جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » دستگیری 3 مامور قلابی که سر راه اتباع خارجی سبز می شدند

دستگیری 3 مامور قلابی که سر راه اتباع خارجی سبز می شدند

0
271
کد خبر: 34374
میار: رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند 3 نفره سارقان زورگیری خبر داد که به عنوان مامور از اتباع غیر ایرانی سرقت می کردند.  
 
به گزارش میار، سرهنگ کارآگاه "مرتضی نثاری" گفت: در بیست و یکم مردادماه امسال فردی از اتباع افاغنه به کلانتری 102 پاسداران مراجعه و اظهار داشت: ساعت 4:30 بامداد بیست و یکم تیر ماه درحال تردد در ميدان هروي بودم که يک دستگاه خودروی سواری پژو 405 با سه سرنشين جلوي من را گرفتند و خود را مامور معرفي کردند. سپس به بهانه واهي قصد داشتند که من را سوار خودروشان کنند که من امتناع کردم.  
شاکی در ادامه گفت: به دنبال مقاومت من، 2سرنشین خودرو مرا مورد ضرب وشتم قرار دادند و با تهديد سلاح سرد کلیه اموالم که شامل يک ميليون و دويست هزار تومان پول ايراني و مقداري پول افغان، پاسپورت و يک دستگاه گوشي تلفن همراه بود، سرقت و به همراه راننده خودرو که منتظرشان بود از محل گریختند.  
وی بیان داشت: با ثبت اظهارات شاکی پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم قرار گرفت و در گام نخست، کارآگاهان متوجه شدند هویت یکی از سارقان "ب." 25 ساله می باشد و در ادامه تحقیقات مشخص شد که وی مالک خودرو پژو 405 خاکستري رنگ است.  
این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکي برای شناسایی تصویر متهم به پایگاه چهارم دعوت شد که با دیدن عکس وی ، متهم را شناخت و اظهار داشت یکی از سارقان اموال وی صاحب این عکس است.
سرهنگ نثاری افزود: با سرنخ های به دست آمده مخفیگاه متهم واقع در شهر ري شناسایی و در یک عمليات پلیسی با هماهنگی با مقام قضائی اولین متهم پرونده در مخفیگاهش دستگير و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.
رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تصریح کرد: متهم در بازجويي هاي اوليه منکر هرگونه سرقت از شاکي بود ولی پس از تحقیقات پلیسی لب به اعتراف گشود و بيان داشت: به اتفاق 2 تن از دوستانم با خودرو پژو 405 در ميدان هروي خود را مامور معرفی کردیم و از يک نفر تبعه افغانستان زورگيري کردیم و من در آن لحظه پشت فرمان بودم و دوستانم پياده شده و سرقت کردند.
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی افزود: شاکی پرونده دیگری که خانمی از اتباع افاغنه بود، نیز متهمان را به عنوان سارقان زورگیر پرونده خود معرفی کرد که نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه 34 (ويژه سرقت) تهران متهمان برای رسيدگي تخصصي و تجميع اطلاعات تحويل اداره پنجم پليس آگاهي شدند.
سرهنگ نثاری در پایان به شهروندان در خصوص نحوه برخورد با افرادی که خود را مامور معرفی می کند، گفت: موضوع کمی تأمل کنند و از عجله در تصمیم گیری و پاسخ مثبت به خواسته افرادی که مدعی هستند مأمورند، خودداری کنید.  
وقتی خودتان می دانید هیچ گونه جرمی مرتکب نشده اید، نترسید و آرامشتان را حفظ کنید و با قدرت بیشتر شرایط را مورد بررسی قرار دهید. و از مدعی بخواهید تا کارت شناسائی و حکم مأموریت خود را به شما نشان بدهد.  
در این صورت اگر خواسته مأمور غیر معقول است، با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس و بخواهید تیمی از ماموران برای بررسی موضوع به نشانی شما حضور پیدا کنند و تا رسیدن گشت پلیس در آن محل بمانید. و یا از وی بخواهید که به اتفاق شما برای بررسی بهتر و بیشتر به مرکز انتظامی مانند کلانتری بروید. البته در چنین شرایطی بهتر است از اعضای خانواده همراه شما باشند تا از بروز وقایع احتمالی جلوگیری شود.
دسته بندی: انتظامی / اسلاید شو
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید