جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » بهترین زمان سفر به ارمنستان در تور ارمنستان

بهترین زمان سفر به ارمنستان در تور ارمنستان

0
469
کد خبر: 26841

ارمنستان به عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران، در سال های اخیر به خوبی در صنعت گردشگری و توریسم پیشرفت کرده و تبدیل به یکی از مقاصد محبوب گردشگری خاورمیانه شده است. همچنین با پیشنه ای تاریخی و قدمتی ۳۰۰۰ ساله، فرهنگی غنی و جذاب برای میزبانی از توریست و ها و مسافران خود دارد و هر ساله بر تعداد مخاطبان آن اضافه می شود. ارمنستان دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی بسیاری است و همین عوامل انگیزه های سفر شما را به خوبی کامل می کنند. اما سوالی که حتما برای شما هم پیش آمده زمان سفر است و اینکه بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی از سال است؟


بهترین زمان سفر به ارمنستان

بهترین فصل سفر به ارمنستان در تور ارمنستان  در فصل پاییز ، اواسط شهریور تا اواسط آذر و فصل بهار می باشد. اگر سفر در هوای سرد برای شما لذت بخش نیست. هر زمانی بین اردیبهشت ماه تا آذر ماه زمان خوبی برای سفر به ارمنستان می باشد.

اما اگر شما جزء علاقه مندان و دوستداران به ورزشهای زمستانی (اسکی و …) هستید فصل زمستان به شما خوش خواهد گذشت.

آب و هوای ارمنستان

آب و هوا در همه ی کشورهای دنیا متغیر است و برای داشتن سفری خوش باید آب و هوای مساعد و مطلوب باشد. ارمنستان دارای تابستان های گرم که دما آن بین ۲۲ تا ۳۶ درجه متغیر است و رطوبت نسبت هوا بسیار کم است و بخاطر قرار گرفتن این کشور در میان کوه ها و وزش بادهای ملایم آب و هوای تابستان را مطبوع می کند.

به گزارش سفر باتو ، بهار در ارمنستان کوتاه است و دارای پاییزی طولانی می باشد دمای هوای در زمستان ها تا ۱۰ درجه زیر صفر نیز می رسد که بسیار سرد و طاقت فرسا می باشد و بیشتر در این فصل هوا برف می باشد.

پس بهترین فصل سفر به ارمنستان در نظر عمومی در بهار ماه اردیبهشت و در تابستان ماه تیر ماه و در فصل های سرد سال نیز از دی ماه تا آخر سال می باشد.

ارمنستان یکی از خوش آب و هوا ترین کشورهای همسایه ایران و به جرات می توانیم بگوییم بهترین کشور همسایه برای گردش و وقت سفارت آمریکا می باشد برای آشنایی بیشتر با این کشور با آژانس مسافرتی سالی تیم ارمنستان همراه باشید .

در مجموع انتخاب بهترین فصل برای سفر به ارمنستان کاملا سلیقه ای و وابسته به شخصیت درونی هر مسافر می باشد

ارمنستان همانند ترکیه و گرجستان از جمله کشورهایی است که افراد بسیاری برای خرید به آن سفر می کنند و به گردش در فروشگاه ها و مراکز خرید معروف آن می روند. به طورکلی خرید کردن یکی از اهداف سفری بسیاری از مخاطبین در صعت گردشگری است. اما باز هم به این سوال می رسیم که بهترین زمان سفر به ارمنستان برای خرید چه فصلی است؟

چه زمانی برای خرید از بهترین مراکز خرید ارمنستان برای سفر مناسب است؟

 یکی از معروف ترین مراکز خرید در کشور ارمنستان در پایتخت آن یعنی ایروان قرار دارد که به نام ایروان مال شناخته می شود. ایروان مال در سال ۲۰۱۰ در مساحتی ۵۹ هزار متر مربعی تاسیس شده و در سال ۲۰۱۴ به طور رسمی افتتاح شده است. ایروان مال یکی از مراکزی است که همیشه پر از توریست ها و گردشگران؛ و بخش عظیمی از درآمدهای توریسم را به خود اختصاص داده است.

پس یکی از بهترین مراکز خرید ارمنستان در تور ارمنستان را باید ایروان مال معرفی کنیم که باید آن را در لیست دیدنی های خود قرار دهید. اما بهتر است بدانید که در فصل های گرم سال مانند تابستان و بهار که مسافرت و گردشگری رونق بیشتری دارد، ممکن است تخفیف های مناسبی پیدا نکنید و قیمت اجناس هم کمی بالاتر باشد، که البته دور از ذهن هم نیست!

بهترین زمان گردشگری و سفر در ارمنستان

خب مسلما همیشه هدف افراد در سفر لذت بردن از اوقات فراغت و ثبت خاطرات جدید از سفر، پیدا کردن تفریحات و جاذبه های جدید است. کشور ارمنستان نیز؛مانند دیگر کشورهای همسایه؛ به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال های گذشته شده و با توجه به اینکه بارش های زیادی دارد، کشور سرسبزی است و در فصل های بهار و پاییز مسلما مناظر زیبای دارد.

ارمنستان دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری است و مکان های دیدنی بسیاری دارد که باید در سفر خود حتما از آنها دیدن کنید. کشور ارمنستان در بین توریست ها و مسافران به موزه ای زیر سقف آسمان نام گرفته و دین غالب مردم ارمنستان مسیحیت و ارمنی است و فرهنگ و آثار قدیمی موجود در آن نیز دارای ارتباط نزدیکی با مسیحیت است.

بهترین زمان سفر به ارمنستان برای سفر و گردشگری

 با توجه به اینکه این کلیساهای افسانه ای در محیطی کوه پایه ای ساخته شده اند، بهترین زمان دیدار از آنها در فصل بهار و تابستان است که هوا گرم بوده و خبری از سرمای زمستانی هم نیست. دریاچه سوان به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری معروف ارمنستان است و باید آن را به عنوان یکی از نمادهای ارمنستان معرفی کنیم. دریاچه سوان بزرگترین دریاچه قفقاز است و مناظر اطراف آن بسیار زیباست.

مسلما دیگر نیازی به گفتن نیست که برای دیدار از زیبایی های این دریاچه بهترین زمان سفر برای گردشگری در ارمنستان، فصل های بهار، تابستان و پاییز است. دیدار از محیط های طبیعی در این سه فصل جذابیت های بیشتری دارد و ممکن است در فصل زمستان تمایل زیادی به سفر به این منطقه نداشته باشید.

همانطور که گفتیم کشور ارمنستان دارای آب و هوایی تقریبا چهار فصل است و می توانید در تمام فصل های سال به دیدرا از مناطق زیبا و گردشگری این کشور سفر کنید. انتخاب زمان سفر تمام بستگی به حال و هوای خودتان دارد؛ مثلا اگر تحمل سرما را ندارید بهتر است در فصل های بهار و تابستان به ارمنستان سفر کنید.


 

فستیوال های ارمنستان چه زمانی است؟

ارمنستان همچنین دارای فستیوال های خاصی است که در تنها در بعضی ایام خاص از سال برگزار می شود؛ پس اگر می خواهید در سفر خود به ارمنستان به بهترین وجه ممکن از تعطیلات استفاده کنید و بیشتری لذت ممکن در سفر را ببرید، می توانید برنامه سفر خود را همزمان با برگزاری فستیوال های ارمنستان تنظیم کنید.

به گزارش سفر باتو ، خب برویم به سراغ سوال اصلی؛ بهترین زمان سفر به ارمنستان برای شرکت در فستیوال های آن چه زمانی است؟ بیاید با جشن سال نو در ماه ژانویه شروع کنیم. شروع سال میلادی که به تقویم شمسی در اوایل دی ماه است، یکی از جذابترین فستیوال های سالانه خود را در ارمنستان دارد. می توانید در فصل زمستان و نزدیک به این جشن سالانه سفر خود را برنامه ریزی کنید و علاوه بر شرکت در جشن سال نو از تخفیف های نوروزی و زمستانه خرید هم در سفر خود به ارمنستان بهره ببرید.

روز زن که در ۸ مارچ برگزار می شود و همچنین جشن عید پاک نیز از دیگر فستیوال های جذابی است که در ارمنستان برگزار می شود و می توانید سفر خود را طوری برنامه ریزی کنید که فرصت حضور در این فستیوال ها را هم داشته باشید. ماه می یکی از ماه های مهم در کشور ارمنستان است چرا که در نهمین روز آن جشن بزرگی برگزار می شود و به مناسبت پیروزی جنگ جهانی دوم است.

به عنوان سخن پایانی و برای ارائه یک جمع بندی کامل بهترین زمان سفر به ارمنستان برای گردشگری و سفر را باید فصل تابستان و بهار معرفی کنیم. اگر هدفتان از سفر به ارمنستان خرید است بهتر است در فصل زمستان سفر کنید و اگر قصد دارید در فستیوال های جذاب آن شرکت کنید و از سفر های پاییزی لذت می برید، بهترین زمان سفر شما به ارمنستان پاییز است.

دسته بندی: اجتماعی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید