یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » حوادث میار » سه مرد پرايد سوار به زور مرا به حاشيه شهر بردند و...

سه مرد پرايد سوار به زور مرا به حاشيه شهر بردند و...

0
329
کد خبر: 22695

میار: سه مرد جوان که به دلیل اعتیاد به شیشه و بالا بودن خرج موادمخدر مصرفی‌شان، از 10 شهروند تهراني در پوشش مسافرکش زورگیری کرده بودند، در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

یکی از نیمه‌های شب در اواسط سال 96 بود که مردی زخمی و وحشت زده به ماموران انتظامی در حوالی غرب تهران مراجعه کرد و عنوان داشت: بعدازظهر قصد داشتم به خانه‌ام در جنوب تهران بروم. در میدان آزادی سوار یک پراید سفیدرنگ شدم که فقط راننده داشت. چند دقیقه بعد نیز دو مرد روی صندلی پشتی نشستند و خودرو به حرکت درآمد. در اواسط راه متوجه شدم که خودرو از مسیر اصلی خود منحرف شده است و وقتی شکایت کردم دو نفری که روی صندلی پشتی نشسته بودند با قمه تهدیدم کردند و مرا به زور به صندلی عقب بردند و شروع به کتک زدنم کردند. آنها همه چیزم را گرفتند و وقتی فهمیدند در کارت عابربانک ام پول نیست از من خواستند که با خانواده و دوستانم تماس بگیرم و به بهانه اینکه در بیمارستان بستری شده ام و نیاز عاجل به پول دارم بخواهم که به کارتم پول واریز کنند اما من ممانعت کردم و در پی آن، هر دو قمه کشیدند و با قمه به جان من افتادند. آنها بیشتر با پخی قمه ضربه می‌زدند تا دردم بگیرد اما یکی از آنها بالاخره پایم را نیز زخمی کرد که در نهایت مرا از ماشین به بیرون پرتاب کردند و هرچه همراهم داشتم بردند.

با تشکیل پرونده‌ای در این زمینه، شاکی سریعا به مرکز درمانی انتقال یافت و مشخص شد این سه متهم به صورت سریالی به سرقت روی آورده‌اند و در پوشش مسافرکش چندین مرد دیگر را نیز مورد آدمربایی و ضرب و جرح و سرقت قرار داده‌اند. در ادامه روند رسیدگی به پرونده، تلاش‌های ماموران آگاهی تهران بزرگ نتیجه داد و هر سه متهم که بین 25 تا 27 سال سن داشتند بازداشت شدند و با تکمیل تحقیقات، پرونده‌شان برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

آخرین روز کاری هفته گذشته بود که متهمان از زندان به دادگاه منتقل و در حالی که به جرائم آدمربایی، سرقت به عنف و ضرب و جرح عمدی شکات متهم بودند با حضور 10 شاکی محاکمه شدند.

ابتدای این جلسه، شکات به طرح شکایت از متهمان پرداختند و در ادامه متهم ردیف اول با طرح دفاعیاتی مبنی بر بی‌پولی و اعتیاد به موادمخدر از نوع شیشه اتهاماتش را پذیرفت. متهم ردیف دوم نیز بعد از پذیرفتن اتهامات خود خطاب به شکات پرونده گفت: هرکاری می‌خواهید بکنید، نهایتش این است که مرا در زندان نگه دارید، من که پولی ندارم به شما پرداخت کنم!

در ادامه این جلسه، متهم ردیف سوم نیز در جایگاه قرار گرفت و با ادعای اینکه آن موقع هر سه اعتیاد به موادمخدر شیشه داشتند، مدعی شد متوجه کارهای خود نبوده‌اند. وی در زمینه شیوه و شگرد خود نیز افزود: با قرض گرفتن خودروهای پراید دوستان‌مان به سرقت می‌پرداختیم و اگر مسافری هم پیدا می‌شد که نخواهد پول بدهد او را کتک می‌زدیم و در بعضی موارد نیز زخمی‌شان می‌کردیم و اگر پول کافی در کارت‌شان نداشتند تا کارت به کارت کنند از آنها می‌خواستیم که با خانواده‌شان تماس بگیرند و بخواهند که برایشان پول واریز کنند.

در انتها هیات قضایی به ریاست قاضی حشمت الله توکلی و مستشاری قاضی حسن محمدی وارد شور شدند تا برای متهمان پرونده تصمیم‌گیری کنند.

دسته بندی: حوادث میار / اسلاید شو
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید