دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۱۷ بهمن

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۱۷ بهمن

0
323
کد خبر: 23226
میار: 

قیمت هر اونس طلاامروز چهارشنبه با توجه به ثبات نسبی ارزش دلار در بازارهای جهانی تغییر چندانی نداشت و در محدوده ۱۳۱۴ دلار باقی ماند.

براساس گزارش ایسنا، پس از این که دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود وعده داد دیواری مرزی بسازد و درباره مذاکرات تجاری با چین شفافیت چندانی نداشت، با وجود رشد ارزش دلار تغییری نداشت و بالا ماند.

رئیس جمهور آمریکا که در کنگره سخنرانی می‌کرد با مخالفت سیاسی بر سر درخواستش از دمکرات‌ها برای پایان دادن به ضدیتشان با تأمین بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک مواجه است.

هیتش جین، نایب رئیس شرکت یس سکیوریتیز اظهار کرد: با پافشاری ترامپ برای ساخت دیوار مرزی ریسک یک تعطیلی دیگر دولت وجود دارد با این حال فعلاً رشد ارزش دلار، افزایش قیمت طلا را محدود کرده است. فعالان بازار همچنان نگران آماری مانده‌اند که کندی رشد اقتصاد جهانی را نشان می‌دهد و طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن همچنان محبوب مانده است.

در این بین، رابرت کاپلان، رئیس بانک فدرال رزرو دالاس اظهار کرد: بانک مرکزی باید نرخ‌های بهره را تا زمان روشن شدن دورنمای اقتصادی آمریکا ثابت نگه دارد که از نظر وی چندین ماه طول خواهد کشید.

بانک مرکزی آمریکا به دلیل کندی رشد اقتصادی و ابهامات تجاری، هفته گذشته وعده داده بود در افزایش نرخ‌های بهره صبورانه عمل کند.

در حالی که سخنرانی ترامپ در زمینه مذاکرات تجاری آمریکا و چین اشاره روشنی نداشت اما مقامات بلندپایه آمریکایی و چینی قرار است هفته آینده دور جدیدی از مذاکرات را در پکن برگزار کنند.

بر اساس گزارش رویترز، ترامپ وعده داده است اگر تا اول مارس دو طرف به توافق نرسید، تعرفه روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام فرارو، در بازار غیررسمی امروز (۱۷ بهمن ۱۳۹۷)، قیمت دلار برای فروش ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۱،۷۰۰ تومان و ۱۱،۸۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو نیز برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۳،۹۰۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۸۸ تومان تعیین شد.

صرافی ملی امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳،۷۰۰ تومان و ۱۳،۸۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت ۱۸، قیمت سکهتمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۲۱۲ هزار تومان است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با افزایش قیمت مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳۷۲ هزار و ۱۳۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۷۶۰ هزار تومان است.

  
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید