چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » خیابان ها و میادین معروف استانبول

خیابان ها و میادین معروف استانبول

0
654
کد خبر: 27009

از آنجا که استانبول یکی از بهترین شهرها و پایتخت فرهنگ و هنر ترکیه محسوب می شود، خیابان ها و میدان های برجسته ای هم دارد. در ادامه به معرفی تعدادی از معروف ترین و بهترین میدان ها و خیابان های استانبول می پردازیم. توصیه می کنیم در سفر به استانبول دیدن برخی از این میدان ها و خیابان های دیدنی را از دست ندهید.


میدان سلطان احمد استانبول

میدان سلطان احمد  در تور استانبول  که به آن میدان اسب دوانی هم می گویند، معروف ترین و شناخته شده ترین منطقه توریستی استانبول است که در یک شبه جزیره تاریخی واقع شده است. مسجد آبی، ایا صوفیه، انواع مختلفی از موزه ها، میدان اسب دوانی قرن چهارم، ستون های هرمی شکل مصری (ابلیسک)، ستون مارپیچی شکل (سرپنتین)، ستون غول پیکر پورفیرینژیت کنستانتین و آبنمای آلمانی کیتچ از مکان های معروف دیدنی میدان سلطان احمد می باشند.

 

خیابان استقلال، میدان تقسیم، منطقه بی ‌اوغلو، استانبول

تمام بازدیدکنندگانی که به استانبول می‌روند، واقعاً باید از خیابان استقلال دیدن کنند. این خیابان که در میدان تقسیم و در منطقله بیوگلو از استانبول واقع شده، شاید محبوب‌ترین خیابان و منطقه در استانبول باشد. این ناحیه از تقسیم و خیابان استقلال، قلب شهر استانبول را تشکیل می‌دهند. این خیابان به درازای یک مایل، با بیوگلو تقاطع دارد و مملو است از فروشگاه، رستوران، کافه، نمایش‌های خیابانی. ترامواهای نوستالژیک و قدیمی نیز در طول خیابان استقلال گذر می‌کنند. این خیابان همچنین یکی از تماشایی‌ترین مناطق در استانبول است. در این خیابان، قصرهای مربوط به قرن ۱۹ دیده می‌شود که امروزه مرکز مارک‌های سطح بالا هستند. خیابان استقلال با داشتن فروشگاه، بار، کافه، دیسکو، کلوپ و رستوران، شب‌های پر جنب و جوشی هم دارد. گفته می‌شود، هر روز تا یک میلیون نفر در این خیابان به تردد می‌پردازند.


خیابان بغداد استانبول

خیابان بغداد یکی از لوکس ترین خیابان های استانبول است. این خیابان در طرف آسیایی استانبول قرار دارد. خیابان 14 کیلومتری بغداد از بوستانچی شروع می شود و تا گوزتپ ادامه پیدا می کند. تعداد زیادی از کافه های لوکس، رستوران و فروشگاه در امتداد خیابان بغداد وجود دارند. خیابان بغداد شب ها هم پر از شور و نشاط  می شود.


میدان تکسیم استانبول

تاریخپه پیدایش میدان تکسیم به سال ١٩٢٨ میلادی برمی گردد که مجسمه ساز ایتالیایی پیترو کانونیکا آن را ساخته است.همچنین در وسط این میدان، مجسمه آتاتورک، که خیلی برای ترک ها با ارزش است، قرار گرفته است، چرا که او جمهوری ترکیه را در سال ١٩٢٣ جهت استقلال ترکیه تاسیس کرد.

علت نامگذاری تکسیم :

تکسیم یعنی تقسیم کردن و علت نام گذاری این میدان به تقسیم وجود آب انبار سنگی بزرگ در گذشته در این میدان است که کار تقسیم آب را در ضلع غربی این میدان انجام میداده است.

موقعیت مکانی و سیستم حمل و نقل تکسیم :

تکسیم که در قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته، به دلیل مرکزیت، به راحتی به تمام شهر با وسایل نقلیه دسترسی دارد. از جمله وسایل حمل و نقل عمومی که شامل مترو، تراموای، دلموش و تاکسی می شوند. همچنین شما می توانید با مترو از ایستگاه تکسیم به ایستگاه شیشلی بروید و از آنجا از مترو پیاده شده و در ایستگاه مجیدیه کوی سوار متروبوس شده و به غرب استانبول (پایگاه ایرانیان ترکیه) سفر کنید. همچنین میدان تکسیم محل برگزاری اجتماعات اعتراضی مردمی علیه دولت، و نیز برگزاری جشن و پایکوبی های شب عید نیز می باشد.

به گزارش سفر باتو ، تور استانبول شما را به این جاذبه گردشگری می برد. شما همچنین می توانید از پرندگانی که به میدان تکسیم می آیند و روی زمین می نشینند دیدن کنید و به آنها غدا دهید. فروشندگانی نیز به صورت سیار در میدان تکسیم حضور دارند تا از آنها غذای پرنده بخرید. همچنین بازاریابان ایرانی زیادی در میدان تکسیم حضور دارند تا از آنها تورهای مختلف گردشگری نظیرتور کشتی، تور آکواریوم، تور آسیایی و تور جزیره بخرید چرا که بازار رقابتی شدیدی در این میدان بین ایرانیان شکل گرفته است.



میدان اورتاکوی استانبول

شاید با شنیدن نام اورتاکوی اولین چیزی که به ذهن شما بیاید مسجد اورتاکوی استانبول در تور ارزان استانبول  باشد زیرا این مسجد شهرت جهانی دارد و از زیباترین مساجد این شهر است اما بد نیست بدانید این محله در قدیم یک دهکده در منطقه بشیکتاش استانبول بوده است . در واقع ساحل زیبای اورتاکوی در ساحل اروپایی شهر و در ناحیه بشیکتاش قرار دارد . برخی ساختمان ها و بناهای قدیمی اورتاکوی هنوز پابرجا هستند اما متاسفانه بزودی جای خود را به بناهای مدرن می دهند . در حال حاضر این قسمت شهر استانبول بخاطر کافه ها ، رستوران ها و کلوب های شبانه اش شهرت زیادی دارد .

در محله اورتاکوی  در تور استانبول مناظر چشم نوازی پیش روی شماست . از این منطقه ، چشم اندازی کامل از دریای مرمره را خواهید دید . اورتاکوی از مناطق لوکس و دیدنی به شمار می آید و نزدیکترین منطقه به پل بغاز می باشد . کاخ زیبای چراغان نیز که از قصرهای دوران عثمانی است ، در ساحل اروپایی بسفر و در میان محله‌های بشیکتاش و اورتاکوی استانبول قرار دارد . البته این کاخ در حال حاضر یکی از گران ترین هتل های دنیا محسوب می شود و تغییر کاربری داده است . بازارچه های توریستی کوچکی در خیاباهای این منطقه دیده میشود که صنایع دستی و هنرهای ترک در آن ها به فروش می رسد . میدان اورتاکوی هم یکی از جاذبه های این محله می باشد که در نزدیکی بسفر قرار دارد . رستوران های اورتاکوی تنوع غذایی فراوانی دارند اما چشیدن طعم غذاهای دریایی بیشتر توصیه می شود . کمپیر اورتاکوی (سیب زمینی شکم پر) شهرت زیادی دارد اما سایر غذاهای خیابانی ترکیه هم در این محله سرو می شود .


خیابان دیوان استانبول

خیابان یا جاده دیوان که به آن “دیوان یولو” هم می گویند از ایاصوفیه شروع می شود و تا میدان بیازیت ادامه پیدا می کند. جاده دیوان مهمترین جاده در دوران بیزانس بوده است. میدان اسب دوانی، مسجد آبی،  میدان بیازیت و بازار بزرگ بعضی از بهترین مکان های دیدنی اطراف خیابان دیوان هستند. همچنین تعداد زیادی کافه توریستی، رستوران و فروشگاه در امتداد خیابان دیوان قرار دارند.

دسته بندی: اجتماعی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید