دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » کلان » ربات پلي استيشن مناسب براي تناسب اندام!

ربات پلي استيشن مناسب براي تناسب اندام!

0
504
کد خبر: 24971
میار: سونی قصد دارد با اختراع یک ربات پلی استیشین را به دستگاه تناسب اندام تبدیل کند
کسانی که گیمر هستند و بیشتر در خانه هستند و تحرک زیادی نداردن قطعا در معرض انواع بیماری ها قرار می گیرند، و کسانی هم که می خواهند یک مربی خصوصی بگیرند و به تناسب اندام برسند شرکت سونی برای این دسته از افراد راه هل دارد. سونی با اختراع جدیدی کنسول بازی شما را به دستگاه تناسب اندام تبدیل می کند.

در 14 مارس سال 2019 یک اختراع در دفتر ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده ثبت شده است، این اختراع با نام (ربات مربی شخصی)توسط Sony Interactive Entertainment ثبت شده است. این دستگاه یک قطعه کوچکی از فناوری جدیدی است که به کنسول شما وصل می شود و با یک دوربین کوچک فعالیت های بدنی شما را ضبط می کند و آنها را روی مانیتور به طور دقیق نشان می دهد. طبق گفته سونی این ربات قادر خواهد بود که فعالیت های ورزشی را که کاربر انجام می دهد را در فضای ابری ذخیره کند و اگر کاربران علاقه داشته باشد نیز می تواند این آمار و ارقام را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

علاوه بر این امکانات این دستگاه همه اطلاعاتی را از شما ذخیره کرده است را به صورت یک برنامه منظم و هفتگی تنظیم می کند تا شما بتوانید نسبت به برنامه ریزی دستگاه وضعیت خود را بهبود ببخشید. شکل ظاهری ربات شبیه به یک سطل است اما در پایین ربات چرخ هایی به کار گرفته شده است که این امکان را به شما می دهد تا بتوانید در فعالیت های فیزیکی خود این ربات را به جهت های مختلفی هدایت کنید و به مکان مورد نظر خود تکان دهید. سوالی که در این باره پیش می آید این است که اگر پلی استیشین 4 عمر خود را به پایان برساند این ربات برای کنسول بعدی یعنی پلی استیشین 5 سازگار خواهد بود.

باتوجه به پشتیبانی سونی از تکنولوژی پلی استیشین camera در کنسول بعدی انتظار می رود که در دستگاه بعدی نیز از این ربات استفاده شود. نکته جالب در مورد کنسول های بازی این است که روند و مسیر کنسول ها از آغاز تا کنون متفاوت بوده است، زمانی که مایکروسافت ایکس باکس وان را به عنوان یک دستگاه سرگرمی به بازار رونمایی کرد اما بعد از یک مدت کوتاهی سنسور Kinect را به این کنسول اضافه کرد، برنامه ها و بازی های زیادی برای کاربردی کردن این دستگاه به کار گرفته شد تا این سنسور را بی معنی جلوه ندهند.

با این حال از آن زمان در اواسط کار Kinect با آداپتور همراه بود و جا گیر نیز بود اما حدود یک سالی است که این دستگاه بدون سیم به دستگاه متصل می شود و بهترین کارایی را می دهد. بیشتر کارشناسان دلیل اختراع و استفاده از ربات تناسب اندام در کنسول پلی استیشین را همین Kinect می دانند که باعث شده است تا سونی از این قابلیت استفاده کند تا از رقیب خود عقب نماند و همچنان رقابت بین این دو غول بزرگ ادامه دار باشد.منبع:مجله سخت افزار
دسته بندی: اقتصادی / کلان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید