دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » ديه بهار را بيت المال مي دهد/ مردان افغاني با او رابطه داشتند!

ديه بهار را بيت المال مي دهد/ مردان افغاني با او رابطه داشتند!

0
368
کد خبر: 28544

میار: قضات شعبه چهارم دادگاه كيفري با پرداخت ديه از صندوق بيت المال براي زني كه در جرياني مرموز در شرق تهران كشته شده بود موافقت كردند.

به گزارش میار، 28 شهریور سال 89 مردی در تماس با پلیس از کشف جسد زن‌ ناشناسی در خانه‌اش خبر داد و در پی این تماس، تیمی از ماموران راهی خانه مورد نظر در محله گرگان تهران شدند.

صاحب این خانه قدیمی در تحقیقات گفت: مدتی است دیگر در این خانه زندگی نمی‌کنم و در جای دیگر ساکن هستم. دیروز همسایه‌ها با من تماس گرفته و ادعا کردند، خانه‌ام پاتوق معتادان افغان شده است. برای بررسی موضوع به اینجا آمدم و با جسد زن ناشناس رو‌به‌رو شدم.

بررسی‌ها نشان داد این زن با یک شماره‌تلفن بیش از 30بار چند ساعت تماس داشته است و با انجام تحقيقات بيشتر، یکی از مظنونان که «احمد» نام داشت ادعا کرد عامل قتل همان مردی است که نظر نام دارد و شب قبل از قتل با زن جوان بیش از 30 بار تماس داشته است. او ادعا كرد: ما این زن را می‌شناختیم، او بهار نام‌ دارد و با من و چندنفر از هموطنانم رابطه داشت!

در ادامه نظر که از اتباع افغان است، دستگیر شد و در بازجویی‌ها اتهام قتل را رد کرد و گفت: من این زن را نمی‌شناسم و نمی‌دانم چه‌کسی او را کشته‌ است. هرچند نظر قتل را انکار می‌کرد، اما شاهدانی بودند که تائید کردند شب قبل از حادثه، بهار را با نظر دیده‌اند.

به این ترتیب کیفرخواست علیه نظر صادر و پرونده برای صدور رای به دادگاه کیفری‌ استان تهران فرستاده ‌شد. وقتی متهم در جایگاه حاضر شد، اتهامش را رد کرد و با توجه به مدارک موجود در پرونده و از آنجا که ولی‌دم بهار نیز شناسایی نشد، متهم با درخواست دادستانی به قصاص محکوم شد.

رای دادگاه مورد اعتراض قرار گرفت و دیوان عالی کشور نیز اعتراض را پذیرفت و با گذشت شش سال از این جنایت، زن سالخورده‌ای با مراجعه به دادگاه مدعی شد، بهار دختر اوست. این زن هفته پيش به قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: چندي پيش که پسرم برای پیگیری کاری به ثبت احوال رفته بود، متوجه مرگ بهار شد. پس از بررسی مدارک این زن میانسال قضات دادگاه با توجه به اینکه هیچ مدرکی مبني بر قاتل بودن مردان افغانی پيدا نكردند و با توجه به اينكه مادر مقتول درخواست دریافت دیه از بیت المال داده بود وارد شور شدند و با درخواست او موافقت کردند. به اين ترتيب ديه مقتول از راه ديه از بيت المال پرداخت خواهد شد.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید