یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » حامی گمشدگان » باران و فاطمه زهرا چگونه پيدا شدند + فیلم کامل و جزئیات

باران و فاطمه زهرا چگونه پيدا شدند + فیلم کامل و جزئیات

0
1 784
کد خبر: 23414

میار: در این مطلب از پیدا شدن دو کودک گمشده تهرانی می خوانید که آخرین روز هفته گذشته بالاخره به آغوش خانواده شان بازگشتند.

ماجراي گمشدن باران به اوايل ماه باز مي گردد. زمانيكه مادر نگران وي با پليس تماس گرفت و از سناريوي عجيب دو زن چادري كه يكي از آنها نقاب به صورت زده بود خبر داد. وي مدعي بود زني نقاب به صورت به همراه زني جوان كه ماسك به صورتش زده بود باران او را دزديده است. حالا با پيدا شدن اين دختربچه زيبا، در گفت و گو با پليس پايتخت از انگيزه متهم و چگونگي پيدا شدن باران كوچولو پرده برداشتيم.




سردار عليرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در حاشیه نشست خبري مربوط به پیدا شدن باران کوچولو و نجات وی از دست آدم ربايان، توضيح داد: تقریبا حدود 13 روز پیش گزارشی به پلیس مبنی بر اینکه خانمی با تماس با پلیس 110 اعلام کرد که فرزند دختر 3 ساله اش در حوالی میدان خراسان توسط خانمی ربوده شده است. مادر باران را تحت عنوان کمک مالی همراه دختربچه 3 ساله اش به یک مانتوفروشی کشاندند و در آنجا هنگام خرید لباس توسط مادر باران،  کودک را ربوده بودند و می گریزد. این خانواده جز اتباع افاغنه ساکن در ایران هستند و جز مهمان های ما هستند پلیس بلافاصله با توجه به حساسیت موضوع وارد عمل شد و بررسی های مختلف را انجام دادند و یک گروه کارشناسی و کاراگاهی در پلیس آگاهی به جهت اهمیت موضوع طی این مدت به طور مستمر کار را رصد می کرده و خوشبختانه با توجه به پتانسیل مباحث کاراگاهی و کمکی که همیشه مردم به پلیس خود دارند و ارتباطات خوبی که مردم با پلیس برقرار کردند ما توانستیم ساعتی قبل محل نگهداری این بچه و فردی که وی را ربوده بود، شناسایی کنیم. کاراگاهان با مجوز قانونی بامداد امروز (پنجشنبه هفته گذشته) وارد خانه این زن در سعادت آباد تهران شدند و او را به همراه همدستش دستگیر کردند و خوشبختانه کودک هم به شکل کاملا سالم در اختیار پلیس قرار گرفت و لحظاتی قبل نیز تحویل خانواده اش شد.




رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهم به دلایلی سعی می کرد اصل ربودن بچه را از خود دور کند و بگوید که رباينده كس ديگري بوده و سپس بچه را در اختیار گرفته است که در مواجهه حضوری و بررسی های کارآگاهی هويت وي تایید شد و در مواجهه حضوری با مادر باران نیز، خود وي تایید کرد فردی که بچه را ربوده همین فرد بوده است و لذا یکی از پرونده های مهم و پر دغدغه ای که در چند روز گذشته در فضای مجازی و در رسانه ها به آن پرداخته بودند با دغدغه مندی حل شد و امروز این بچه در اختیار خانواده اش قرار گرفت.

اما اين تمامي ماجرا نبود و خوشبختانه چند لحظه اي پس از پيدا شدن اين كودك مشخص شد كودك ديگري با هويت فاطمه زهرا غريب زاده نيز كه از شب سه شنبه گمشده بود تنها با فاصله كمتر از يك شبانه روز بعد از تشكيل پرونده فقدان اش در اين اداره، دقيقا سر كوچه محل فقدان اش دوباره پيدا شده است.




گفتگو با زن کودک ربا
این زن 46 ساله که یک پسر 20 ساله دارد پس از دستگیری ادعا می‌کند که کار ربودن باران از سوی او صورت نگرفته و برای کمک مسئولیت این کودک را به عهده گرفته است.

چرا باران را دزدیدی؟
من او را ندزدیدم.

اما باران در خانه شما پیدا شده است؟
بله، من دوست داشتم یک فرزند دختر داشته باشم به همین خاطر باران را به فرزند خواندگی قبول کردم.

همسرت از ماجرای ربودن باران اطلاع داشت؟
نه، من او را ندزدیدم و 2 سال قبل نیز باردار بودم اما بچه‌ام سقط شد.

چطور باران را شناسایی کردی؟
از دو سال قبل به دنبال یک فرزند دختر بودم و به بهزیستی هم مراجعه کردم اما بی‌فایده بود که به خیلی از دوستان و اطرافیانم سپردم که اگر یک دختر بچه می‌شناسند و زندگی سختی دارد او را به فرزند خواندگی می‌پذیرم. چون اعتقاد دارم کمک کردن، برکت زندگی را زیاد می‌کند.
چه کسی باران را تحویل شما داد؟
یک زن جوان بود که می‌دانست من به دنبال یک دختربچه هستم و او باران را تحویل من داد.

می‌دانستی او را ربوده است؟
نه، من از زن جوان شنیدم که مادر باران فوت کرده و پدرش که شیشه‌ای است قدرت تامین هزینه‌های دخترش را ندارد، به همین خاطر تصمیم گرفتم او را دختر خودم کنم.

پول هم برای اینکار پرداخت کردی؟
چون خانواده باران فقیر بودند یک میلیون و 50  هزار تومان به مادربزرگ باران دادم.

باران با شما احساس غریبی نمی‌کرد؟
نه دختر خونگرمی بود و بهانه پدر و مادرش را نمی‌گرفت.

مادر باران شما را در زمان سرقت دیده بود؟
نه، من نبودم و نمی‌دانستم باران را ربوده‌‌اند.

همسایه‌ها نمی‌گفتند باران فرزند چه کسی است؟
نه با کسی رفت و آمد نداشتیم.

زن کودک ربا برای تحقیقات بیشتر و در اختیار ماموران اداره 11 پلیس آگاهی تهران قرار داد.


حسین غریب زاده پدر فاطمه زهرا دختر 18 ماهه تهرانی، در رابطه با ناپدید شدن دخترش به خبرنگار ما گفت: سه شنبه شب منزل مادر همسرم دعوت بودیم که زمان شام وقتی همه حاضر شدند سر سفره متوجه نبودن فاطمه زهرا شدیم. بعد از اینکه فهمیدیم فاطمه زهرا گم شده دنبالش گشتیم و به 2 سرنخ رسیدیم که متوجه شدیم فاطمه زهرا در 2 منطقه خیابان ولیعصر و چهارراه کوکاکولا رویت شده بود. ما در این 2 منطقه به هر کس که عکس فاطمه زهرا را نشان دادیم می گفتند بغل یک مرد بوده که از آن به عنوان کودک کار استفاده می کرد. ما بعد از گذشت 24 ساعت از گم شدن فاطمه زهرا در خانه نشسته بودیم که متوجه صدای صلوات فرستادن فامیل و آشنایانمان شدیم که دقایقی بعد متوجه شدم فاطمه زهرا را پیدا کردند و به خانه آوردند. فاطمه زهرا در شرایط کاملا سالم بدون هیچ آثار ضرب و جرح در نزدیکی همان منطقه رها کرده بودند که به دست داماد و برادر زن پدر فاطمه زهرا پیدا شد.

بنابراين گزارش،‌ به نظر مي رسد با توجه به رسانه اي شدن سريع فقدان فاطمه زهرا كوچولو و پخش تصاويري از اين كودك در فضاي مجازي، فردي كه كودك را برده بود سريعا به محل فقدان بازگردانده است.

دسته بندی: حوادث / حامی گمشدگان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید