شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » اولین کلانتری تهران تخریب خواهد شد +تصاویر

اولین کلانتری تهران تخریب خواهد شد +تصاویر

0
534
کد خبر: 21614
میار: نخستين ساختمان كلانتري تهران باقي‌مانده از دوره قاجار که از 29 بهمن‌ماه سال 90 از فهرست آثار ملي خارج شده بود تخریب خواهد شد.

به گزارش میار، دبير كميته‌ي پيگيري خانه‌هاي تاريخي تهران با محوريت خانه‌ي تاريخي امين‌السلطان (اتحاديه) در روز سه‌شنبه، 26 ارديبهشت‌ماه سال 91 عنوان کرده بود: نخستين ساختمان كلانتري تهران كه در محله‌ي بازار قراردارد و جزو هسته‌ي اوليه‌ي تهران است حدود سه‌ماه پيش از فهرست آثار ملي خارج شد.
او با اشاره به برخي ويژگي‌هاي تاريخي اين بنا، در ادامه گفته بود: بخش شرقي خانه فروريخته و براساس بررسي‌هايي كه روي باقي‌مانده‌هاي آن انجام شده، به نظر مي‌رسد در آن بخش، آثاري از دوره‌ي صفويه بوده، پس ممكن است برخي بخش‌هاي اين خانه به دوره‌ي صفوي متعلق بوده باشد كه متأسفانه اكنون با توجه به اين‌كه اين خانه تملك خصوصي دارد، در حال تخريب است.
وي با اشاره به دليلي كه ديوان عدالت اداري براي خروج اين اثر از ثبت ارائه كرده است، گفته بود: در حكم آمده، اين بنا شئون تاريخي ندارد. اگر اين‌گونه بوده، چرا در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است. اين در حالي است كه خانه‌ي كلانتري در بازار تهران قرار دارد كه هويت تهران را تشكيل مي‌دهد. امروز اين بنا شرايط خوبي ندارد. از سوي ديگر، ديوان عدالت اداري مي‌خواهد حقوق خصوصي را بر حقوق عمومي ارجح بداند.اکنون از گوشه و کنار خبر می رسد که به زودی ساختمان کذایی تخریب خواهد شد.
دسته بندی: انتظامی / اسلاید شو
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید