جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » سینمای جهان » ادامه پیشتازی «اژدهای۳» در سینماهای آمریکای شمالی

ادامه پیشتازی «اژدهای۳» در سینماهای آمریکای شمالی

0
237
کد خبر: 24602
میار: انیمیشن تازه کمپانی های یونیورسال و دریم وورکز که به واقع قسمت سوم از فیلم های کارتونی و پرطرفدار چگونه «اژدهای خود را تربیت کنید» است، این هفته با کنار زدن مجدد رقبا برای دومین بار متوالی پرفروش ترین فیلم آمریکای شمالی شد اما قسمت جدید (و نهم) از سری فیلم های کمدی- اجتماعی تایلر پری هم که نام آن «تایلر پری: یک تشییع جناز فامیلی» است با گیشه ای فراتر از انتظار و یک سودسازی ۰۰۰/۰۵۰/۲۷ میلیون دلاری در جایگاه دوم ایستاد تا از شگفتی سازان این هفته باشد.
دیگر فیلم تازه اکران شده در این هفته که «گره تا» و کار شرکت فوکاس فیچرز و اثری دراماتیک است با بیرون ماندن از ۵ رده اول جدول سودسازان این منطقه به رتبه هشتم اکتفا کرد و از ۵/۴ میلیون دلار درآمدسازی فراتر نرفت، ولی «کتاب سبز» ساخته اندیشمندانه پیتر فاره لی در سایه فتوحات بزرگ اسکاری اش در شانزدهمین هفته عرضه اش هم ۷/۴ میلیون دلار فروش کرد تا صاحب رتبه پنجم و ۹/۷۵ میلیون دلاری شود و یک حیات اقتصادی ثانویه را که محصول جوایز کسب کرده ماههای اخیر و به ویژه چهار هفته گذشته است، تجربه کند.
۹۷ میلیون دلار پس از ۱۱ روز
فروش ۳۰ میلیون دلاری قسمت سوم کارتون «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» که نام کامل کننده آن «دنیای پنهان شده» است، محصول تنزل فروشی در هفته دوم اکران فیلم بود که از ۴۵ درصد فراتر نرفت و این کمتر از گمانه زنی های صورت گرفته بود. این حالا پس از ۱۱ روز نمایش در آمریکا و کانادا به ۶/۹۷ میلیون دلار سودسازی نایل آمده و میزان نزول فروش اش در هفته دوم پخش فیلم کمتر از چیزی بود که در مورد فیلم دوم از این مجموعه مشاهده شده بود. اگر سیکل ۱۱ روزه اولیه اکران فیلم را مبنا بگذاریم، فیلم سوم نسبت به هر دو قسمت قبلی، میزان و سرعت فروش بیشتری داشته، ولی این چنین به نظر می رسد که سازکار این فیلم برای حفظ این جایگاه ناقص و غیرکارآمد است. دنیای پنهان شده این هفته در سایر قاره ها و کشورها نیز ۵۲ میلیون دلار فروش کرد که قسمت عمده ای از آن از شروع اکران ۴/۳۳ میلیون دلاری فیلم در چین حاصل آمد. این فیلم تا این لحظه در سایر قاره ها ۲۷۸ میلیون دلار و با احتساب سودسازی آمریکایی اش ۳۷۵ میلیون دلار درآمدآفرینی کرده و هنوز به آینده خوشبین است زیرا همچنان ۸ کشور آغوش به روی این فیلم نگشوده اند و «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید۳» در آن کشورها در نوبت اکران قرار دارد و یکی از آنها ژاپن است که بسیار دیرهنگام و از ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ اقدام به نمایش این فیلم خواهد کرد.
کارنامه نهمین و آخرین تایلرپری
به دفعات ادعا شده که «تایلرپری: یک تشییع جنازه فامیلی» که نهمین فیلم از این مجموعه به حساب می آید، آخرین فیلم نیز از این فرانچیز کم هزینه اما پر سود تلقی می شود و تایلر پری فیلم دیگری را از این مجموعه نخواهد ساخت و اگر این ادعا صحت داشته باشد، آخرین فیلم این فرانچیز حضور خوشی را بر اکران جهانی اش تجربه کرده است. سودسازی ۲۷ میلیون دلاری این فیلم چهارمین آغاز اکران قوی برای این سری فیلم ها و در میان آمار ثبت شده برای این فرانچیز محسوب می شود.
لایونزگیت که استودیوی سازنده این سری فیلم ها است لابد خواهد کوشید تایلر پری را به عدول از تصمیم خود وادارد و به ساخت قسمت دهم و همچنین قسمت های بعدی وادارد اما اگر این یکی واقعاً به فیلم آخر فرانچیز تبدیل شود هم این استودیو و هم تایلر پری می توانند به خود ببالند که یک پایان شیرین را برای خود به تصویر کشیده اند. معیارها و آمار فیلم های قبلی به این معناست که باید در انتظار فروشی ۶۵ تا ۷۵ میلیون دلاری برای این فیلم در پایان زمان اکران آن در آمریکای شمالی بود، آنچه در مورد آن تردیدی وجود ندارد، شمار چشمگیرتر زنان در میان قشرهای بیننده فیلم در هفته نخست اکران (۶۷ درصد به ۲۳ درصد) است و کلاً در میان تماشاگران هفته نخست ۷۸ درصد حداقل ۲۵ سال سن داشته اند و این به معنای استقبال بیشتر افراد میانسال و مسن از فیلم در قیاس با جوانترها است.
فرشته ای فراتر از انتظار
«الیتا: فرشته مبارزه» که محصول کمپانی فاکس است، با فروشی ۷ میلیون دلاری در سومین هفته پخش اش در آمریکا و کانادا رتبه سوم جدول سودسازان سینمای این کشورها را به خود اختصاص داد و پس از ۱۹ روز اکران در این کشورها ۲/۷۲ میلیون دلاری شده که حتی برای یک فیلم خیالی و کمیک بوکی یک بیلان ضعیف نیست. این فیلم همچنین در سایر کشورها و مناطق دنیا در این هفته ۴/۴۰ میلیون دلار پولسازی کرد و این امر در ۸۱ کشور و بازار در قاره های اروپا، آمریکای جنوبی، آسیای شرقی، شمال آفریقا و اقیانوسیه حاصل آمد. با احتساب تمامی آمار فروش «آلیتا» این فیلم تا این لحظه ۳۵۰ میلیون دلار پولسازی کرده که رقم جالب و دور از انتظاری برای این فیلم بوده است.
منبع:بانی فیلم
 
دسته بندی: فرهنگی / سینمای جهان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید