دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » پذیرش1100 نفر مددجو در گرمخانه ها در ماه رمضان براي هر شب

پذیرش1100 نفر مددجو در گرمخانه ها در ماه رمضان براي هر شب

0
129
کد خبر: 27652
میار: شهرداری تهران هر ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی را برای حمایت از نیازمندان پایتخت اجرا می کند. آن طور که مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد امسال نیز مدیریت شهری اقدامات مربوط به تکریم خانواده‌های آسیب دیده و در معرض آسیب و برپایی سفره‌های ساده افطاری در شهر را پیگیری می کند. 

به گزارش میار، نجم الدین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنوشت در خصوص آخرین اقدامات شهرداری تهران در راستای ساماندهی کارتن خواب‌ها و افراد بی بضاعت در ماه رمضان، اظهار کرد: در سال جدید موضوع اسکان و تغذیه کارتن خواب‌های سطح شهر تهران همچون گذشته پیگیری می شود و ارائه خدمات به این گروه از افراد ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به برپایی سفره های ساده افطاری برای نیازمندان، گفت: یکی از برنامه های ما در ماه رمضان تکریم خانواده های آسیب دیده است و شهرداری‌های مناطق با همکاری سازمان‌های مردم نهاد در مناسبت‌های خاص این اقدام را انجام می‌دهند.
به گفته محمدی سیاست این دوره از مدیریت شهری، توانمندسازی و آموزش خانواده های آسیب دیده و بهره مندی از حضور خیرین و موسسات نیکوکاری است.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه ساعت فعالیت گرمخانه‌ها در ماه مبارک رمضان از غروب تا 7 صبح روز بعد خواهد بود، عنوان کرد: در ماه رمضان فعالیت گرمخانه‌ها به صورت شبانه روزی نخواهد بود چراکه این اماکن در روز نیازمند شستشو و نظافت هستند و باید برای پذیرش افراد در ساعات پایانی روز آماده سازی شوند.
محمدی با بیان اینکه از ابتدای ماه رمضان تاکنون به طور میانگین هزار و صد نفرشب مددجو به گرمخانه‌ها مراجعه کرده اند، تصریح کرد: به طور مثال، شب گذشته هزار و 144 نفر در گرمخانه ها پذیرش شدند که 112 نفر از این افراد را زنان تشکیل می دادند. البته این آمار در زمستان به بیش از 2 هزار نفرشب افزایش پیدا می کند.
وی در پایان با اشاره به راه های کمک رسانی شهروندان و مشارکت آن ها برای حمایت از افراد آسیب دیده گفت: در ایام ماه رمضان شهروندان می‌توانند کمک‌های خود را با شماره گیری #780* به دست نیازمندان برسانند.

دسته بندی: اجتماعی / شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید