شنبه، 16 تیر 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » سارقان صندوق عقب خودروهای پلاک شهرستان دستگیر شدند

سارقان صندوق عقب خودروهای پلاک شهرستان دستگیر شدند

0
216
کد خبر: 30443
میار: رئیس کلانتری 128 تهران نو از دستگیری دو متهم حرفه ای در زمینه سرقت لوازم خودرو و کشف لوازم سرقتی از آنها خبر داد.
به گزارش میار، سرهنگ رسول بهرامی در تشریح این خبر بیان داشت: پنجشنبه هفته گذشته ماموران کلانتری 128 تهران نو از طریق مراجعات شهروندان در جریان یک فقره سرقت محتویات و لوازم خودروی زوج جوانی قرار گرفتند.
این زوج جوان که مدعی بودند روز گذشته (چهارشنبه) حوالی ساعت 10 صبح به تهران رسیده بودند ادامه دادند: برای انجام کارهای دانشگاهی مان به دانشگاه تهران جنوب مراجعه کردیم و در این محل پس از انجام کارهای مان، راهی شهرستان خود یعنی اصفهان شدیم بدون اینکه متوجه سرقت شدن صندوق عقب خودروی مان باشیم.  
در ادامه این زوج که به تازگی با هم ازدواج کرده بودند وقتی به شهرشان رسیدند و محتویات صندوق عقب خودروی خود را چک کردند، متوجه سرقت شدن لوازم کار خود که ارزش ریالی بالایی نیز داشته است به همراه یک عدد لپ تاپ شخصی شامل اطلاعات، مدارک و اسناد مهم کاری و خانوادگی متعلق به خودشان شدند و به این ترتیب سریعا برای پیدا کردن دزد خود دوربین های مداربسته نزدیک خانه شان را چک کردند و حتی از رستوران های بین راهی که در آنها غذا خورده بودند نیز درخواست بررسی دوربین مداربسته شان را کردند اما متوجه شدند تنها جایی که محتویات صندوق عقب خودروی شان سرقت شده است، در تهران هنگام مراجعه به دانشگاه بوده است.
با این اوصاف بود که این زوج جوان به تهران بازمی گردند و پس از مراجعه به دانشگاه، متوجه می شوند این محل در محدوده کلانتری 128 تهران نو می باشد.
آنها با حضور در این کلانتری شکایت خود را مطرح کردند که با بررسی دوربین های مداربسته، مشخص شد دو متهم سوار بر موتورسیکلت و در کمتر از سه ثانیه اقدام به باز کردن در صندوق عقب خودروی شکات کرده اند و پس از آن تمامی محتویات داخل صندوق عقب خودرو را خالی و به سرقت برده اند.
سریعا با استفاده از تصاویر به دست آمده و مراجعه به بانک های اطلاعاتی، متهمان که از سارقان به نام محدوده تهران نو بودند، مورد شناسایی قرار گرفتند که به دلیل حساسیت موضوع و با توجه به مهمان بودن شکات در پایتخت، هماهنگی های قضائی برای ورود به مخفیگاه متهمان صادر شد و هر دو متهم در مخفیگاه خود زمینگیر و به همراه یک هارد اکسترنال سرقتی کشف شده در محل، به کلانتری دلالت داده شدند.
به این ترتیب از متهمان بازجویی های فنی انجام شد و آنها که با توجه به وجود مدارک علیه شان چاره ای جز اعتراف نداشتند، به بزه انتسابی اعتراف و عنوان داشتند بیشتر از خودروهایی که پلاک شهرستان داشتند سرقت می کردند چراکه احتمال می دادند در صندوق عقب این خودروها اشیا و لوازم گرانقیمتی موجود باشد.
بعد از این با مشخص شدن این موضوعات، مشخص شد متهمان هارد اکسترنال کشف شده را نیز از خودروی یکی از شهروندان دیگر سرقت کرده اند و در ادامه با راهنمایی های این دو متهم، لوازم سرقتی خودروی زوج اصفهانی نیز کشف و به آنها در کلانتری تحویل داده و پس از طرح شکایت از متهمان، پرونده ای در این زمینه تشکیل شد.
در انتها هر دو متهم که به مواد مخدر از نوع شیشه روانگردان معتاد می باشند، به مقام محترم قضائی معرفی شدند و سرهنگ بهرامی به شهروندان و مردم عزیز توصیه کرد به هیچ عنوان مدارک و لوازم ارزشمند خود را داخل صندوق عقب خودروی شان قرار ندهند تا به این صورت از اتفاقات احتمالی بعدی نیز جلوگیری کنند.
دسته بندی: انتظامی / اسلاید شو
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید