دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » قتل پيرمردي در دارآباد به خاطر گرانفروشي + فيلم و گفت و گو با متهم

قتل پيرمردي در دارآباد به خاطر گرانفروشي + فيلم و گفت و گو با متهم

0
524
کد خبر: 27991

میار: دو برادر که در جریان درگیری بر سر قیمت سیگار، موجبات مرگ مردی 68 ساله را فراهم آورده بودند در كمتر از ربع ساعت دستگير شدند.




به گزارش میار، شب شنبه هفته جاري مأموران پلیس از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان یک درگیری قرار گرفته و بلافاصله تیمی از مأموران کلانتری 164 قائم به محل اعلامی اعزام شدند.

پس از حضور مأموران در محل مشخص شد که مردی 32 ساله برای خرید یک پاکت سیگار به یک سوپرمارکت بالاتر از میدان قائم مراجعه کرد و هنگام پرداخت مبلغ آن، به افزایش قیمت سیگار اعتراض کرده و همین موضوع باعث ایجاد درگیری لفظی با فروشنده شده است. جر و بحث این افراد ادامه پیدا کرده تا اینکه چند دقیقه بعد به درگیری فیزیکی منجر شده اما با مداخله شهروندان و اهالی محل، پایان یافته است.

با پایان نزاع، خریدار سیگار به منزل رفته و موضوع را به برادر 26 ساله‌اش بازگو کرده که پس از آن برادر بزرگ‌تر به همراه برادر کوچکترش برای روشن شدن موضوع و علت درگیری به مغازه فروشنده سیگار رفته و دوباره درگیری میان آنان آغاز شد که در این میان فروشنده 68 ساله از سوی یکی از برادران به عقب هل داده مي‌شود که همين موضوع منجر به زمین خوردن پیرمرد و برخورد سرش با جدول کنار خیابان شده است.

با بیهوش شدن پیرمرد، دو برادر متواری شده و عوامل اورژانس و کلانتری در محل حاضر شدند که بررسی‌های پزشکی نشان داد پیرمرد جان خود را از دست داده است. با مرگ پیرمرد قاضي رضواني، بازپرس ویژه قتل پايتخت نیز در محل حاضر شده و با تشکیل پرونده رسیدگی به موضوع به کارآگاهان پلیس آگاهی واگذار می‌شود.

در ادامه تحقیقات، دو برادر  در كمتر از 15 دقيقه از اعلام خبر به بازپرس، در منزل‌شان شناسایی و دستگیر شدند که هر دو متهم پس از حضور در کلانتری مورد بازجویی قرار گرفتند و اعتراف کردند که عمدی در به قتل رساندن پیرمرد نداشتند و تنها قصدشان اعتراض به قیمت بالاي سیگار بوده است.

سرهنگ کارآگاه،‌علی ولیپور گودرزی‌، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت در انتها با اعلام اين خبر گفت: به دستور بازپرس کشیک قتل پايتخت پرونده‌اي برای رسیدگی در اختيار كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و دو برادر با صدور قرار بازداشت قانوني در اختیار کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

بنابراين گزارش، جسد مقتول براي مشخص شدن علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني ارسال شده است و تحقيقات در اينباره ادامه دارد در حالي‌كه روز يكشنبه دو متهم براي اداي توضيحات در شعبه هشتم دادسراي امور جنايي به سوالات بازپرس پاسخ دادند.


گفت و گو با متهم اصلي


چند سال داري و شغلت چيست؟

32 ساله و گرافيست هستم.


چه شد به فكر كشتن يك آدم افتادي؟

من قاتل نيستم و از ديشب آنقدر حرف‌هاي ضد و نقيض شنيده‌ام كه هنوز نمي‌دانم واقعا پيرمرد مغازه‌دار فوت شده است يا خير.


حالا با توجه به اتهام قتلي كه گردن داري چه دفاعياتي از خود داري؟

واقعا باورم نمي‌شود او فوت شده است. من رفتم يك پاكت سيگار بخرم و از مدت‌ها پيش بود كه براي خريد نزد او نرفته بودم. به من گفت شش هزار تومان مي‌شود در حاليكه همه جا قيمت همان يك پاكت سيگار پنج هزار تومان بود. با او جر و بحثم شد و او فحش‌هاي ركيكي به من داد و پسرش نيز مدتي بعد به ميان آمد و درگيري‌مان شدت گرفت تا اينكه به خانه بازگشتم و برادرم از شنيدن ماجرا ناراحت شد و در هواخواهي از من به پايين آمد تا با هم به سراغ آنها برويم كه پسرش يك ميله برداشت و من نيز يك پاشنه كش فلزي دستم بود كه با آن تنها يك ضربه به سر پسر متوفي زدم و عجيب اين است كه پيرمرد فوت شده، در حالي‌كه برادرم حتي ضربه‌اي به هيچ كدامشان نزد و فقط در آنجا يك زد و خورد كوچك شكل گرفت و آنها در حالي‌كه مادر و خواهر من پايين حاضر بودند به ما فحش‌هاي ركيكي مي‌دادند. واقعا نمي‌دانم چطور او كشته شد. من قاتل نيستم و او را نزدم.

دسته بندی: انتظامی / اسلاید شو / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید