دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » کارمند خاطی رئیس خودش را گروگان گرفت/ 500 هزار دلار می خواستند!

کارمند خاطی رئیس خودش را گروگان گرفت/ 500 هزار دلار می خواستند!

0
300
کد خبر: 32465

میار: كارمندي كه براي پولدار شدن يك شبه تصميم گرفت رئيس شركت شان را به همراه چهار دوستش بدزدد قبل از رسيدن به پول ها شناسايي و دستگير شد؛ روز گذشته متهمان پرونده با توجه به اعلام رضايت شاكي از بابت جنبه عمومي جرم محاكمه شدند

به گزارش میار، مهرماه سال ۹۶ بود كه رئیس یک شرکت خصوصی به نام سامان ربوده شد و به اين ترتيب پليس آگاهي تهران براي بررسي ماجرا وارد عمل شد.

براساس اين گزارش، چهار مرد جوان خودشان را مامور پلیس آگاهی معرفی کرده و رییس شرکت را ربوده و در ازای آزادی اش ۵۰۰ هزار دلار طلب كرده بودند اما رئيس شركت با تیزهوشی و به بهانه پرداخت پول آنها را به شرکت اش کشانده و با اشاره کارمندان اش را از ماجرا مطلع کرده بود که آنها نيز پلیس را با خبر كردند.

رییس شرکت در تشریح شکایتش به ماموران گفت: چند روز پيش به سفر خارج از کشور رفته و ديروز زمانيكه بازگشته بودم در فرودگاه امام چند مرد ناشناس جلوي راه من سد شدند و خودشان را مامور پلیس آگاهی تهران بزرگ معرفی کردند. آنها مدعي به خاطر فرار مالیاتی و پولشویی متهم هستم و حكم جلب مرا نيز دارند و به زور مرا سوار ماشیني کردند و در ازای آزادی من طلب ۵۰۰ هزار دلار كردند. به زودي متوجه شدم كه در دام مامور قلابی ها گرفتار شده ام. من به آنها گفتم ۵۰۰ هزار دلار ندارم. به همین خاطرآنها مرا چند ساعت در خيابان گرداندند تااينكه با صحبت هاي من فهميدند پولي همراهم نيست و موافقت کردند تنها در ازای پرداخت ۵۰ هزار دلار مرا آزاد کنند. من به آنها گفتم این مبلغ را نيز همراه ندارم اما این پول در گاوصندوق شرکتم موجود است كه بايد برای برداشت آن با هم به شرکت برویم و من آن را از حسابداری تحویل بگیرم و به آنها بدهم. وقتی به شرکت رفتیم به حسابداری دستور دادم تا مبلغ ۵۰ هزار دلار را به اين ماموران قلابي بپردازند و با اشاره به کارمندانم به آنها فهماندم که در دام اخاذ افتاده ام. همان موقع آنها پلیس را خبر کردند و اين چهار متهم بازداشت شدند اما من نمي دانم كه چرا آنها براي اجراي سناريوي آدمربايي شان من را دزديده اند.

با این شکایت پلیس به بازجویی از متهمان پرداخت و روشن شد نقشه اخاذی را یکی از کارمندان شرکت طراحي كرده است كه با راهنمايي هاي متهمان اين فرد نيز دستگير و روانه زندان شد.

اين كارمند خاطي مدعي بود: می دانستم رئیس شرکت گردش حساب چند میلیاردی دارد و براي همين با هم دستی چهار نفر از دوستانم نقشه اي طراحي كرديم تا از او اخاذی کنیم.

با اعتراف های متهم اصلي پرونده، عليه هر پنج متهم کیفرخواست صادر و پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. آنها روز گذشته در حاليكه شاکی رضايت خود را اعلام كرده بود در دادگاه حضور يافتند و به دفاع از خود پرداختند.

وقتی متهم اصلي پرونده در جایگاه قرار گرفت بيان كرد: من کارمند شرکت بودم و از وضعیت مالی شاكي مطلع بودم. به همین خاطر از دوستانم خواستم اين نقشه را طرح ريزي كنيم اما قبل از اینکه پولی به دست ما برسد دستگیر شدیم با اينحال اتهام آدمربايي را قبول ندارم چون در جريان ماجرا هيچ كاري نكردم.

سایر متهمان نیز جرم آدم ربایی را انکار کردند و گفتند تنها قصد اخاذي داشتند كه در رسيدن به هدف شان نيز بازماندند.

 در پایان اين جلسه هيئت قضائي وارد شور شدند تا براي تعيين سرنوشت پرونده تصميم گيري كنند.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید