پنج شنبه، 14 تیر 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » پیشنهاد شهردار تهران برای پشت سر گذاشتن بن بست ها و مشکلات

پیشنهاد شهردار تهران برای پشت سر گذاشتن بن بست ها و مشکلات

0
316
کد خبر: 33468
شهدا ثابت کردند با ایستادگی و مقاومت می توان بن‌بست‌ها را پشت سر گذاشت

میار: شهردار تهران با اشاره به رشادت‌های شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا ثابت کردند که با ایستا‌دگی و مقاومت می‌توان بن‌بست‌ها را پشت سر گذاشت.

به گزارش میار، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در نهمین مراسم زنگ دانش‌آموز شهید که در بهشت زهرای تهران برگزار شد گفت: خیرمقدم می‌گویم خدمت مادران و پدران شهدایی که امروز در جمع ما حضور دارند.

حناچی ادامه داد: امسال آغاز سال تحصیلی مقارن با ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان و همچنین مانند هر ساله یادآور سالهای دفاع مقدس و آغاز هشت سال مردانگی مردم ایران بوده است.

وی افزود: من عزیزان دانش‌آموزی که به مناسبت آغاز سال تحصیلی در جمع ما هستند را به شنیدن سه خاطره دعوت می‌کنم اول سالهایی که خودم دانش‌آموز بودم و جنگ آغاز شد.

شهردار تهران گفت: آن روز هواپیماهای عراقی فرودگاه مهرآباد و برخی نقاط دیگر را بمباران کردند و آن قدر به سطح زمین نزدیک بود که اگر با دقت نگاه می‌کردیم خلبان را هم می‌شد دید.

وی افزود: دومین خاطره من مربوط به روز سقوط خرمشهر بود خرمشهری که بیش از دو ماه مقاومت کرده بود و عملاً نیروهای ایران به طرف دیگر کارون آمده و سقوط قطعی شد و آن هم روزی غم‌انگیز بود.

حناچی تصریح کرد: سالها گذشت و رزمنده‌های ما آن روزهای غم‌انگیز را به روزهای شیرینی تبدیل کردند و حصر آبادان شکسته شد و تجربیات خوبی به دست آمد.

شهردار تهران گفت: خاطره سوم من مربوط به دانش‌آموزی است که راننده لودر بود و با 13 سال یا شایدم 14 سال به محمد لودرچی معروف بود و آنقدر حرفه‌ای بود که زبانزد همه بود.

وی ادامه داد: جنگ اساساً چیز تلخی است و در قرآن هم آمده که اگر جنگی بین مسلمین رخ داد آن را باید اصلاح کرد اما جنگ ما دفاع بود در قبال کسانی که شاید همسایه ما بودند اما از صدام و عراق حمایت کردند.

حناچی گفت: یادمان نرفته که مصر سازمان دفاعی خود را تقدیم عراق کرد و ما تنها با صدام نجنگیدیم و این پیروزی را مرهون آن رشادت‌ها هستیم.

شهردار تهران افزود: آن روز شهدا ثابت کردند که هیچ بن‌بستی وجود ندارد و باید آن روحیه را سرمشق خودمان قرار دهیم و با ایستادگی مشکلات را از سر راه برداریم.

وی با گرامیداشت یاد امام راحل گفت: برای رهبر انقلاب آرزوی سلامتی و طول عمر می‌کنم که در این شرایط سخت و با فشارهایی که دشمنان وارد می‌کنند این نظام را رهبری می‌کنند.
دسته بندی: اجتماعی / شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید