامی که قرار بود برای سیل ۹۵ و ۹۸ به مردم پرداخت شود، نیست!

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید