دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » سرقت هایی که خواب بر چشم مردم حرام کرده است

سرقت هایی که خواب بر چشم مردم حرام کرده است

0
212
کد خبر: 34121
میار: بیست‌و‌نهمین مرحله از طرح رعد پلیس که به مبارزه با سارقان، زورگیران، قاچاقچیان، معتادان و اراذل و اوباش مربوط می‌شود چند روز قبل در پایتخت اجرا شد و بیش از 600 متهم دستگیر شدند. با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت در جریان این طرح‌های رعد و صاعقه و... که از سوی پلیس آگاهی و پیشگیری و امنیت در تهران برگزار می‌شود در طول یک سال گذشته حداقل بین 30 تا 40 هزار سارق و معتاد و خلافکار دستگیر شده‌اند که نیمی از آنها نیز سابقه‌دار هستند و بارها دستگیر و حبس شده‌اند. هر چند هدف پلیس از اجرای این طرح‌ها مبارزه با وقوع جرم و دستگیری مجرمان است اما هدف مهم‌تر که همان تنبیه مجرمان و کاهش جرم بوده بی‌تردید حاصل نشده است، چرا که اگر اینگونه بود در هر بار اجرای این طرح‌ها و دستگیری مجرمان حداقل نیمی از دستگیرشدگان سابقه‌دار نبودند. نگاهی به آمار وقوع سرقت و جرم و جنایت در کشور نشان می‌دهد که مجموعه پلیس و دستگاه قضایی نیز از این برخوردها و دستگیری‌ها به نتیجه دلخواه نرسیده‌اند و نه تنها کاهش جرم نداشته‌ایم بلکه این آمار رو به افزایش نیز می‌رود.
همین چند روز قبل بود که یکی از ساکنان خیابان پیروزی تهران واقع در منطقه 14 شهرداری در تماس با گروه حوادث روزنامه ایران از افزایش میزان سرقت‌ها در این محله خبر داد. این مرد میانسال که از شیوع احساس ناامنی در میان ساکنان منطقه ابراز نگرانی می‌کرد اظهار داشت، از مدتی قبل سارقان تقریباً هر شب به یکی از خانه‌های خیابان شکوفه و دلگشا دستبرد می‌زنند و هر چه دستشان برسد می‌دزدند از سرقت انباری‌ها و دوچرخه و وسایل داخل پارکینگ خانه‌ها گرفته تا پول و طلا و گاوصندوق داخل ساختمان‌ها و حتی سرقت تجهیزات درهای ریموت دار خانه‌ها که باعث شده ساکنان این خیابان‌ها بشدت احساس خطر و ناامنی داشته باشند.
شکایت‌های متعدد همسایه‌ها به کلانتری و پلیس آگاهی هم بی‌فایده بوده و خبری از دستگیری سارقان نیست. نمونه این حوادث در بیشتر مناطق تهران به چشم می‌خورد که بی‌تردید معلول وضعیت نابسامان اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی مردم است که باعث افزایش این جرایم شده است. هر چند جانشین فرمانده ناجا به صراحت اظهار داشتند که پلیس مسئول تولید جرم نیست اما شاید بهتر باشد پلیس و دستگاه قضایی در اقدامی هماهنگ‌تر در مورد برخورد با مجرمان تصمیم‌گیری کنند تا هم مردم احساس امنیت بیشتری داشته باشند و هم هزینه کمتری بر پلیس و دستگاه قضایی و جامعه تحمیل شود.‌
دسته بندی: انتظامی / اسلاید شو
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید