پنج شنبه، 14 تیر 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » یکی از مؤلفه‌های مؤثر در افزایش سرقت مشکلات اقتصادی است / دادستان کل مطرح کرد

یکی از مؤلفه‌های مؤثر در افزایش سرقت مشکلات اقتصادی است / دادستان کل مطرح کرد

0
199
کد خبر: 29609
میار: دادستان کل کشور در همایش مشترک پلیس با دستگاه قضائی تصریح کرد:‌ هنجارشکنان با جوسازی در فضای مجازی از طریق نمایش  صحنه‌های از قبل آماده شده نمی‌توانند چهره پلیس را مخدوش کنند، نه مردم و نه دستگاه قضا این موضوع را نمی‌پذیرند.                            

به گزارش میار، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه در همایش مشترک پلیس با دستگاه قضائی به منظور هم اندیشی برای کاهش سرقت در تهران به خبرنگاران اظهارداشت: دستگاه قضا از نیروهای مقتدر پلیس حمایت می‌کند لذا از این رو تأمین امنیت اخلاقی و اجتماعی را فدای بعضی جوسازی‌ها و اقدامات بدخواهان در فضای مجازی نمی‌کند.

وی افزود: از پلیس برای ایفای نقش در جامعه حمایت می‌کنیم و به جوسازی‌ها توجهی نخواهیم کرد.

منتظری تصریح کرد: اگر نیرویی نیز (در بین نیروهای انتظامی) در این زمینه تخلف کند باید در چارچوب قانون به آن رسیدگی شود.

دادستان کل کشور همچنین به موضوع حاشیه‌نشینی به عنوان یکی از مهمترین مشکلات آسیب ساز در حوزه اجتماعی تاکید و بیان کرد: یکی از محورهایی که قرار شد وزارت کشور با همکاری دستگاه‌های اجرایی به آن ورود پیدا کند این مساله است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و دولت باید برای این مساله فکر اساسی کنند ضمن اینکه دستگاه قضائی نیز حمایت می‌کند.

منتظری با بیان اینکه در تهران افزایش سرقت را شاهد هستیم گفت: افزایش سرقت برایمان غیرقابل قبول است از این رو دستگاه قضائی و پلیس تلاش می‌کنند با تدابیر لازم اقدامات را انجام دهد.

وی بیان کرد: وظیفه قانونی پلیس مقابله با جرایم مشهود است و در هرجا که نیاز به مجوز باشد دستگاه قضائی صادر می‌کند.

منتظری ادامه داد: بحث امنیت بسیار مهم و وظیفه داریم امنیت را تأمین کنیم؛ این در حالی است که متأسفانه سارقان نوعی ناامنی در جامعه ایجاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل افزایش سرقت بحث مواد مخدر است و مسئولان متولی باید در این حوزه فعال‌تر باشند؛ از طرفی خانواده‌ها نیز باید به هشدارهای پلیسی توجه کنند.

دادستان کل کشور گفت: همچنین یکی از مؤلفه‌های مؤثر در افزایش سرقت مشکلات اقتصادی است و این افراد زیر فشار دست به سرقت می‌زنند که باید اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد تا با شناسایی اقشار آسیب‌پذیر زمینه رفع مشکلات آنان توسط دولت برطرف شود.

به گفته وی، سرقت اگر دارای شرایط قطع ید باشد باید اجرا شود و اگر شرایط فراهم نباشد تعزیر خواهد شد چراکه فردی را که دچار سرقت می‌شود نمی‌توان مدت زیادی در زندان نگه داشت.

این مسئول قضائی در ادامه با اشاره به برگزاری گردهمایی مشترک با پلیس گفت: این همایش با حضور مقامات قضائی استان تهران در حال برگزاری است و امیدواریم نتایج مثبتی داشته باشد.منبع:ایرنا

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید