شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » جدیدترین جزئیات از سیل در ایران

جدیدترین جزئیات از سیل در ایران

0
619
کد خبر: 25795

میار: تداوم بارندگی و سیلابی شدن رودخانه ها در استان های غربی موجب بروز مشکلاتی برای مردم این مناطق شده بطوریکه با تشدید بارش ها و طغیان رودخانه ها وضعیت اضطراری در این مناطق حاکم شده است.

به گزارش میار، موج جدید بارندگی که طی روزهای اخیر وارد استان‌های غربی کشور شده است همچنان فعال است و از روز گذشته موجب بروز مشکلات عدیده ای در اکثر استان‌ها نوار غربی کشور شده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها امروز از شدت بیشتری برخوردار خواهند بود و این سامانه به مرور استان‌های شمالی و شمال شرق را نیز در برخواهد گرفت.

هم اکنون بیشترین بارش‌ها در استان‌های لرستان، کرمانشاه و خوزستان، همدان، ایلام و کردستان روی داده است که موجب بروز خسارت‌های در بخش‌های مختلف شده است.

تخلیه ساکنان نوار ساحلی رودخانه‌ها، آبگرفتگی شدید شهرها، تعطیلی برخی از ادارات طی روز گذشته و خسارت شدید به واحدهای مسکونی و اداری و تأسیسات زیربنایی و کشته شدن یک نفر در لرستان از جمله خسارت‌های ناشی از سیلاب بوده است. برخی از خبرهای مربوط به سیلاب اخیر را می‌توانید در خبرهای زیر مرور کنید.


۱۴:۰۴ سیل به تهران رسید

در پی بارندگی‌های شدید که از روز گذشته در استان تهران آغاز شده است، سیلاب در فشم جاری شد.


۱۳:۵۸ احتمال ریزش سد خاکی گنج وجود دارد / تخلیه فوری ۳ روستا

فرماندار لردگان گفت: ظرفیت سد خاکی گنج در شهرستان لردگان تکمیل شده است و احتمال ریزش و تخریب این سد وجود دارد.

برهان حسین پور آقایی با اشاره به اینکه ظرفیت سد خاکی گنج در شهرستان لردگان تکمیل شده است و احتمال ریزش و تخریب این سد وجود دارد، اظهار داشت: دستور تخلیه سه روستای پایین دست این سد صادر شده است و تخلیه این روستاها در حال انجام است.

وی بیان کرد: مکان‌های امن برای اسکان روستاییان این مناطق اختصاص یافته است.

فرماندار لردگان ادامه داد: هشدارهای لازم در منطقه به مردم روستاهای اطراف رودخانه‌ها در این شهرستان اطلاع رسانی شده است.


۱۳:۵۷ بخش غربی شهر پلدختر به زیر آب رفت

بخش غربی شهر پلدختر به زیر آب رفته و جریان سیلاب به شدت در حال پیش روی است.

سیل وارد شهر پلدختر شده و بخش غربی شهر پلدختر به زیر آب رفت.

مناطق رسالت ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ و کوی سازمانی‌ها، خیابان هفت تیر به زیر آب رفته است و سیلاب به سرعت در بخش‌های دیگر در حال پیش روی است.

استخر شنای امید، ورزشگاه شهید سرمالیان، ‏‬ جهاد کشاورزی و دانشکده پرستاری به زیر آب رفتند.

ارتباط با بخش غربی شهر قطع شده است و مردم‏‬ خواستار ورود نیروهای سپاه و ارتش برای امدادرسانی هستند.


۱۳:۴۹ ورود سیلاب به باند فرودگاه خرم‌آباد / آب در راه برج مراقبت!

مدیر فرودگاه خرم آباد، از ورود سیلاب به باند این فرودگاه خبر داد.

غلامرضا بنی صدر در گفت و گو با رسانه‌ها، گفت: در پی بارش بی سابقه باران در لرستان که از دیروز شروع شده و همچنان ادامه دارد، بلوار بهارستان در جنوب شهر خرم آباد لبریز از آب شد و جریان سیلاب با تخریب دیوار فرودگاه خرم آباد وارد باند فرودگاه و سطوح پروازی آن شد.

وی، افزود: هم اکنون سیلاب خروشان از روی باند فرودگاه در حال حرکت است و جریان شدید سیلاب به سمت ترمینال و برج مراقبت و منازل مسکونی و اداری در حال حرکت است.


۱۳:۵۷ خطوط ارتباطی ایلام بعد از ۱۵ ساعت وصل شد

خطوط ارتباطی تلفن همراه و ثابت بعد از ۱۵ ساعت در ایلام وصل شد.

بعد از گذشت ۱۵ ساعت از قطع تمامی خطوط ارتباطی ایلام شامل تلفن‌های همراه و ثابت و اینترنت دقایقی پیش شبکه ارتباطات ایلام به حالت عادی برگشت.

به دلیل سیلاب در سه نقطه فیبر نوری متصل به استان ایلام قطع شده بود.


۱۳:۱۲ تمام راه‌های ارتباطی پلدختر قطع شد

مدیرکل راهداری لرستان گفت: ارتفاع آب در پل تاریخی پلدختر به یک و نیم متر رسید و تمام محورهای ارتباطی شهری و روستایی پلدختر قطع شده است.

عباس شرفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به حجم بالای سیلاب و شدت بارش در حال حاضر تمام راه‌های ارتباطی پلدختر قطع شده است.

وی گفت: ارتفاع آب در پل تاریخی پلدختر در محور پلدختر – خرم آباد به یک و نیم متر رسیده است.

شرفی گفت: علاوه بر نیروهای راهداری پلدختر، تیم پشتیبانی اداره کل نیز در این شهرستان حضور دارند.


۱۳:۰۹ ورود سیل به شهرستان خرم‌آباد

با افزایش میزان بارندگی و پرشدن سدها سیل به داخل شهر خرم‌آباد هم رسیده و باعث بروز خسارت‌هایی به خودروها و برخی خانه‌ها و مراکز دولتی شده است.


۱۲:۵۲ ارتباطات ایلام با خارج استان قطع است / رفع قطعی فیبر تا ساعتی دیگر

معاون وزیر ارتباطات گفت: به دلیل وقوع سیل، ارتباطات استان ایلام با خارج استان قطع است و تا ساعتی دیگر ارتباطات به شرایط عادی بازخواهد گشت.

حمید فتاحی در توئیتی نوشت: هر ۳ مسیر فیبرنوری کشوری استان ایلام براثر وقوع سیل و رانش زمین، از بامداد امروز قطع شده است.

وی با بیان اینکه ارتباطات استان ایلام با خارج استان قطع شده است، گفت: ۲ نقطه از قطعی‌ها در زیر آب و یک نقطه قابل دسترس در حال تعمیر است.

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: تا ساعتی دیگر ارتباطات به شرایط عادی بازخواهد گشت.


۱۲:۴۴ پل اناری خرم‌آباد کاملاً تخریب شد

خرم‌آباد- تخریب پل اناری و تشکیل زنجیره انسانی توسط آتش نشانان برای جلوگیری از هجوم اهالی بهت زده به محدوده خطر را در این ویدئو می‌بینید.


۱۲:۳۸ بیست و هفت روستای خوزستان تخلیه شدند / دستور تخلیه ۴۴ روستای دیگر

استاندار خوزستان با اشاره به تخلیه ۲۷ روستا در استان گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از حجم مخازن سدهای خوزستان پر شده است.

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: تاکنون ساکنان ۲۷ روستای خوزستان تخلیه شده‌اند و به ساکنان ۴۴ روستای دیگر نیز که در خطر سیلاب قرار دارند، اعلام کرده‌ایم که محل سکونت خود را ترک کنند.

وی افزود: ۲۷ روستایی که ساکنان آنها از محل زندگیشان منتقل شده‌اند، صرفاً دچار آبگرفتگی نشده بودند و برخی از آن روستاها در خطر سیلاب قرار داشتند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه سیل‌بندها در بسیاری از مناطق تقویت شده‌اند، تصریح کرد: به دلیل مسائل ایمنی در حال تخلیه روستاهایی هستیم که در خطر سیلاب قرار دارند و در این زمینه در حال قانع کردن ساکنان روستاها هستیم که محل زندگی خود را ترک و به مناطق امن بروند.

شریعتی با بیان اینکه شاهد سرریز از سدهای خوزستان نبوده‌ایم، ادامه داد: مدیریت سدها در کنترل است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: طغیان رودخانه و همچنین بارش‌ها در استان‌های بالادست به سمت خوزستان می‌آید و استان را با شرایط فعلی مواجه کرده است و باید این سیلاب‌ها نیز کنترل شوند.


۱۲:۳۷ امکان امداد رسانی هوایی و زمینی به مناطق سیل‌زده پلدختر وجودندارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان، گفت: امکان امداد رسانی هوایی و زمینی به مناطق سیل‌زده پلدختر وجود ندارد.

صارم رضایی با بیان اینکه اقلام امدادی و غذایی زیادی برای مناطق سیل زده پلدختر ارسال کرده‌ایم، اظهار داشت: با توجه به اینکه شدت سیل زیاد بوده و خسارت‌های زیادی به همراه دارد، پیش بینی‌هایی از قبل در ستاد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط آب و هوایی امکان امداد رسانی به سیل زدگان از طریق زمین وجود ندارد، عنوان کرد: در این راستا باید کار امداد رسانی و ارسال اقلام امدادی از طریق هوایی صورت گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان، بیان داشت: شرایط آب و هوایی نیز به گونه‌ای بوده که امکان پرواز بالگرد برای ما وجود ندارد و بلافاصله در صورت آرام شدن شرایط جوی یک بالگرد از سوی ارتش و دو بالگرد نیز از سوی هلال احمر به مناطق سیل زده اعزام خواهیم کرد.


۱۲:۲۵ سی و پنج روستای معمولان زیر آب رفت

حبیب الله موسوی با اشاره به اینکه با وقوع سیلاب شدید ۵۰۰ واحد مسکونی زیر آب رفته است، اظهار داشت: آب و برق و گاز معمولان قطع است.

وی با بیان اینکه راه دسترسی زیودار با جمعیت ۶ هزار نفر قطع است، تصریح کرد: ‏‬ ۳۵ روستا زیر آب رفته‌اند.

بخشدار معمولان با تاکید بر اینکه راه ارتباطی خرم آباد- معمولان قطع است و دسترسی به هیچ جا نداریم، افزود: ‏‬ ۲ مصدوم داریم که نیازمند به بالگرد برای انتقال آنها هستیم.

موسوی یادآور شد: سطح رودخانه کشکان مرتب دارد افزایش می‌یابد.


۱۲:۰۹ پانزده نفر از اهالی «بابازید» گرفتار در پشت بام خانه‌های در محاصره سیل

معاون جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۱۵ نفر از اهالی روستای «بابازید» در سیلاب محاصره شده‌اند.

عزیزعلی امرایی با اشاره به اینکه ۱۵ نفر از اهالی روستای «بابازید» در سیلاب گرفتار شده‌اند، اظهار داشت: سیلاب خانه‌های این روستا را به زیر آب برده است و این ۱۵ نفر روی پشت بام خانه‌ها گرفتار شده‌اند.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات این افراد پرواز بالگرد است، یادآور شد: به علت نا مساعد بودن شرایط جوی امکان پرواز بالگردهای این جمعیت وجود ندارد و علی رغم اینکه هم اکنون ۳ فروند بالگرد هم در اختیار داریم اما در حال حاضر هیچ کاری از طریق هوایی برای افراد گرفتار در سیل روستای بابازید شهرستان پلدختر نمی‌توان انجام داد.منبع:مهر

دسته بندی: شهری / اسلاید شو
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید