شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » پرونده های ویژه » مرد كوپن فروش اعدام خواهد شد/ اين قاتل 20 كيلو شيشه داشت!

مرد كوپن فروش اعدام خواهد شد/ اين قاتل 20 كيلو شيشه داشت!

0
284
کد خبر: 26092

میار: مرد جوان كه 13 سال قبل در جدال بر سر فروش برنج کوپنی فردي را كشته است به زودي به اتهام قتل عمدي اعدام خواهد شد.


رسيدگي به اين پرونده از بیست و هشتم شهریور 85 آغاز شده است. در اين روز ماموران پليس باخبر شدند مردي مغازه دار در يک بازارچه با چند نفر درگير و هرچند خودش هم زخمي شده است اما با واردکردن ضربه‌اي به بدن فرد مهاجم، او را به قتل رسانده است.

وقتي ماموران به محل رسيدند اورژانس نيز حضور داشت. تکنيسين‌ها مرگ متوفي را اعلام کردند و به اين شكل ماجرا به بازپرس كشيك قتل نيز اعلام شد. متهم براي درمان تحت مراقبت‌هاي ويژه کادر پزشکي قرار گرفت و   از مرگ نجات پيدا کرد و به وضعيت عادي برگشت. اين مرد که از سوي شاهدان به عنوان متهم به قتل معرفي شده بود، به ماموران در زمينه ارتكاب به قتل عمد مردي كه مشتري‌اش بود گفت: من در بازارچه غرفه‌اي دارم که اجناس کوپني مي‌فروشم. مقتول به مغازه‌ام آمد و برنج خواست؛ گفتم هنوز برنج‌ها را بسته بندي نکرده‌ايم و نمي‌توانم به تو بفروشم و بايد تا بعدازظهر تحمل کني. مرد جوان عصباني شد و حرف‌هاي ناراحت کننده‌اي زد. من هم گفتم عصبانيت فايده‌اي ندارد و بايد بعدازظهر بيايي، چون حالا نمي‌توانم کمکي به تو بکنم. مرد رفت. سر ظهر بود که من داشتم وسايل را جمع مي‌کردم تا مغازه را تعطيل کنم سرايدار بازارچه هم که گاهي به من کمک مي‌کرد، آنجا بود. به او گفتم در حال بستن مغازه هستم. در شرقي مغازه را بسته بودم و مي‌خواستم در غربي را هم ببندم که ديدم مرد جوان با شيشه نوشابه وارد مغازه شد و چند نفري هم همراهش بودند. او با شيشه وارد مغازه شد و دو ضربه به سر من زد. من هم او را زدم اما يادم نمي‌آيد با شيشه زده باشم من براي دفاع از خودم او را زدم.

متهم در مرحله دادسرا با قرار وثيقه آزاد اما کيفرخواست قتل عمد براي وي صادر و پرونده براي رسيدگي به دادگاه کيفري يك استان تهران فرستاده شد. اين در حالي بود که متهم بعد از آزادي از زندان يک بار ديگر بازداشت شد و اين بار به اتهام حمل ٢٠ کيلوگرم ماده روانگردان از نوع شيشه به زندان رفت. درحالي که متهم به جرم نگهداري از مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، براي محاکمه درباره پرونده قتلش به دادگاه کيفري استان تهران منتقل شد. او قبل از اين از اتهام قتل عمد برائت گرفته و به پرداخت ديه محکوم شده بود اما به دليل اينكه اولياي دم به راي صادرشده اعتراض کرده بودند،پرونده به ديوان عالي کشور رفت و راي صادر شده نقض گرفته و پرونده براي رسيدگي به شعبه هم عرض فرستاده شد.

سال پيش اين متهم براي رسيدگي مجدد به اتهامش به شعبه چهارم دادگاه کيفري استان تهران به رياست قاضي عبداللهي منتقل شد. بعد از اينکه نماينده دادستان در جايگاه حاضر و با تشريح ماجرا خواستار صدور حکم قانوني دراين باره شد، ولي دم که مادر مقتول بود براي متهم درخواست قصاص کرد‌. سپس نوبت به متهم رسيد و او اتهام قتل عمد را منكر شد و گفت: وقتي مقتول به مغازه‌ام حمله کرد دو شيشه نوشابه دستش بود. من هم براي دفاع از خودم دسته تي را که دستم بود سپر خودم قرار دادم و البته چند ضربه هم با همان دسته تي به او زدم اما دو ضربه‌اي که مقتول به سرم زد، باعث شد خونريزي شديدي کنم و از حال بروم. وقتي به هوش آمدم در بيمارستان بودم و فقط يادم است زماني که سرم خون مي‌آمد و روي زمين افتاده بودم، مقتول هم با من درگير بود و به زمين برخورد کرد.

در اين هنگام قاضي گفت: ضربه‌اي که به مقتول زده شده به فرق سر او بوده و وقتي فردي به زمين برخورد مي‌کند يا به صورت يا از پشت سر به زمين مي‌افتد كه در نتيجه فرق سرش آسيبي نمي‌بيند. ضمنا ضربه‌اي که به فرق سر مقتول وارد شده با شيشه بوده است، بنابراين گفته تو نمي‌تواند درست باشد.

متهم جواب داد: بعد از موضوع قتل و آزادي من با وثيقه از زندان، گرفتار مواد مخدر شدم و دوستان نابابي پيدا کردم که باعث شدند به سمت مواد بروم و قاچاق کنم. ماموران پليس ٢٠ کيلو شيشه از من گرفتند که همين هم باعث شد در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شوم. کسي که در مقابل شما ايستاده يک محکوم به اعدام است. من مي‌دانم در اين پرونده هم به قصاص محکوم نشوم، يک حکم اعدام دارم، به همين دليل هم در اين پرونده دروغ نمي‌گويم، چون تغييري در سرنوشت من ايجاد نخواهد كرد و به هرحال محکوم به مرگ هستم. من واقعيت را گفتم. از روز حادثه و چگونگي مرگ مقتول همين‌ها را به ياد دارم و چون خودم به شدت آسيب ديدم و بيهوش شدم متوجه نشدم چه کساني درگير شدند و چه وسيله‌اي دست‌شان بود را نيز به ياد ندارم، تاجايي که خودم مي‌دانم من دسته تي داشتم و اعتراف مي‌کنم با آن ضرباتي به مقتول زدم اما يادم نمي‌آيد با شيشه ضربه‌اي به او زده باشم.

در پایان آن جلسه قضات دادگاه  با توجه به مدارك موجود در پرونده، وحید را به قصاص محکوم کردند. این حکم دیروز در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد. به این ترتیب وحید 13سال بعد از جنایت در یک قدمی چوبه دار قرار گرفته در حالي‌كه از بابت اتهام مواد مخدر نيز يك حكم اعدام داشته است.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید