دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » تبرئه دزد قاتل از قصاص/ پيرزن را به خاطر طلا كشتم!

تبرئه دزد قاتل از قصاص/ پيرزن را به خاطر طلا كشتم!

0
256
کد خبر: 29693

میار: پسر نوزده ساله‌اي كه طي يك سرقت مرگبار جان پيرزن همسايه را گرفته بود در چند قدمي چوبه ‌دار رضايت اولياي دم را با پرداخت ديه جلب كرد.

به گزارش میار، ماجرا به سال 91 باز مي‌گردد. در يكي از روزهاي اين سال پسري جوان كه از وجود طلاهاي زياد در خانه پيرزن همسايه خبر داشت، به خانه پيرزن بيچاره رفت و وقتي فهميد پيرزن او را شناخته است بعد از كشتن او، طلاهايش را سرقت كرد و براي دور ماندن از دست پليس به خانه عمه‌اش گريخت اما اين پايان ماجرا نبود و به زودي پليس با توجه به اطلاعات به دست آمده از شهود متهم را شناسايي و دستگير كرد.

متهم در اداره آگاهي به جرم ارتكابي اعتراف كرد و عنوان داشت قصد كشتن پيرزن را نداشته است اما چون او را مورد شناسايي قرار داده بود و امكان داشت او را به عنوان سارق دست پليس بدهد، تصميم به اين كار مي‌گيرد.

با اين وصف، پرونده تكميل و براي رسيدگي در اختيار شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران قرار گرفت. زماني‌كه متهم در جايگاه محاكمه قرار گرفت عمل ارتكابي اش را پذيرفت و گفت: آن روز مشروب زيادي مصرف كرده بودم و چون جسارت آدمكشي پيدا كرده بودم، پس از سرقت طلاهاي پيرزن او را كه نقاب از صورتم كنده و مرا شناخته بود كشتم.

در انتها قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محكوم كردند و در حالي‌كه قرار بود چندي پيش اين حكم اجرا شود، اولياي دم مقتول با دريافت ديه مقتول از قصاص قاتل گذشت كردند و به اين ترتيب به زودي متهم در شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي قربانزاده از بابت جنبه عمومي جرم محاكمه خواهد شد.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید