شنبه، 16 تیر 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » کشف گلوگاه های فسادزا در شهرداری تهران و تذکر به این ارگان

کشف گلوگاه های فسادزا در شهرداری تهران و تذکر به این ارگان

0
369
کد خبر: 35907
میار: عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران از کشف 36 گلوگاه فسادزا در شهرداری تهران خبر داد و گفت: شهرداری باید هر 6 ماه یکبار گزارش‌هایی با قابلیت دسترس همگانی ارائه دهد ولی تاکنون توفیقی حاصل نشده است.

به گزارش میار، زهرا نژادبهرام در تذکری در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران درباره گلوگاه‌های فساد در شهرداری اظهار داشت: بر اساس ماده ششم برنامه سوم توسعه قرار شده است که مصوبات کمیسیون‌های تخصصی در معرض انتشار عمومی قرار گیرد؛ 8 ماه از ابلاغ برنامه سوم گذشته و هنوز اعلان عمومی در این راستا صورت نگرفته است.

وی افزود: بر اساس انجام پژوهش‌ها و نتایج حاصل از آن مشخص شده که 36 گلوگاه فسادزا در بخش‌های مختلف شهرداری از جمله شهرسازی و معماری و صدور آرا و ... وجود دارد که باید اقدامات لازم در زمینه شفافیت و نظارت عمومی انجام گیرد.

نژادبهرام با تأکید بر اینکه همه معاملات و تصمیمات در شهرداری باید در سامانه، قابلیت دسترسی همگانی داشته باشد، گفت: عملکرد شهرداری در این زمینه باید 6 ماه یکبار منتشر شود ولی تاکنون توفیقی در این راستا صورت نگرفته و شهرداری باید برای شفافیت پیگیری انجام دهد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: طبق تبصره ذیل ماده 5 قانون تأسیس شورای شهرسازی و معماری که مصوب سال 51 است، بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهر تهران و اعمال تغییرات در ضوابط زیر پهنه‌های مصوب در شهر تهران به کمیسیون ماده 5 محول شده که با توجه به اهمیت موضوع ضرورت اعمال شفافیت برای رصد و نظارت عمومی از طریق ایجاد سامانه مصوبات امری غیر قابل انکار است.

وی بیان داشت: شهرداری موظف است به منظور ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد شهروندان به مدیریت شهری همه معاملات و تراکنش‌ها را در سامانه‌هایی با قابلیت دسترسی همگانی منتشر کند.

وی تصریح کرد: شهردار تهران باید در اسرع وقت گزارشاتی در این زمینه به شورای شهر ارائه دهد تا شفافیت هرچه بیشتر در شهرداری رقم زده شود.
دسته بندی: اجتماعی / شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید