دوشنبه، 11 تیر 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » اتفاقاتی که با افتتاح موزه استاد حسن لرزاده به وقوع می پیوندد/ حناچی وعده داد

اتفاقاتی که با افتتاح موزه استاد حسن لرزاده به وقوع می پیوندد/ حناچی وعده داد

0
224
کد خبر: 34422
میار: شهردار تهران با اشاره به افتتاح سامانه هایی در حوزه شهرسازی پایتخت طی امروز گفت: با این افتتاح، مراحل صدور پروانه و سایر موارد که مردم درگیر هستند به حداقل زمان ممکن خواهد رسید.

به گزارش میار، پیروز حناچی همزمان با هفته تهران (۱۲-۱۸مهر)‌ در مراسم افتتاحیه خانه- موزه استاد حسین لرزاده در تهران اظهارداشت: امروز همزمان با روز معماری و شهرسازی شاهد افتتاح سامانه هایی در حوزه شهرسازی بودیم که با این افتتاح تلاش می‌کنیم درگیری مردم در حوزه شهرسازی به حداقل زمان برسد.

سه سرویس هوشمند شهرسازی با امکان خدمات استعلام طرح تفصیلی، آخرین وضعیت پرونده شهرسازی و نمایش اطلاعات شهرسازی امروز در سامانه "تهران من" شهرداری پایتخت رونمایی شد.

شهردار تهران همچنین با تبیین شخصیت علمی زنده یاد استاد لرزاده گفت:‌ زمانی که معماری ایرانی به دست فراموشی سپرده بود استاد لرزاده احیاگر معماری سنتی ایران بود و صدها اثر در اماکن مذهبی را به یادگار گذاشت.

وی با بیان اینکه استاد لرزاده طراحی ۸۳۰ مسجد و مکان مذهبی کشور را انجام داد اظهارداشت: معماری مساجدی همچون لرزاده در میدان خراسان، امام حسین (ع)، سلمان، سجاد، مهدیه، سر در مدرسه دارالفنون تهران، حسنیه قم و گنبد کاخ زیبای مرمر از آثار برجای مانده وی به شمار می‌رود.

شهردار تهران با اشاره به معماری خانه لرزاده  گفت: در همین خانه درایت و ذکاوت وی را می‌شود دید چراکه این استاد در خلق اثر از خود ردی برجا گذاشته و سبک معماری مدرن را می‌توان مشاهده کرد.

حناچی تصریح کرد: در معماری این خانه اگرچه سبک معماری مدرن وجود دارد اما روح معماری ایرانی نیز وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش نما را موضوعی مهم اعلام کرد و افزود: در قدیم اصطلاح معمارباشی را داشتیم که افراد فرهیخته‌ای همچون لرزاده ها بودند که به انسجام معماری شهری توجه داشتند، معماری اصیل ایرانی حفظ و ساختمان هایی با کیفیت در شهر ساخته می شد.

حناچی با بیان اینکه باید همه دست به دست هم دهیم تا ساختمان‌ها از کیفیت بصری ویژه‌ای برخوردار باشند خاطرنشان کرد: استاد لرزاده آثار مکتوب فراوانی در حوزه معماری به خلق رسانده که کتاب درک روح معماری ایران یکی از آنهاست.

براین اساس، خانه - موزه زنده یاد استاد لرزاده (زاده ۱۲۸۵ درگذشته ۱۳۸۳ تهران) خالق بیش از ۸۰۰ اثر معماری در سطح کشور در خیابان بهار شیراز تهران قرار دارد.
دسته بندی: اجتماعی / شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید