سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » پرونده های ویژه » قاتل كارمند شهرداري پاي ميز محاكمه مي رود

قاتل كارمند شهرداري پاي ميز محاكمه مي رود

0
251
کد خبر: 28051

میار: مردي كه يك كارمند شهرداري را اشتباهي به قتل رسانده بود به زودي در دادگاه كيفري يك استان تهران پاي ميز محاكمه خواهد ايستاد

به گزارش میار، شامگاه هجدهم تیر ماه ‌سال 96 بود که رهگذران در خيابان کریمخان متوجه درگیری چند مرد در برابر داروخانه 13 آبان شدند، اما تعداد کسانی که در این درگیری حضور داشتند آن‌قدر زیاد بود که کسی جرأت نزدیک شدن به مردان چاقو و قمه به دست را نداشت.

به اين ترتیب، ماجرای این درگیری خیابانی به ماموران کلانتری 105 سنایی مخابره شد و قبل از حضور پلیس یکی از مردانی که در این درگیری حضور داشت با صدای بلند ادعا کرد که اشتباه گرفته‌ایم و همین کافی بود تا 13 مرد خشن سوار بر خودرو وانت پیکان و وانت نیسان شوند و پا به فرار بگذارند.

ماموران کلانتری 105 سنایی زمانی پا در محل گذاشتند كه سه كارمند شرکت خصوصی بازیافت تحت نظر شهرداری منطقه شش تهران خونين روي زمين افتاده بودند و خیلی زود با توجه به خونین بودن این درگیری سه مرد به بیمارستان منتقل شدند.

اقدامات پزشکی برای نجات جان سه كارمند شهرداری ادامه داشت تا این‌که ساعت هفت صبح روز 19 تیرماه یکی از آنها روی تخت بیمارستان به کام مرگ فرو رفت. همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران برای شناسایی عاملان این درگیری مرگبار وارد عمل شوند.

کارآگاهان بالاخره متهمان را شناسايي و دستگير كردند‌.ابتدا چهار نفر از متهمان این پرونده برای تحقیقات بیشتر پیش روی بازپرس پرونده قرار گرفتند و به جزئيات این درگیری پرداختند.

یکی از متهمان که عامل اصلی شروع این درگیری بود، توضيح داد: شب حادثه حدود چهار ساعت قبل از این درگیری به همراه دوستان در میدان آرژانتین درحال جمع کردن زباله بودیم که سه مرد سوار بر خودرو وانت مزدا از پيمانكاران شهرداري، درحالی‌که چراغ گردون داشتند به سمت ما آمدند. اين سه مرد وقتی در برابر ما توقف کردند، بر سر این‌که چرا در محدوده آنها درحال جمع کردن زباله هستیم به ما اعتراض کردند و در ادامه ما را به باد کتک گرفتند، در حدی که همه ما روانه بیمارستان شدیم. در بیمارستان با یکی از دوستانم تماس گرفتم و از او درخواست کمک کردم که وی نیز پس از دقایقی برای کمک به من و دو دوست دیگرم به سراغمان آمد و پس از خارج شدن از بیمارستان سوار بر دو خودرو وانت نیسان و وانت پیکان به جست‌وجوی افرادي كه ما را كتك زدند پرداختیم و قبل از پل کریمخان و در برابر داروخانه خودروي مزدا وانت گشت خدمات شهری شهرداری تهران را مشاهده کردیم. وقتی به آنها رسیدیم من زودتر از همه از خودرو پیاده شدم و ابتدا اقدام به شکستن چراغ وانت مزدا کردم و در ادامه 12 نفري که همراهم بودند به سمت آنها حمله کردند. وقتی به سراغ سرنشینان خودرو رفتم، متوجه لباس شهرداری که به تن داشتند شدم. ابتدا شک کردم و زمانی که چهره آنها را دیدم مطمئن شدم که این سه مرد را اشتباه گرفته‌ایم. برای همین با صدای بلند ماجرا را به دوستانم اعلام کردم که خیلی زود دست از درگیری برداشتیم و پا به فرار گذاشتیم.

یکی دیگر از متهمان به نام كريم گفت: وقتی از خودرو پیاده شدیم با قمه، چاقو و چوب به سمت سه مرد رفتیم و من با لوله‌ای که در دست داشتم ضربه‌ای به راننده زدم و بعد سه ضربه چاقو به پهلو و پای راننده زدم و قبل از این‌که من او را هدف قرار دهم راننده خودرو غرق خون بود، ناگهان یکی از دوستانم فریاد زد که آنها را اشتباه گرفتیم و آن موقع بود که درگیری پایان گرفت.

بنابراین گزارش، به دستور بازپرس پرونده، تحقیقات از متهمان برای پیدا شدن قاتل اصلی در اداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه داشت تااينكه در تحقيقات از ديگر متهمان مشخص شد هيچ كس جز كريم آن زمان ضربات چاقو را به مقتول نزده است و با توجه به اين موضوع بالاخره بازسازي صحنه جرم نيز انجام شد و در ادامه با صدور گواهي پزشكي قانوني و انحصار وراثت مقتول، درخواست اولياي دم مبني بر قصاص متهم نيز اخذ شد. چندي پيش تمامي متهمان براي اخذ آخرين دفاعيات در برابر بازپرس احسان زماني از شعبه ششم دادرسي امور جنايي قرار گرفتند و به اين ترتيب، قرار به جلب دادرسي براي تمامي متهمان و علي الخصوص كريم به اتهام قتل عمدي مقتول صادر شد؛ به زودي همه متهمان با صدور كيفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه كيفري يك استان تهران محاكمه خواهند شد.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید