یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » رسانه » رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی: جامعه اسلامی کارگران می‌تواند حلقه وصل دانشگاه و صنعت باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی: جامعه اسلامی کارگران می‌تواند حلقه وصل دانشگاه و صنعت باشد

0
605
کد خبر: 38739
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: جامعه اسلامی کارگران می‌تواند به عنوان حلقه وصل دانشگاه و صنعت عمل نماید.
به گزارش میار عزیز جوانپور در مراسم معارفه یدالله جعفری به عنوان معاون پژوهشی و فناوری جامعه اسلامی کارگران کشور با بیان اینکه جامعه اسلامی کارگران می‌تواند به عنوان حلقه وصل دانشگاه و صنعت عمل نماید گفت: حضور جدی و پرنشاط آقای مهندس جعفری در عرصه صنعت می‌تواند زمینه‌ساز تحولات بزرگ در این حوزه باشد.
وی افزود: مهندس جعفری با توجه به سابقه درخشانی که در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت نانو دارد می‌تواند تحولات خوبی در حوزه فناوری و علمی ایجاد نماید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه دانشگاه برای تحقق اهداف عالیه معاونت پژوهشی و فناوری جامعه اسلامی کارگران کشور از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد گفت: قطعاً پیوند دانشگاه و صنعت در پایداری اشتغال و رونق تولید، می‌تواند مثمر ثمر و منشاء خیر باشد.
جوانپور در خاتمه انتصاب مهندس جعفری به عنوان معاونت پژوهشی و فناوری جامعه اسلامی کارگران کشور را ارزشمند توصیف کرد.
در ادامه این مراسم مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت آمایش سرزمینی در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها گفت: امداد صنعت آمایش سرزمینی در هر منطقه‌ای از کشور می‌تواند منجر به اعتبارسازی، فرصت‌سازی و موقعیت‌بخشی شده و اعتبار و ارزش بیافریند.
یعقوب نماینده با تقدیر از اقدامات موثر در جریان مهارت‌آموزی توسط جامعه اسلامی کارگران کشور گفت: جامعه اسلامی کارگران کشور در جریان اجتماعی مهارت‌آموزی در کشور بسیار خوب عمل کرده و امروز به عنوان الگویی موفق در این حوزه مطرح است.
وی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی در دانشگاه‌ها در خصوص مهارت‌آموزی گفت: جریان‌سازی در امر مهارت‌آموزی به ویژه در مراکز صنعتی کشور و دانشگاه‌ها اقدامی مانا و موثر است که از عهده جامعه اسلامی کارگران می‌تواند بخوبی برآید.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی در خاتمه ضمن تبریک به مهندس جعفری به خاطر انتصاب ایشان به عنوان معاون پژوهشی و فناوری جامعه اسلامی کارگران کشور خاطر نشان ساخت: معاونت پژوهشی و فناوری جامعه اسلامی کارگران کشور فرصتی است برای اعتباربخشی به امر مهم مهارت‌آموزی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای.
بر پایه این گزارش در این مراسم همچنین مدرس دوره‌های کارآفرینی، کسب و کار و بهره‌وری و مالی و اقتصادی دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی طی سخنانی با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی گفت: با توجه به سرعت پیشرفت‌های علمی و اقتصادی در جهان امکان همگامی با دنیا ممکن نیست مگر با استفاده از فناوری‌های روز دنیا.
محمدعلی عسگری در این زمینه تاکید کرد: دیگر زمان تولید با ماشین‌آلات کهنه و فرسوده سپری شده است چراکه افزایش هزینه‌های تولید، قدرت رقابت را از بین برده است.
وی با بیان اینکه توسعه در هیچ زمینه‌ای اتفاق نمی‌افتد مگر با به‌کارگیری فناوری‌های نو و پیشرفته تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف عالیه مد نظر در حوزه صنعت و مهارت‌آموزی باید هر چه سریع‌تر پایه و اساس واحدهای تولیدی و صنعتی‌مان را فناورمحور کنیم.
این استاد دانشگاه خاطرنشان ساخت: استفاده از فناوری‌های روز دنیا و توجه به اختراعات و تبدیل آن‌ها به دانش فناورانه، قطعاً علاوه بر هم‌افزایی منجر به افزایش ثروت خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه ارتباط صنعت با دانشگاه باید معنی‌دار باشد تا دانایی به توانایی تبدیل شود گفت: با ارتباط جدی صنعت و دانشگاه، ارزش افزوده به لحاظ ارزش‌افزایی در طرح‌های دانش‌بنیان زیاد خواهد شد که این مهم زمینه صادرات در حوزه‌های مختلف اعم از خدماتی و فنی و مهندسی و ... را فراهم خواهد کرد.


این گزارش می افزاید در ادامه این مراسم رئیس شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران آذربایجان‌شرقی نیز گفت: معاونت پژوهشی و فناوری جامعه اسلامی کارگران کشور می‌تواند با همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص آسیب‌شناسی صنعت بیش از پیش در صحنه حاضر باشد.
جواد ششگلانی افزود: برای رونق‌بخشی به صنعت و همینطور فضاهای دانشگاهی وجود یک مرکز پژوهشی فناورانه از ضروریات است که معاونت پژوهشی و فناوری جامعه اسلامی کارگران می‌تواند به خوبی این مهم را بر عهده بگیرد.
وی افزود: باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را بُرد تا با حمایت از پژوهشگران دانشگاه‌ها به کمک صنعت و تولید رفت.
گفتنی است مهندس یدالله جعفری به عنوان پایه‌گذار موسسه احیاگران امداد صنعت نانو و موسس شرکت سهامی عام ارس گستر، مدیرعاملی امین یاور ارس و مشاورت کمیسیون اجتماعی مجلس و شرکت بلبرینگ ایران را در کارنامه فعالیتی خود دارد.



دسته بندی: رسانه / اسلاید شو / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید