شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » نتایج جستجو فیلتر می شود/ پاسخ مثبت گوگل به تزارها

نتایج جستجو فیلتر می شود/ پاسخ مثبت گوگل به تزارها

0
296
کد خبر: 23357
میار: گوگل با درخواست روسیه مبنی بر فیلتر نتایج جستجو موافقت کرد

چندی پیش در خبرها اعلام شد که دولت روسیه از گوگل درخواست کرده است تا سیستم سانسور نتایج جستجو را بر روی موتور خود که مورد استفاده شهروندان روسی است، اعمال کند. براساس گزارشی که به تازگی توسط روزنامه محلی آنها منتشر شده است، گوگل پروژه فیلتر نتایج جستجو در روسیه را به قصد حذف وب‌سایت‌هایی که در لیست سیاه آژانس ارتباطات دولت قرار دارد، آغاز کرده است.

دولت روسیه از سال 2017 از گوگل درخواست کرده بود تا سایت‌های مسدود شده توسط این کشور را در نتایج جستجو نمایش ندهد. تعدادی از این سایت‌ها به هرزه‌نگاری کودکان، مواد مخدر و خودکشی ربط داشته است، اما برخی دیگر نیز در راستای سیاست‌های سانسور خبر مسدود و حالا از نتایج گوگل حذف خواهند شد.  در ماه نوامبر سال 2018 گوگل 7500 دلار برای عمل نکردن برطبق مقررات این کشور جریمه شد. سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای گفته بود:

ما متعهد به فراهم کردن دسترسی به اطلاعات مفید برای کاربرانمان در دوسیه و دیگر نقاط جهان هستیم.

البته تا امروز هیچ نظری در رابطه اقدامات جدیدشان و گزارش منتشر شده، نداده‌اند. طبق گزارش Vedomosti  گوگل در حدود 70 درصد از سایت‌های لیست سیاه دولت روسیه را حذف کرده است. براساس گزارشات شفاف گوگل در ماه اکتبر دولت این کشور 175 درخواست برای حذف سایت‌های مسدود شده به غول جستجوی جهان داده است.

این خبرها در حالی منتشر می‌شود که گوگل در مواجه با سوالاتی درباره سانسور در سرتاسر جهان مواجه است. این شرکت به شدت به دلیل پروژه Dragonfly که با هدف بارگرداندن موتور جستجوی گوگل به چین انجام می‌گرفت، تحت نظارت قرار داشت. طبق گزارشات این جستجوگر به دولت در سانسور از طریق بلاک کردن واژه‌هایی مانند "حقوق بشر" و "میدان تیان‌آنمن" کمک می‌کرد. اما پس از پیگیری قانون‌گذاران و اعتراضات داخل سازمانی در شرکت گوگل این کمپانی تصمیم گرفت تا این پروژه را لغو کند.
منبع:مجله سخت افزار
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید