چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » دستگیری باند سه نفره قاچاق داروهای یارانه ای در تهران

دستگیری باند سه نفره قاچاق داروهای یارانه ای در تهران

0
488
کد خبر: 26949
میار: رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری باند سه نفره قاچاق داروهای یارانه ای به کشور غربی همسایه خبر داد.
سردار کیوان ظهیری در تگفت و گو با نيك رو بیان داشت: طی گزارشات واصله ماموران پلیس پیشگیری متوجه شدند باندی در زمینه قاچاق داروهای یارانه ای به خارج از کشور اقدام به جعل مهرهای سازمان های مختلف و پزشک های متخصص می کند و برابر این گزارشات تراکنش های مالی آنها در ماه به 300 میلیون تومان می رسید.
وی افزود: در ادامه با توجه به حساسیت موضوع تیمی تخصصی تشکیل و مامور رسیدگی به این پرونده شدند تااینکه سه نفر در رابطه با پرونده که دو تن از آنان پسرعمو و سومی نیز فامیل یکی از این دو پسرعمو بود شناسایی و دستگیر شدند.
این مقام انتظامی ادامه داد: نفر اصلی پرونده که اعتیاد شدیدی به موادمخدر داشت در اظهارات خود با اعتراف به اقدامات مجرمانه مبنی بر جعل مهر و نسخه پزشک های متخصص در شمال غرب کشور عنوان کرد برای تامین هزینه های خود تصمیم به تشکیل این باند مجرمانه گرفته است.
متهم در تشریح اقدامات خود گفت: از چندی پیش متوجه شدم که می توانم با استفاده از جعل نسخه های پزشکان و همچنین تهیه لاشه های یکی از دفترچه بیمه های کشور اقدام به خرید داروهای یارانه ای با قیمت پایین کنم و آنها را در مرز به فردی دیگر به قیمت پایین بفروشم.
وی در ادامه گفت: در نتیجه با همدستانم چندین مهر ژلاتینی جعلی که متعلق به پزشکانی متخصص در شمال غرب کشور بود، تهیه و حتی مهر سازمان بیمه مربوطه را نیز ساختیم تا در صورت نوشتن اسم دارو بتوانیم فرم تاییدیه آن سازمان را نیز جعل کنیم.
متهم افزود: در ادامه لاشه های دفترچه بیمه یکی از مراکز بیمه رسمی کشور را به تعداد 100 جلد بدست آوردیم و نسخه انسولین های رگولار و ان.پی.اچ را برای هرماه داخل هر دفترچه نوشتیم و با مهر های مربوطه نیز آنها  را به تایید رساندیم و ممهور کردیم.
متهم در ادامه با اشاره به تهیه داروهای یارانه ای با استفاده از دفترچه بیمه عنوان کرد که داروها را به قیمت 10 هزار تومان خریداری کرده و با یک واسط به مرز غربی کشور برده و  در آنجا به قیمت 300 هزار تومان به یکی از کشورهای غربی ایران قاچاق کرده و اخیرا حتی توانسته است آنها را تا قیمت 400 هزار تومان نیز به فروش برساند.
دو متهم دیگر نیز با تایید اظهارات همدست خود ابراز پشیمانی کردند و عنوان داشتند که هیچوقت گمان نمی کردند توسط پلیس شناسایی خواهند شد.
در انتها سردار ظهیری تصریح کرد: متهمان پرونده با هماهنگی های قضائی و برای انجام تحقیقات تکمیلی بیشتر در اختیار ماموران آگاهی پایتخت قرار گرفتند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید