دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » عامل جنايت در قهوه خانه در مرز تركيه بازداشت شد/ چاقو را در سرش فرو كردم!

عامل جنايت در قهوه خانه در مرز تركيه بازداشت شد/ چاقو را در سرش فرو كردم!

0
228
کد خبر: 30411

میار: مردي كه پس از هفت سال فرار بعد از قتل يكي از بچه محل هايش، سال گذشته در كشور تركيه بازداشت شده بود، در دادگاه كيفري يك استان تهران محاكمه خواهد شد

به گزارش میار، رسيدگي به اين پرونده از اواسط آبان ماه سال 90 و با گزارش يك فقره درگيري منجر به جنايت در قهوه خانه اي در محدوده جنوبي تهران آغاز شد. با اعلام اين خبر به سامانه 110 پليسي، سريعا ماموران كلانتري 158 كيانشهر در محل حضور يافتند و تحقيقات خود را با توجه به اينكه متوفي با ضربات متعدد چاقو به سر و گردن به قتل رسيده بود، آغاز و گزارش اوليه ماجرا نيز به بازپرس شعبه سوم دادسراي امور جنايي تهران اعلام كردند.

به اين ترتيب بازپرس به همراه تيم تشخيص هويت و كارآگاهان جنايي اداره دهم آگاهي در محل حضور يافت و تحقيقات ميداني نيز آغاز شد. افرادي كه در محل حضور داشتند از آغاز درگيري با حضور چهار نفر پرده برداشتند و گفتند چهار مرد جوان كه يكي از آنها مقتول بود، با يكديگر درگير شدند و يكي از آنها مقتول را به قتل رساند و با توجه به وقوع جنايت طي يك نزاع دسته جمعي، سه نفر شركت كننده در اين نزاع متواري شدند و تنها مقتول كه بر اثر شدت جراحات وارده خون زيادي از او رفته بود در صحنه ماند كه قبل از رسيدن تيم اورژانس جان خود را از دست مي دهد.

بازپرس دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني براي تعيين علت اصلي فوت را صادر كرد و در ادامه با توجه به مدارك و شواهد موجود در پرونده، دستور بازداشت سه تن از شركت كنندگان در دعوا صادر شد كه به زودي دو متهم شركت كننده بازداشت شدند اما نفري كه اتهام قتل به او منتسب بود همچنان متواري بود.

يكي از بازداشت شدگان در زمينه ارتكاب قتل توسط قاتل اينگونه توضيح داد:‌ ما در قهوه خانه نشسته بوديم كه مقتول و قاتل حضور داشتند. درگيري آنها مربوط به فردي بود كه شب قبل از حادثه فوت كرده بود. متوفي يكي از لات هاي محل بود و مقتول نيز با اين ادعا كه از او سرتر بوده است و از اين به بعد در محله كسي حرفي نمي تواند بالاي حرف اش بزند دعوا را شروع كرد. در ادامه قاتل از جاي اش برخاست و او نيز ادعا كرد كه از همه لات تر است. همين موضوع درگيري را شدت داد و در جريان كشمكش ها، بحث بالا گرفت و من و فرد ديگري داخل نزاع شديم تا از اتفاقات بعدي جلوگيري كنيم؛ مقتول با استفاده از پيك نيك قصد از پا انداختن قاتل را داشت و با همان كه از آشپزخانه قهوه خانه برداشته بود، مي خواست به سر متهم بزند اما ما جلوي اش را گرفتيم تا اينكه قاتل چاقويي كه پشت كمر من بود را برداشت و با استفاده از همان چند ضربه به سر و گردن مقتول زد و بعد از اينكه از فوت مقتول مطمئن شد از محل گريخت و حالا نيز شنيده ام كه از كشور خارج شده است.

متهم ديگر بازداشت شده نيز همين صحبت هاي متهم را تا حدودي مطرح كرد و در ادامه با توجه به اينكه احتمال خروج قاتل از كشور وجود داشت دستوراتي توسط بازپرس در اين زمينه صادر شد اما به زودي مشخص شد قاتل خيلي زود و همان شب از طريقي كشور را ترك كرده است و هيچ كس از او خبر ندارد. ادامه تحقيقات مشخص كرد قاتل به كشور آلمان پناهنده شده است و در ادامه با توجه به اين موضوع، تلاش هاي پليسي براي دستگيري متهم با همكاري پليس اينترپل مستقر در اين كشور آغاز شد اما بعد از مدتي هيچ جوابي از سوي دولت كشور آلمان به دست نرسيد تا اينكه بالاخره سال گذشته متهم قصد كرد به ايران بازگردد.

در اين سفر، متهم براي اينكه شناسايي نشود قصد داشت به صورت قاچاقي از طريق مرزهاي تركيه به ايران وارد شود كه پليس ايران در جريان موضوع قرار گرفت و اين ماجرا از طريق پليس اينترپل به پليس تركيه اعلام و مشخص شد پليس تركيه حين خروج غيرقانوني متهم از كشورش، او را شناسايي كرده و به اتهام ورود و خروج غير مجاز به اين كشور بازداشت كرده است در حاليكه متهم قصد داشت با هويت جعلي به ايران بيايد تا به اين شكل كسي نتواند از حضور او در كشورش باخبر شود.

با بازداشت متهم و مسترد كردن او به ايران، اين بار او در آگاهي تهران تحت تحقيقات فني و پليسي قرار گرفت و با انتقال او به شعبه سوم بازپرسي دادسراي امور جنايي، متهم جزئيات روز جنايت را به بازپرس توضيح داد و گفت: از وقتي كه قتل رخ داد و متوجه شدم متوفي فوت كرده است، تصميم ام را مبني بر خروج غيرقانوني از كشور گرفتم و رفتم تا به كشور آلمان پناهنده شوم اما آنجا نيز موفق نشدم تا اينكه وقتي قصد آمدن به ايران براي ملاقات با خانواده ام را داشتم توسط پليس تركيه بازداشت و به كشور مسترد شدم.

او در زمينه جزئيات روز حادثه نيز عنوان داشت: مقتول از دوستان من بود و با هم در يك محله زندگي مي كرديم. آن روز وقتي وارد قهوه خانه شدم شنيدم كه او پشت سر متوفي، يعني همان فرد گنده لاتي كه شب گذشته فوت شده و از دوستان من نيز بود بدگويي مي كند. خيلي ناراحت شدم و به او گفتم كه اينجا جاي چنين صحبت هايي نيست اما او ادعا كرد كه متوفي از او پايين تر بوده و مي توانسته به راحتي او را از پاي در بياورد اما چون حرمت اش را حفظ مي كرده با او درگير نشده است. من به او باز هم هشدار دادم اما گوش نكرد و جر و بحث مان شد. درگيري شدت گرفت و او رفت كه پيك نيك بياورد تا با آن ضربه اي به من بزند و من كه از دستش عصباني شده بودم با چاقويي كه در كمر يكي از افراد حاضر در آنجا بود دو ضربه به سر و دو ضربه به گردنش زدم و بعد از اينكه متوجه شدم چه كار كرده ام خيلي ترسيدم و از محل گريختم. در واقع اگر او پشت سر مرده بدگويي نمي كرد هيچ وقت من با او درگير نمي شدم و كار به اينجا نمي كشيد.

در ادامه به دستور قاضي ساسان غلامي، بازپرس شعبه سوم دادسراي امور جنايي تهران تحقيقات در اين پرونده در اختيار ماموران اداره دهم آگاهي پايتخت قرار گرفت و پس از انجام بازسازي صحنه قتل، عليه متهم به اتهام قتل عمدي كيفرخواست صادر شد. به زودي متهم با ارسال پرونده به دادگاه كيفري يك استان تهران تحت محاكمه قرار خواهد گرفت در حاليكه اولياي دم مقتول براي او درخواست قصاص نفس را كرده اند.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید