شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » جی.پی.اس فعال گوشی سارق سابقه دار را لو داد

جی.پی.اس فعال گوشی سارق سابقه دار را لو داد

0
576
کد خبر: 28629
میار: رئیس کلانتری 160 خزانه از دستگیری یک سارق گوشی قاپ و کشف 16 عدد گوشی سرقتی و تحویل آنها به صاحبانشان خبر داد.
به گزارش میار، سرهنگ چنگیز ایدون با تشریح این خبر بیان داشت: پنجشنبه هفته گذشته، راس ساعت هشت شب مردی به کلانتری مراجعه و از سرقت شدن گوشی اش توسط سه گوشی قاپ در محدوده این کلانتری خبر داد با وصف اینکه جی.پی.اس گوشی اش همچنان فعال می باشد و رد آن با توجه به این موضوع در محدوده کلانتری 160 خزانه قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: با توجه به این موضوع ماموران کلانتری عملیات وارد شدند و در حالیکه سارقین در خیابانی در محدوده خزانه بودند به آنها نزدیک شدند که با توجه به این موضوع دو نفر از سارقان با سرقت یک دستگاه موتورسیکلت ان.اس متعلق به یکی ازشهروندان که در حال حرکت نیز بود، از محل متواری شدند و متهم دیگری که سوار بر موتورسیکلت بنلی بود از محل گریخت و بعد از شاخ به شاخ شدن با مامور نیروی انتظامی به فرار خود با پای پیاده ادامه داد.
وی افزود: ماموران با توجه به اینکه اموال سرقتی همراه راکب موتورسیکلت بنلی بود، به سرعت وی را تحت تعقیب قرار دادند و این متهم از طریق دیوار یکی از خانه ها، وارد آنجا تا خودش را از دست پلیس رهایی دهد که با توجه به خالی بودن خانه از سکنه، سریعا هماهنگی های قضائی به عمل آمد و ماموران در سریع ترین زمان ممکن از در و پشت بام برای دستگیری متهم وارد خانه شدند.
این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به اینکه متهم در انباری خانه و زیر پتوها و دشک ها پنهان شده بود، خیلی سریع مورد شناسایی پلیس قرار گرفت و ماموران کلانتری موفق به دستگیری او شدند که در همان محل از متهم 16 عدد گوشی لمسی، که به کمرش بسته بود به همراه یک قبضه سلاح سرد کشف و ضبط شد.
سرهنگ ایدون افزود: با انتقال متهم به کلانتری، وی صراحتا به سرقت ها اعتراف کرد و با بررسی گوشی ها مشخص شد وی بیشتر این سرقت ها را در محدوده شرق تهران انجام داده است که در ادامه تمامی شکات نیز شناسایی و به کلانتری فراخوان شدند و با طرح شکایتی در کلانتری از متهم مذکور شکایت هایشان را مطرح کردند.
کلانتر محله خزانه ادامه داد: در ادامه موتورسیکلت بنلی کشف شده از سارق نیز مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد این موتورسیکلت در روز یکم خرداد ماه جاری توسط سارق و دو همدستش از مردی جوان در تقاطع خیابان زرتشت و ولیعصر مورد سرقت قرار گرفته است که صاحب موتورسیکلت نیز به کلانتری فراخوان شد.
وی در ادامه توضیح داد: صاحب موتورسیکلت بنلی عنوان داشت لحظه سرقت ابتدای امر دو همدست متهم دستگیر شده وارد عمل شدند و با زدن ضربه ای به موتورسیکلت شاکی سعی کردند او را زمین بزنند اما وقتی موفق به این کار نشدند در حالیکه هنوز او سوار بر موتورسیکلت اش بود، دستگاه را به زور و با اسپری کردن گاز اشک آور به صورت شاکی، از او گرفتند و متهم اصلی با سوار شدن بر موتورسیکلت بنلی از محل گریخت و دوستانش نیز دنبال او از محل متواری شدند.
وی در ادامه گفت: متهم دستگیر شده چندین سابقه کیفری شامل کیف قاپی و زورگیری و ... دارد که آخرین بار برای حبس به مدت 10 سال در زندان رجایی شهر محکوم شده بود و با گذاشتن وثیقه یک میلیارد و 700 میلیون تومانی از زندان مرخصی می گیرد اما بعد از گذشتن موعد مرخصی اش به زندان باز نمی گردد و بعد از سرقت موتورسیکلت بنلی، براساس گفته های خود متهم، سرقت های گوشی قاپی شروع می شود.
این مقام انتظامی ادامه داد: متهم مدعی بود به همراه دو دوست دیگرش به صورتیکه خودش کار سرقت را برعهده داشته و دوستانش او را اسکورت می کردند تا او گیر نیفتد، اقدام به سرقت کرده است که دستگیری این دو متهم دستگیر نشده پرونده نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی هر دو متهم دستگیر خواهند شد.
بنابراین گزارش، متهم با تشکیل پرونده ای بعد از تحویل اموال کشف شده یعنی 16 گوشی سرقتی و موتورسیکلت بنلی به صاحبانش، به مقام محترم قضائی معرفی شد.
دسته بندی: اجتماعی / انتظامی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید