دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » حزئیات اجرای طرح رعد 26 توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ+ فیلم

حزئیات اجرای طرح رعد 26 توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ+ فیلم

0
469
کد خبر: 29207

میار: روز گذشته مرحله 26 طرح رعد توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ به اجرا درآمد و 561 سارق شناسايي و دستگير  شدند.

به گزارش میار، سردار حسین رحیمی؛ فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای این مرحله از طرح رعد با اشاره به بازداشت 561 سارق و مجرم در این مرحله از طرح رعد از کشف 52 هزار و 299 اموال سرقتی خبر داد و در ادامه بيان داشت: 830 پرونده برای سارقان تشكيل شد و این افراد در قالب 21 باند فعال بودندكه بالغ بر 300 نفر از این افراد سابقه‌دار و از سه ماه تا چند سال در زندان بودند. ارزش اموال مسروقه بالغ بر 8 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است كه تا این لحظه صاحبان 87 درصد از اموال شناسایی شدند. پنج قبضه سلاح گرم و 39 قبضه سلاح سرد مورد استفاده در زورگیری نيز کشف شد. همچنين در حوزه مبارزه با کالای قاچاق 28 قاچاقچی بازداشت، بالغ بر 42 هزار و 279 مورد انواع و اقسام کالای قاچاق کشف و پنج باند قاچاق منهدم شد.

زورگيري با اسلحه خودكار



در حاشيه برگزاري اين طرح، ‌سرهنگ علی آقا کارخانه، سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: ماموران کلانتری ۱۰۵ سنایی با انجام اقدامات و تجسس پلیسی موفق به دستگیری یک سارق سابقه دار شدند. متهم دارای سابقه سرقت خودرو و موتورسیکلت از شهروندان و هم زورگیری است كه در بازرسی از مخفیگاه او، تعداد زیادی قمه، اسلحه شکاری و اسلحه جنگی از جمله اسلحه خودکار شاه‌کش کشف و ضبط شد. اين اسلحه که از متهم کشف شده یک سلاح منحصر به فرد است و باید تحقیقات تکمیلی روی این سلاح انجام تا مشخص شود که متهم چگونه از آن استفاده کرده است. او در محدوده خیابان‌های گاندی، الوند، میدان آرژانتین و محدوده مرکزی پایتخت اقدام به سرقت و زورگیری می‌کرد که توسط ماموران پلیس دستگیر شد.

رشوه مالخر معروف تهران به پليس



یک متهم به مالخری، به دو مامور پلیس پیشنهاد 9میلیون تومان رشوه برای آزاد کردن اقلام کشف شده را داد كه ماموران اين مبلغ را رد و او را دستگير كردند.

سردار کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه بيان داشت: در اجرای طرح رعد ۲۶، همکاران ما در حوزه کلانتری ۱۵۲ خانی آباد حکمی را از مقام قضایی مبنی بر مالخری اخذ کردند. حدود ۲۵۰ کلاف سیم برق، ۳۵ باتری خودرو و اقلام دیگر از متهم کشف اما وی مدعی بود فاکتور دارد که پس از حضور مأمور برق و تشخیص سرقتی بودن کابل‌ها، متهم بازداشت شد. متهم براي دستگير نشدن قصد داشت 9ميليون تومان به پليس رشوه بدهد كه توسط ماموران رد و مبلغ رشوه به همراه گزارش این کار غیرقانونی ضمیمه پرونده و متهم برای اجرای مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد. همچنين طی مراسمی از این مأموران درستکار پلیس به همراه سرکلانتر منطقه تجلیل شد.


دسته بندی: انتظامی / اسلاید شو / فیلم
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید