چهارشنبه، 13 تیر 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » شهروندان جنوب‌غرب پایتخت پیاده روی را به استفاده از خودرو ترجیح خواهند داد

شهروندان جنوب‌غرب پایتخت پیاده روی را به استفاده از خودرو ترجیح خواهند داد

0
281
کد خبر: 32500
میار: شهردار منطقه ۱۸ عنوان کرد: شهروندان جنوب‌غرب پایتخت پیاده روی را به استفاده از خودرو ترجیح خواهند داد؛ پیاده محوری باید جایگزین خودرو محوری شود.

به گزارش میار و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۸ ، نشست شناخت سیاستهای جدید توسعه شهری در برنامه پنج ساله سوم پایتخت با رویکرد  ( T .  O . D ) با حضور شهربانو امانی رئیس کمیته ایمن سازی حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر در منطقه ۱۸ برگزار شد که سید محمد فیاض شهردار منطقه، محمد علی کرونی دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، افشین خضرلوی اقدم دبیر کمیته پیاده سازی(T . O .D  در شهرداری تهران و مدیران منطقه نیز حضور داشتند؛ امانی عضو شورای اسلامی شهر طی سخنانی با اشاره به تاریخچه شکل گیری ( T .  O . D )  در شورای پنجم ، اظهار داشت: در برنامه دوم مطالعه ، ( T .  O . D ) را در دو منطقه مطرح و برای اجرای موفق آن از تجربیات دیگر کشورها که زودتر از ما خودرو و مترو را برای ترددهای روزمره شهروندانشان اختراع کرده بودند نیز استفاده کردیم.

وی ادامه داد : در غرب ، سالها بزرگراه ، پلهای زیر گذر و روگذر چند طبقه احداث و ثمره ای هم در کاهش حجم ترافیک نداشت ، اما با مطالعات بسیار به الگوی ( T .  O . D ) و شهر انسان محور و محله محور رسیدند و دریافتند که دیگر به سمت و سوی احداث سازه های عظیم نروند.

به گفته این مقام مسئول ، پس از استقرار شورای پنجم در سال اول ، تغییر رویکرد و ریل گذاری و سپس فاز اجرا و عملیاتی کردن رویکردها طی سالهای بعدی برنامه ریزی شده و در کمیته ( T .  O . D )  نیز احکامی در برنامه سوم داریم که اگر تداوم خدمت هریک از اعضای شورا در دوره بعدی میسور نبود ، کارشناسان با تعهد سازمانی خود این رویکردها را حفظ کنند.

منتخب مردم تهران در شورای اسلامی شهر در پایان سخنان خویش یاد آور شد : بر اساس تبصره 37 بودجه امسال ، شهرداری تهران موظف به توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی ( T .  O . D ) شده و بایستی کلیه در آمدهای وصولی حاصل ازتغییر پهنه ( کاربری ) ، صدور پروانه ، اعطای مازاد تراکم در محدوده 300 متری زون های (T  O . D )  (مترو و BRT ) را صرفا" در توسعه سیستمهای حمل و نقل انبوه هزینه نماید.

همچنین سید محمد فیاض شهردار منطقه در سخنان کوتاهی ضمن ابراز خرسندی از پیاده سازی سیاستهای جدید توسعه شهری و فراهم آمدن زیرساختهای لازم برای ساخت شهر پیاده محور و کاهش از حجم تردد خودروهای محوری در این بخش از پایتخت ، خواستار اجرای طرحهای تفضیلی بر اساس ( T .  O . D )  شد.
دسته بندی: شهری / اسلاید شو
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید