یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » جزئیاتی از ماجرای قتل های سریالی بوشهر/ او تنها یک سارق بود!

جزئیاتی از ماجرای قتل های سریالی بوشهر/ او تنها یک سارق بود!

0
306
کد خبر: 32466

میار: سارق حرفه اي پس از آزادي از زندان و به دليل مشكلات مالي كه داشت تصميم گرفت اين بار با طرح كردن نقشه قتل هاي سريالي خرج زندگي و موادمخدرش را به دست بياورد، او توسط ماموران آگاهي استان بوشهر در يك عمليات ضربتي و سريع قبل از اقدام به فرار بازداشت شد

به گزارش میار، روز سوم تير ماه بود كه گزارش يك كشف جسد در حوالي زمين هاي كشاورزي خورموج، پليس آگاهي استان بوشهر را در برابر پرونده پيچيده اي قرار داد. بررسي جسد در همان محل نشان از اين داشت كه پليس با يك قاتل حرفه اي و همه فن حريف روبرو شده است كه تا دو ماه با وجود تجسس ها و فعاليت هاي فراوان هيچ سرنخي در اين باره به دست پليس نيامد.

سردار خلیل واعظی، فرمانده انتظامی بوشهر با اعلام اين خبر تشريح كرد: عصر سومین روز تیرماه فردي ناشناس خودروي پژویي را از خروجی شهر بوشهر به مقصد شهر دیر به طور دربست کرایه می کند و در زمین های کشاورزی اطراف شهر خورموج با شلیک اسلحه از پشت، راننده را به قتل رسانده، او به اين ترتيب خودرو را سرقت و دو روز بعد آن را به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به فروش می رساند.

در ادامه عمليات پليس براي دستگيري متهم اين قتل جريان داشت كه در آخرین روز مردادماه جسدی در حالی که با اسلحه به قتل رسیده بود در زمین های کشاورزی اطراف شهر خورموج کشف شد و با حضور پلیس و تحقیقات کارآگاهان مشخص شد بین این قتل و قتل تیرماه شباهت‌هایی در نوع و شیوه عمل قاتل یا قاتلان وجود دارد و این فرضیه که عامل هر دو قتل ممکن است واحد باشد، تقویت شد.

پنج روز پس از این حادثه یک تماس با مرکز ۱۱۰ و درخواست نیاز فوریت های پلیسی در یک مجتمع مسکونی در شهر خورموج منجر به حضور پلیس در محل گردید و مشخص شد نوجوان ۱۳ ساله ای خفه و سپس با ضربات چاقو به قتل رسیده و قاتل نیز متواری شده است. با حضور کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی و انجام تحقیقات میدانی، مجرم سابقه‌دار ۳۶ ساله به هویت الف به عنوان مظنون قتل شناسایی و اين بار در مخفیگاهش در شهر کاکی دستگیر شد.

این متهم ضمن اعتراف به هر سه فقره قتل به علت سرقت و مسائل مالی از همدستی فرد سابقه دار دیگری به هویت "ص" در قتل دوم خبر داد که وی نیز شناسایی و دستگیر شد. متهم به همراه همدست سابقه دارش به هویت "ص" در سه‌راهی دلوار خودرو پرایدی را به مقصد شهر دیر دربست كرايه کرده و حوالی شهر خورموج راننده را به قتل رسانده، جسدش را در یک حلقه چاه کشاورزی مخفی كرده است.

در پنجمین روز شهریورماه نیز متهم به منزل مسکونی فردی در شهر خورموج مراجعه کرده و در خصوص حساب و کتاب مالی، طلب خود را مطالبه می‌کند. متهم  که مسلح بود در سه مرحله صاحبخانه را به بهانه های مختلف به بیرون می فرستد و در مرحله سوم پس از قتل برادر ۱۳ ساله صاحبخانه او را تهدید می‌کند در صورت عدم پرداخت مطالباتش او را نیز خواهد کشت و هنگامی که قصد شلیک و کشتن صاحب خانه را داشته اسلحه اش گیر مي كند و طعمه چهارم موفق به فرار از دست قاتل می‌شود.

علاوه بر قاتل و همدستش، در ارتباط با این پرونده دو نفر دیگر نیز دستگیر شدند همچنین یک دستگاه خودرو توقیف و دو قبضه اسلحه کشف شده است. متهم دستگیر شده از مجرمان سابقه‌دار شهرستان و معتاد به مصرف مواد مخدر می باشد که تا کنون به هر سه فقره قتل اعتراف کرده است. در تحقیقات اولیه مشخص شد انگیزه متهم در هر سه  فقره قتل سرقت و مسائل مالی بوده است. حمل سلاح غیرمجاز و اعتیاد عامل اصلی تأثیرگذار در وقوع جنایت های این مجرم بود که باعث آسیب فراوان به خانواده خود و مقتولان شده است.

اين فرد سابقه دار پس از دستگيري در حاليكه صحبت هاي زيادي نمي كرد با كشف اسلحه اي از خانه اش روبرو مي شود، بعد از آن پليس با انتقال اين اسلحه به آزمايشگاه متوجه مي شود كه بين اين متهم با قتل هاي سريالي اش رابطه اي وجود دارد. همين ماجرا باعث مي شود كه پليس از متهم با توجه به ادله موجود در صحنه قتل ها بازجويي كند و او كه ديگر دستش براي پليس رو شده بود واقعيت انجام قتل ها را گردن گرفت.

نكته جالب توجه در مورد اين قاتل كه انواع سابقه سرقت و مواد مخدر را در كارنامه خود دارد اين است كه او در قتل هايش به هيچ عنوان از گوشي موبايل استفاده نكرده است و آنچنان به مسير هاي شهري آشنا بوده كه راننده را مجبور مي كرده است از راه هايي برود كه دوربين نتواند از او اطلاعاتي را ثبت و ضبط كند. همچنين گفتني است اين متهم متاهل است و دو فرزند نيز دارد كه اواخر با توجه به مشكلات مالي كه به دليل تامين اقتصادي خانواده و مواد مخدر خودش مي باشد تصميم مي گيرد قتل هايش را با هدف سرقت انجام دهد و نوع قتل ها و سرقت هايش نيز نشان مي دهد كه او حتي فكرش را هم نمي كرده است كه به اين زودي ها گير بيفتد تااينكه در قتل آخر با كشف اسلحه شكاري كه همراه داشته است پليس متوجه ماجرا مي شود. نكته جالب توجه ديگر اينكه قاتل از اسلحه اي استفاده مي كرد كه به راحتي براي پليس قابل آزمايش نباشد و تمامي اين نكات نشان از حرفه اي بودن متهم در قتل ها و داشتن سناريو براي ارتكاب به جرائم اش دارد.

 

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید