شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » مقام ژاپنی: روابط با ایران برای توکیو با اهمیت است

مقام ژاپنی: روابط با ایران برای توکیو با اهمیت است

0
258
کد خبر: 28160
میار : یک مقام ارشد ژاپن با اشاره به تلاش های توکیو برای کاهش تنش در منطقه گفت که از لحاظ سنتی روابط نزدیکی با ایران داریم و به این مناسبات بسیار اهمیت می دهیم.

«یاسوتوشی نیشیمورا» معاون سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز سه شنبه در مصاحبه ای که تلویزیون ژاپن و دیگر رسانه های این کشور آن را منتشر کرده اند، گفت: ژاپن از هیچ تلاشی برای حفاظت از برجام و پیشبرد این توافق دریغ نخواهد کرد.

وی گفت که می دانیم ایران از توافق هسته ای خارج نشده و گزارش های مربوط به این موضوع را نیز مردود دانسته و همچنان به برجام پایبند بوده است این برای ژاپن از اهمیت زیادی برخوردار است.

نیشیمورا افزود: اینکه به لحاظ سنتی روابط خوبی با ایران داریم بر اهمیت موضوع می افزاید و برای همین ژاپن می خواهد نقش فعالی در حراست از صلح و ثبات منطقه ایفا کند.

ژاپن از جمله کشورهایی است که بارها از برجام دفاع کرده و خواستار پایبندی طرف های دیگر به این توافق شده است از دیدگاه ژاپن و دیگر کشورهای حامی برجام توافق برای این بود که در ازای کاهش فعالیت های هسته ای ایران، تحریم ها لغو شود.

روزنامه ژاپن تایمز می نویسد: وقتی ژاپن یک سال قبل متوجه شد که دولت آمریکا قصد دارد از برجام خارج شود بشدت از بابت این تصمیم گیری ابراز تاسف کرد و همان زمان اعلام نمود که این کار آمریکا توافق هسته ای را به مخاطره می اندازد.

همین نشریه به نقل از برخی منابع وزارت خارجه ژاپن و بدون اشاره به نام آنها به دلیل حساسیت موضوع آورده است: فضای محدودی برای فعالیت ژاپن در بحبوحه تنش ها وجود دارد اما توکیو می تواند ایفا گر نقش خود باشد.

بر اساس گزارشات ، "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن قرار است دهه سوم خرداد ماه امسال به تهران سفر کند.

 
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید