دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » قیمت ربع سکه به ۱۵۷۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۴/۳

قیمت ربع سکه به ۱۵۷۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۴/۳

0
305
کد خبر: 29163
میار : 

قیمت طلا امروز دوشنبه با توجه به تنش‌های خاورمیانه و مواضع سیاست پولی بانک‌های مرکزی جهان نسبت به کاهش نرخ بهره افزایش یافت و به ۱۴۰۷ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد به دنبال جنگ با ایران نیست اما تنش‌ها با تصمیم واشنگتن برای اعلام تحریم‌های جدید بالا مانده است.

از سوی دیگر بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا هفته گذشته به احتمال تسهیل سیاست پولی خود برای مقابله با کندی رشد اقتصادی اشاره کردند.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ تحت تأثیر تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ‌های بهره، به پایین‌ترین سطح در سه ماه اخیر سقوط کرد و جذابیت طلا را تقویت کرد.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در یادداشتی نوشت: ما نسبتاً به طلا خوش بینی محتاطانه‌ای داریم زیرا دلار ضعیف‌تر از روند صعودی این فلز ارزشمند فعلاً حمایت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، توجه بازار اکنون به مذاکرات تجاری آمریکا و چین دوخته شده است. قرار است رؤسای جمهور دو کشور در نشست سران گروه ۲۰ در ژاپن دیدار کنند.

خبرگزاری شینهوا از حضور شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین در نشست گروه ۲۰ در ژاپن خبر داد که نخستین تأیید شرکت رئیس جمهور چین در این نشست بود.

موجودی طلای “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۴.۵۷ درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش یک روزه از سپتامبر سال ۲۰۰۸ بود.

 در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۴/۰۳، قیمت دلار برای فروش ۱۳,۲۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳۱۰۰ تومان و ۱۳۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۵,۱۰۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۸۰ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۵۰۰۰ تومان و ۱۵۱۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۵۳۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۷۱۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۳۷ هزار و ۹۲۲ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و ۹۸۰ هزار تومان است.

 
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید