سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » پرونده های ویژه » عامل جنايت آب باريك پاي چوبه دار مي رود

عامل جنايت آب باريك پاي چوبه دار مي رود

0
275
کد خبر: 29545

میار: پسر جوان که در یک درگیری شدید به هواخواهی عمویش مرتکب جنایت شده بود با مهر تاييد قضات ديوان عالي كشور بر راي صادره از شعبه دوازدهم دادگاه كيفري يك استان تهران قصاص خواهد شد.

به گزارش میار، رسیدگی به این پرونده از يكي از روزهاي سال 90 و با اعلام درگیری شدیدی كه در روستای آب باریک پیشوای ورامین رخ داده بود آغاز شد كه در این درگیری یکی از اهالی روستا به نام محمد هدف شلیک گلوله اسلحه شکاری قرار گرفت.

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد عامل جنایت پسر 25 ساله‌ای به نام علي اكبر بوده است که همراه عمویش مجتبی با مقتول درگیر شده‌اند. از آنجا که علي اكبر فرار کرده بود عمویش بازداشت شد و گفت:  ما از مدت‌ها قبل با محمد و برادرهایش اختلاف داشتیم. آن روز دعوا میان ما بالا گرفت. من چاقو همراه داشتم و با چاقو یک ضربه به صورت محمد زدم اما برادرزاده‌ام به او شلیک کرد و حالا به محل نامعلومی گریخته است.

تلاش برای ردیابی متهم فراری بی‌نتیجه ماند تا اینکه پنج سال پس از جنایت او خودش را به پلیس معرفی کرد. علي اكبر، عمویش و دوستش اوايل امسال در شعبه دوازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به رياست قاضي توليت پای میز محاکمه ایستادند. در این جلسه پدر و مادر محمد برای متهم حکم قصاص خواستند.

سپس علي اكبر که حالا 30 ساله شده است در جایگاه ایستاد و گفت: عمویم به من گفت دعوا شده و از من خواست همراه او بروم. او همراه خودش چوب و قمه برداشت و از من خواست تا اسلحه شکاری او را هم با خودم ببرم. من ترک موتور عمویم نشسته بودم و اسلحه را در دست داشتم. وقتی دعوا بالا گرفت و دیدم مرحوم و عمویم درگیر شده‌اند یک تیر به محمد شلیک کردم اما فکر نمی‌کردم تیر اسلحه شکاری موجب مرگ او شود. من بعد از قتل ترسیده بودم و به همین خاطر پنج سال در روستاهای مختلف زندگی پنهانی داشتم تا اینکه از این وضعیت خسته شدم و خودم را به پلیس معرفی کردم.

دوست علي اكبر نیز به اتهام فراری دادن او از خود دفاع کرد و گفت: من وقتی دیدم علي اكبر ترسیده و ممکن است او را بکشند، دلم برایش سوخت و او را سوار موتور کرده و از محل دور کردم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و علي اكبر را به قصاص محکوم کرد. عموی وی نیز به خاطر معاونت در قتل به ۱۲ سال زندان محکوم شد. قضات دادگاه دوست علي اكبر را نیز به خاطر فراری دادن متهم به سه سال زندان محکوم کردند. بنابراين گزارش، اين راي عينا در ديوان عالي كشور تاييد شد و به اين ترتيب به زودي قاتل به دار مجازات آويخته خواهد شد.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید