جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » پرونده های ویژه » اين مرد اعدام مي شود/ او به همسرش گوشي دزدي داده بود

اين مرد اعدام مي شود/ او به همسرش گوشي دزدي داده بود

0
280
کد خبر: 26933

میار: مردي كه به اتهام قتل پسري جوان پس از سرقت گوشي‌اش بازداشت شده بود با حكم قضات شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران به قصاص محكوم شد.

رسیدگی به اين پرونده از 12 بهمن سال 95 با تماس یک رهگذر با پلیس آغاز شد. او که جسد پسر جوانی را در کنار بزرگراه خرازی حوالی دهکده المپیک مشاهده کرده بود موضوع را به پلیس خبر داد.

با حضور تیم تحقیق در محل مشخص شد پسر جوان بر اثر خفگی به قتل رسیده است. از آنجایی که هویت جسد ناشناس بود به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد. همزمان کارآگاهان به سراغ پرونده‌های افراد گمشده‌ای رفتند که همان روز به پلیس گزارش شده بود. آنها در میان گمشدگان به پرونده جوانی به‌نام سعید برخوردند که صبح همان روز برای رفتن به محل کارش از خانه خارج شده اما هرگز بازنگشته بود.

شباهت جسد کشف شده با مشخصات پسر جوان باعث شد تا از خانواده سعید خواسته شود برای شناسایی هویت به پزشکی قانونی بروند و به اين ترتیب هویت مقتول شناسایی شد و مشخص شد وقتي سعيد قصد رفتن به محل كار خود در شركت داروسازي الحاوي را داشته، قرباني سناريوي شوم يك سرقت قرار مي‌گيرد چراكه اين جوان در حالي جسدش كنار اتوبان رها شده بود كه گوشي و پولش هدف سرقت قرار گرفته بود.

در ادامه بررسی‌ها دستور ردزني تلفن همراه سعيد صادر شد اما تلفن بعد از جنایت خاموش شده بود. تحقیقات بدون هیچ سرنخی ادامه داشت تا اینکه پنج ماه بعد از واقعه بالاخره زن جوانی از تلفن مقتول استفاده کرد. این زن بلافاصله بازداشت اما با ابراز بی‌اطلاعی از سرنوشت سعید و ماجرای قتل، ادعا کرد که تلفن همراه هدیه همسرش برای روز تولد بوده است.

همسر این زن كه محمد نام داشت نیز دستگیر شد و برای بازجویی به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت. راننده جوان به دستور بازپرس جنایی بازداشت شد و با گذشت یک‌سال از دستگیری محمد و از آنجایی که مدارک پلیسی - قضایی حکایت از آن داشت که مرد جوان در این جنایت دست داشته است، کیفرخواست عليه متهم صادر شد.

در ادامه جلسه محاكمه اين پرونده چندي پيش در شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي قربانزاده تشكيل شد. اولياي دم براي متهم درخواست قصاص كردند.

متهم نيز زماني‌كه در جايگاه قرار گرفت با مطرح كردن همان ادعاهاي خود در گذشته و انكار قتل گفت: چند سالی بود كه در تهران مسافرکشی مي‌كردم. چند هفته اینجا کار می‌کردم و برای اینکه بتوانم پس‌انداز کنم شب‌ها داخل ماشینم می‌خوابيدم و بعد از آن به شهرمان برمي‌گشتم. حدود یک ماه قبل بعد از کارم در حال تمیز کردن ماشینم بودم که متوجه شدم یک تلفن همراه زیر صندلی افتاده است. آن را برداشتم و چون سیمکارت نداشت، داخل ماشینم گذاشتم. با خودم گفتم شاید صاحبش را در مسیر پیدا کنم اما خبری از مسافر نشد و من هم چند ماه قبل که به خانه رفتم، گوشی را به‌عنوان کادوی تولد به همسرم دادم. من در اين جنایت هیچ نقشی نداشتم و بی‌گناهم!

در انتهاي اين جلسه قضات وارد شور شدند و متهم را بنابر دلايل و مدارك موجود در پرونده به قصاص، 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق محكوم كردند.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید