چهارشنبه، 13 تیر 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » قاتل مديرمسئول نشريه معروف پاي ميز محاكمه رفت/ او خودروي 400 ميليوني ام را نابود كرد!+‌تصوير

قاتل مديرمسئول نشريه معروف پاي ميز محاكمه رفت/ او خودروي 400 ميليوني ام را نابود كرد!+‌تصوير

0
341
کد خبر: 20224
میار: مرد 45 ساله‌اي كه مجيد شمس، مديرمسئول نشريه شمارش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود ديروز صبح در شعبه دوازدهم دادگاه كيفري يك استان تهران پاي ميز محاكمه قرار گرفت

20 اردیبهشت سال گذشته، مأموران کلانتری 125 یوسف‌آباد در تماس با بازپرس كشيك قتل پايتخت از قتل مردي 50 ساله خبر دادند كه با اصابت ضربات چاقو مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان فوت شده بود. با حضور بازپرس و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در بیمارستان معلوم شد که جسد متعلق به مجيد شمس، مديرمسئول نشريه شمارش است.

تحقیقات اولیه پلیس حکایت از این داشت که عامل قتل مردی 45 ساله به نام مهدی، یکی از ساکنان ساختمان است که بعد از حادثه از محل فرار کرده است. مأموران پلیس همچنین برادر و خواهرزاده مهدی را که در جریان درگیری حضور داشتند، بازداشت کرده بودند. بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی کارآگاهان برای تحقیقات میدانی راهی محل حادثه شدند. در بررسی‌های بیشتر معلوم شد که مقتول ساکن طبقه چهارم و مهدی هم ساکن طبقه دوم است.

مهدی از مدتی قبل بخشی از پارکینگ را به انباری شخصی خود تبدیل کرده بود. رفتار مهدی بارها با اعتراض مقتول مواجه شده بود اما مهدی به اعتراض‌ها توجه نمی‌کرد تا اينكه روز حادثه مهدی به همراه برادر و خواهرزاده‌اش خود را به آپارتمان مقتول رسانده و با او مشاجره کرده بودند.

بعد از آن مشاجره به پارکینگ ساختمان کشیده شده و حادثه خونین همان جا رقم خورده بود. بعد از به دست آمدن این اطلاعات کارآگاهان محل را بازرسی و ده‌ها بطری مشروبات الکلی و تجهیزات پلیسی کشف کردند. در بررسی خودروی بی‌ام‌و 400 میلیون تومانی متهم نیز معلوم شد که خودرو به تجهیزات پلیسی مجهز است که بنابراین خودرو را توقیف و به اداره پلیس منتقل کردند. در شاخه دیگری از تحقیقات تلاش برای بازداشت قاتل فراری در جریان بود تا اینکه مخفیگاه وی در یکی از باغ‌های حاشیه تهران شناسایی شد و شش ماه بعد قاتل به دام پلیس افتاد. او در اولین بازجویی‌ها به قتل با انگیزه قدرت‌نمایی اعتراف کرد و به  این ترتیب پرونده او در زمینه قتل عمدی تکمیل شد. چندی پیش متهم برای اخذ آخرین دفاعیات به دادسرای جنایی تهران منتقل و در ادامه قرار به جلب دادرسی‌اش از سوی بازپرس سجاد منافی آذر صادر شد و مورد تایید دادستان قرار گرفت.

بعد از صدور كيفرخواست عليه متهم پرونده،‌ ديروز صبح جلسه‌اي در شعبه دوازدهم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي توليت و مستشاري قاضي ملكي برگزار شد. ابتداي جلسه اولياي دم مقتول در جايگاه قرار گرفتند و براي قاتل درخواست قصاص كردند و همچنين دو نفر ديگر كه از سمت متهم و دو همدستش يعني برادر و خواهرزاده متهم اصلي پرونده مضروب شده بودند نيز در جايگاه قرار گرفتند و شكايت خود را مطرح كردند.

در ادامه جلسه دادگاه مهدي در جايگاه قرار گرفت و در دفاع از عملكرد خود در نزاع منجر به قتل مجيد شمس گفت: من كسي را نكشته‌ام و اتهام قتل را نيز قبول ندارم. روز واقعه وقتي متوجه شدم كه به دليل ماجراي انباري ساخته شده در پاركينگ خانه خودم مقتول از من شكايت كرده است به كوچه رفتم و زنگ خانه مقتول را زدم و گفتم بیا پایین كه از شما گلایه دارم، گفت فلان فلان شده برو و فحاشی کرد، بعد دم در خانه‌اش رفتم و در حالی که خیلی ناراحت بودم گفتم من چه کار بدی کردم که از من شکایت کرده‌ای. پس از اینکه از خانه اش رفتم به خانه برادرم در میدان انقلاب رفتم که آنجا مقتول با من تماس گرفت و فحش‌های رکیکی به من داد، باورم نشد، وقتی دید من چیزی نگفتم، شروع به کوبیدن روی ماشین من کرد و گفت ماشین 400 میلیونی‌ات را تخریب كردم، گفتم الان دارم می‌آیم به سمت خانه، رفتم آنجا و با نیمچه‌ای که داخل ماشینم بود شیشه‌های ماشینش را شکاندم، یک دفعه دیدم افراد خانواده‌اش از پله‌ها پایین آمدند و به من حمله کردند و دعوا شروع شد. درگیر شدیم و برادرش من را گرفته بود و او خودش را کشید عقب تا سلاح را از دستم بگیرند كه یک دفعه من را هل داد سمت برادرش و در آن موقعيت متوجه نشدم كه چطور مقتول كشته شد.

در انتها متهم در رابطه با مشروبات الكلي كشف شده از منزلش گفت: من معتاد به الكل بودم و بايد مشروب مصرف مي‌كردم.

در انتهاي اين جلسه، قضات وارد شور شدند تا براي سرنوشت متهم و دو همدستش كه در ادامه جلسه دفاعيات خود را در حضور وكيل‌شان مطرح كرده بودند تصميم‌گيري كنند.  مقتول

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید