دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » دوستي زن جوان با وكيل دادگستري براي كشتن شوهر سابق+ تصوير

دوستي زن جوان با وكيل دادگستري براي كشتن شوهر سابق+ تصوير

0
553
کد خبر: 27154

میار: زن جوان با همكاري پدر و دختر نوجوان خود، براي كشتن همسرش يك وكيل دادگستري و دوستش را اجير كرده بود

به گزارش میار، سيزدهم آبان سال ۹۴ مردي جوان با پلیس تماس گرفت و از کشته شدن برادر 60 ساله‌اش به نام مهرداد در محله آجودانیه تهران خبر داد. با اظهارات این مرد پلیس به خانه مورد نظر رفت و با مشخص شدن حقيقت موضوع كه يك قتل به وقوع پيوسته بود بازپرس دادسراي امور جنايي و كارآگاهان اداره دهم آگاهي پايتخت نيز در جريان موضوع قرار گرفتند.

در بررسی‌هاي اوليه مشخص شد این مرد به تازگی از همسر خود جدا شده است و علاوه بر اين همسرش نيز براي گرفتن حضانت دختر نوجوان خود و پسر خردسالش با وی درگیر بوده است. با افشای این ماجرا پلیس در نخستین گام از تحقیقات همسر سابق مهرداد به نام مهشيد را بازداشت کرد. این زن كه در ابتدا به شدت منكر حضور در سناريوي قتل شوهرش بود در ادامه به طراحی نقشه قتل شوهر سابق‌اش با همكاري پدر و دختر نوجوانش به نام عاطفه اعتراف كرد و مدعي شد يك وکیل دادگستری به نام كريم و دوست او را براي اين قتل اجير كرده بوده است.

 این زن ۳۸ ساله در تشریح جزئیات ماجرا گفت: طبق نقشه آن روز را كه شب تولد پسر خردسالم بود براي اجراي سناريوي قتل شوهرم انتخاب كرديم. دختر 13 ساله‌ام از خانه بیرون آمد و به من پیامک فرستاد و گفت در خانه را باز گذاشته است. كريم و دوستش امين وارد خانه شوهرم شدند و او را خفه کردند. چندي بعد نيز سند خانه شوهرم را که از قبل برداشته بودم در اختیار كريم گذاشتم و او توانست خانه شوهرم را به مبلغ دو میلیارد تومان با يك سند جعلی به فروش برساند .

با اظهارات این زن كريم و امين نيز بازداشت شدند و  مشارکت در قتل را گردن گرفتند.

پدر مهشيد هم در ادامه ماجرا به اتهام معاونت در قتل بازداشت شد و ابراز داشت: من به خاطر دخترم حاضر شدم به وکیل دادگستری پول بدهم تا شوهرش را از میان بردارد .

دختر  ۱۳ ساله قربانی  نیز در اين زمينه گفت: می‌خواستم با مادرم زندگی کنم به همین خاطرحاضر شدم با مادرم براي اجراي نقشه‌اش همراهي كنم و هرچه او به من گفته بود را انجام دادم.

با اعتراف متهمان عليه كريم و امين به اتهام مشارکت و برای مهشيد، پدر و دخترش به اتهام معاونت در جنایت کیفرخواست صادر و آنها روز گذشته در شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران به ریاست قاضی زالی و مستشار قاضي دلداري به دفاع از خود پرداختند.

در این جلسه اولیای دم برای متهمان حکم قصاص درخواست كردند و دختر قربانی که اكنون ۱۷ ساله است در ادامه جلسه در جايگاه قرار گرفت و گفت: من از متهمان هیچ شکایتی ندارم و از این ماجراها اصلا اطلاعي نداشتم و حتي نمی‌دانستم مادرم نقشه قتل پدرم را کشیده است. من در اداره آگاهی آزار و اذیت شدم و به همین خاطر معاونت در قتل را پذیرفتم .

سپس امين به دفاع پرداخت و گفت: من هیچ نقشی در این ماجرا نداشتم و مشارکت در قتل را قبول ندارم .

وقتی كريم در جایگاه ویژه ایستاد گفت: بنده چندين سال است كه وکیل دادگستری هستم. وقتی مهشيد به عنوان متهم اين پرونده بازداشت شد، بی‌دلیل مرا به عنوان قاتل شوهرش معرفی کرد. من بی‌گناه هستم و فقط اتهام جعل سند و فروش مال غیر را قبول دارم. مهشيد سند خانه شوهرش را به من داد و آن را  با سند جعلی به فروش رساندم.

پدر زن قربانی که با وثیقه آزاد بود نيز در زمينه اتهامات خود گفت: من کارخانه‌دار هستم و نیاز مالی نداشتم تا بخواهم به خاطر تصاحب اموال دامادم نقشه قتل او را بکشم. من هیچ انگیزه‌ای برای قتل دامادم نداشتم.

مهشيد آخرین متهمی بود که از خود دفاع کرد. وی گفت: اتهام معاونت در قتل را قبول ندارم. من در اداره آگاهی تحت فشار بودم و به همين دليل به معاونت و طراحي نقشه قتل اعتراف كردم.

در پایان اين جسله قضات وارد شور شدند تا براي تعيين سرنوشت متهمين تصميم گيري كنند.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید