سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » پرونده های ویژه » مرد دو زنه در يك قدمي اعدام+‌تصوير

مرد دو زنه در يك قدمي اعدام+‌تصوير

0
318
کد خبر: 29690

میار: مرد دو زنه که به اتهام قتل همسر اولش بازداشت و در شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران محاكمه شده بود به اعدام محكوم شد

به گزارش میار، عصر چهارم شهريورماه 93، زن جواني با كلانتري170 كهريزك تماس گرفت و از حادثه هولناكي خبر داد. او گفت وقتي با تماس شوهرش، به خانه او رفته با پيكر نيمه‌جان هوويش مواجه شده است. همزمان با حضور مأموران پليس، امدادگران اورژانس نيز خود را به محل حادثه رساندند و زن جوان با اصرار خانواده‌اش پس از تشكيل صورتجلسه درگيري توسط پليس، ساعتي بعد به بيمارستان منتقل شد و به دليل ضرباتي كه به سرش برخورد كرده بود به كما رفت و پزشكان تلاش زيادي براي نجات او انجام دادند اما بي‌فايده بود و چند ساعت بعد او روي تخت بيمارستان جان خود را از دست داد.

مرگ اين زن در حالي بود كه هيچ‌كس از شوهرش خبر نداشت و اطلاعات اوليه نشان مي‌داد او عامل اين جنايت بوده است. مأموران در جريان تحقيقات پي بردند متوفي همسر اول و دائمي شوهرش بود و علاوه بر اين، مرد فراري يك همسر صيغه‌اي نيز داشته است. همسر صيغه‌اي كه اين ماجرا را به پليس گزارش كرده بود به مأموران گفت: حدود ساعت دو بعدازظهر به خانه هوويم رفتم. وقتي در زدم دختر هشت‌ساله‌اش در را باز كرد و گفت كه حال مادرش خوب نيست و در اتاق افتاده است. با عجله وارد شدم و ديدم او به سختي نفس مي‌كشد. ظاهرا شوهرم او را كتك زده و از خانه فرار كرده بود. بعد از اين حادثه هيچ‌كس شوهرم را نديده است.

تنها مظنون پرونده به مكاني نامعلوم گريخته بود و هيچ‌كس از مخفيگاه او اطلاعي نداشت. با وجود اين، تجسس‌ها در اين‌باره جريان داشت و كارآگاهان پليس به‌دنبال كشف اطلاعات بيشتر بودند. يك‌ماه از اين جنايت خانوادگي مي‌گذشت تااينكه بالاخره كارآگاهان به اطلاعاتي درباره مخفيگاه متهم دست يافتند و در عملياتي ضربتي او را دستگير كردند.

متهم در اعترافات اوليه‌اش منكر قتل همسرش شد و گفت كه او را كتك زده اما به قتل نرسانده است. وي توضيح داد: زماني كه همسرم فوت شد در خانه نبودم. ما دو الي سه روز پيش از اين حادثه با يكديگر درگير شديم و با چوب چند ضربه به پايش زدم اما ضربه‌اي به سرش نزدم. اظهارات اين مرد در شرايطي بود كه گزارش پزشكي قانوني نشان مي‌داد كه زن جوان به دليل اصابت ضربات جسم سخت به سر و فشار بر عناصر حياتي گردنش، جان خود را از دست داده است. با اين حال او حاضر نبود اتهام قتل همسرش را برعهده بگيرد.

با گذشت چند روز از آغاز بازجويي‌ها از متهم، او ادعاي تازه‌اي را مطرح كرد و گفت: با اينكه دو همسر داشتم اما هر دوي آنها را دوست داشتم و با هيچ كدام مشكلي نداشتم. مدتي پيش به همسرم بدگمان شدم و فكر مي‌كردم او با مردي غريبه ارتباط دارد. به همين دليل چند مرتبه با يكديگر جر و بحث كرديم و روز حادثه هم درگير شديم اما من او را به قتل نرساندم.

ادعاي متهم سبب شد مرد غريبه به دادگاه احضار شود. او به مأموران گفت: من هيچ رابطه‌اي با زن جوان نداشتم و حرف‌هايي كه متهم مي‌زند دروغ است. او چندمرتبه براي انجام كار به محل كارم آمده بود و من هم كارش را مثل بقيه انجام دادم و هيچ رابطه‌اي ايجاد نشد. از اين گذشته اين زن و شوهر دو سالي مي‌شد كه با يكديگر اختلاف داشتند و همه از بدرفتاري‌هاي متهم با همسرش مطلع بودند.

با اينكه متهم سعي در تبرئه كردن خودش داشت اما روزبه‌روز شواهد بيشتري عليه او به‌دست مي‌آمد تااينكه پرونده با کامل شدن تحقیقات و صدور کیفرخواست علیه مرد دو زنه، به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. متهم چندي پيش در آن شعبه به ریاست قاضی عبداللهی پای میز محاکمه قرار گرفت و بعد از اعلام رسمیت جلسه، یکی از اولیای‌دم  که دختر ۱۱‌ساله متهم  بود برخلاف درخواستش در دادسرا اعلام گذشت کرد. سپس معاون قوه‌قضائیه از طرف فرزند صغیر دیگر متهم نیز درخواست دیه کرد.

در ادامه پدر مقتول برای متهم درخواست قصاص کرد. او در پاسخ به پیشنهاد ریاست دادگاه مبنی بر گذشت از قصاص گفت در صورت پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان دیه حاضر به گذشت است در غیر اینصورت حاضر است سهم دو فرزند متهم را پرداخت کند تا دامادش اعدام شود.

بعد از اعلام درخواست از سوی اولیای‌دم، متهم در جایگاه قرار گرفت و بار دیگر جرمش را انکار کرد. او در دفاع از خود گفت: «من فقط با چوب چند ضربه به پای همسرم زدم و همسر صیغه‌ای و دخترم آن حرف‌ها را دروغ گفته‌اند.‌» سپس دختر 11 ‌ساله مقتول به عنوان شاهد در جایگاه ایستاد و گفت: «آن روز زن دوم پدرم به خانه‌مان آمد و با مادرم درگیر شد. دیدم که او روسری را دور گردن مادرم پیچید. همان موقع پدرم از من خواست تا اتاق را ترک و خواهرم را ساکت کنم. وقتی دقایقی بعد به اتاق برگشتم دیدم پدرم یک چوب در دستش است ولی ندیدم که با چوب مادرم را کتک بزند.» دختر نوجوان در پاسخ به سؤال قاضی درباره اینکه چرا قبلاً این حرف‌ها را مطرح نکرده بودی گفت: « نمی‌دانستم باید این حرف‌ها را به پلیس بگویم.‌»

با اين‌حال تحقيقات تكميلي قضات نشان داد دختر نوجوان براي نجات پدرش از قصاص چنين صحبت‌هايي را مطرح كرده است و به همين دليل پس از انجام شور، مرد دو زنه را به اتهام همسركشي به قصاص محكوم كردند اما وكلاي متهم مدعي بودند پرونده لوث است و بايد در اين زمينه مراسم قسامه اجرا شود. اين پرونده براي تصميم گيري نهايي به ديوان عالي كشور ارسال شد و با مهر تاييد اين مرجع بر راي قضات شعبه چهارم مبني بر قصاص به دادگاه ارسال شد. بنابراين گزارش، به زودي متهم با پرداخت تفاضل ديه و سهم صغير مقتول از سوي اولياي دم، به طناب دار مجازات آويخته خواهد شد.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید