شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » کمیسیون فرهنگی در چه بخش‌هایی پیشنهاد اصلاح بودجه به تلفیق داده است؟

کمیسیون فرهنگی در چه بخش‌هایی پیشنهاد اصلاح بودجه به تلفیق داده است؟

0
217
کد خبر: 22015
میار: عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس از کاهش ۱۰ درصدی اعتبارات فرهنگی در لایحه بودجه ۹۸ خبر داد و برخی پیشنهادات کمیسیون فرهنگی در برای اصلاح بودجه این حوزه را تشریح کرد.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به افت ۱۰ درصدی بودجه حوزه فرهنگ در لایحه بودجه سال ۹۸، اظهار کرد: متأسفانه بودجه فرهنگی در اکثر حوزه‌ها با کاهش مواجه بوده که ضرورت دارد برای اصلاح این روند پیشنهادات کمیسیون فرهنگی در تلفیق رأی بیاورد تا این کاهش جبران شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسیاری از نهادها و مؤسسات فرهنگی با کسری شدید بودجه مواجه بودند، برای نمونه بودجه مرکز دایره المعارف اسلامی از ۹ میلیارد تومان در سال ۹۷ به دو میلیارد رسیده است و از این دست مؤسسات و مراکز فرهنگی که با کاهش شدید اعتبارات مواجه شدند، بسیار هستند.

به جز دو حوزه ورزش و گردشگری بودجه فرهنگی در سایر حوزه‌ها کاهش داشته است

وی با بیان اینکه فقط دو حوزه گردشگری و ورزش در بخش بودجه‌های فرهنگی با افزایش آن هم با افزایشی حدود ۵ درصد در لایحه بودجه سال ۹۸ مواجه بوده‌اند، گفت: در همین راستا پیشنهاداتی برای تقویت بودجه نهاد کتابخانه‌ها، دانشگاه علوم قرآنی، دایره المعارف اسلامی و ارتقای وام ازدواج از مصوبه‎های خوبی است که در کمیسیون فرهنگی پشت سر گذاشته‎ایم و امیدواریم تلفیق به این موارد رأی مثبت دهد.
نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۳۹۸

ذوالقدر ادامه داد: همچنین ردیفی مجزا برای اشتغال زنان و توسعه اشتغال روستایی با اولویت زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست در نظر گرفته شد که رقم ۲۰ هزار میلیارد ریال برای کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به همین منظور اختصاص پیدا کرد.

بازی‌های فکری هم مشمول معافیت‌های کالای فرهنگی می‌شوند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس اضافه کرد: همچنین کمیسیون مصوبه‌‎ای مبنی بر معافیت اسباب‌بازی‌های فکری ایرانی از مالیات از بر ارزش افزوده شد تا این محصولات نیز به عنوان کالای فرهنگی شمرده شود و بتواند توان رقابت با سایر حوزه‌ها را داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، فضای کمیسیون تلفیق برای موافقت با پیشنهادات کمیسیون فرهنگی را مساعد دید و گفت: با توجه به دغدغه‌‎های فرهنگی که نمایندگان مجلس دارند و فرهنگ را زیربنای بسیاری توسعه سایر حوزه‌ها می‌دانند، امید داریم با این پیشنهادات موافقت کنند.
بانی فیلم
 
دسته بندی: فرهنگی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید