شنبه، 16 تیر 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » ماجراي يك سرقت عجيب از پيرمرد ثروتمند

ماجراي يك سرقت عجيب از پيرمرد ثروتمند

0
441
کد خبر: 20047

میار: پرونده سرقت مقرون به آزار از يك پيرمرد 80 ساله ديروز صبح در شعبه هفتم دادگاه كيفري يك استان تهران مورد بررسي قرار گرفت

رسيدگي به اين پرونده از آذر  سال گذشته و در جريان اعلام يك فقره سرقت از سوي پيرمردي در محدوده شرق تهران آغاز شد. پيرمرد مدعي بود چهار جوان به زور از او كارت عابربانكش را گرفته و از آن 60 ميليون تومان پول برداشت كرده‌اند.

با اين اوصاف تحقيقات پليسي در حالي براي بازداشت متهمان به جريان افتاد كه فرداي همان روز دوباره همان پيرمرد به كلانتري رفت و در شكايتي تازه مدعي شد خانه‌اش را نيز خالي كرده و تمامي وسايل را به سرقت برده‌اند.

ديگر شكي براي پليس نمانده بود جز اينكه بايد كسي از آشناهاي پيرمرد كه از وضعيت مالي او خبر نيز دارد به سارقان در ارتكاب به سرقت ياري رسانده باشد. تحقيقات با حضور مالباخته در خانه كليد خورد تا اينكه مشخص شد دختري كه به تازگي در خانه پيرمرد به عنوان مستخدم كار مي‌كرده فراري شده و از او هيچ اثري نيز در خانه پيرمرد يا نزد دوستانش نمانده است. تحقيقات در اينباره بالاخره با رديابي كارت عابربانكي كه بنابر ادعاي پيرمرد از آن 60 ميليون تومان برداشت شده بود كليد خورد و مشخص شد كارت دست دو جوان به نام‌هاي ياشار و فرشيد بوده. ياشار و فرشيد با تلاش‌هاي پليسي بازداشت و در اختيار كارآگاهان اداره آگاهي تهران قرار گرفتند.

متهمان در ابتداي امر بازجويي منكر هرگونه ارتكاب به سرقتي بودند تا اينكه تصاوير آنها در حال برداشت از كارت عابربانك مالباخته رو شد و در حالي‌كه آنها ديگر چاره‌اي جز اعتراف نمي‌ديدند لب گشودند و از ارتباط خود با تينا يعني همان دختري كه خدمتكار خانه مالباخته بود، پرده برداري كردند.

بنابر ادعاي اين دو نفر، تينا با آنها و دو دوست ديگرشان ارتباط گرفته بود و به آنها موقعيت خانه پيرمرد و وسايل شخصي داخل خانه او را لو داده بود تا بتواند به مال زيادي از اين طريق برسد.

به زودي پرونده با حضور اين دو متهم تكميل شد و ديروز براي انجام محاكمه در حالي‌كه هنوز پليس به دنبال  متهم فراري است،‌از زندان به دادگاه منتقل شدند.

ابتداي امر وكيل شاكي در جايگاه قرار گرفت و با تعريف كردن ماجرا مدعي شد كه سرقت‌هاي اين دو متهم تحت عنوان زورگيري از شاكي انجام شده است و شاكي از آنها با عنوان سرقت به همراه آزار و اذيت شكايت دارد.

به اين ترتيب متهم رديف اول نيز به جايگاه فراخوانده شد و او كه در هر دو سرقت حضور داشت مدعي شد: من سرقت را قبول دارم اما هيچ عنف و اكراهي در ميان نبود و اموال را فقط دزديديم. من نيز چيزي از اموالي كه حالا شاكي مدعي شده است 60 ميليون تومان بوده به‌علاوه وسايل خانه و كلي اسباب و اثاث گرانقيمت وجود داشته سهم نبرده‌ام و آنهايي كه فراري هستند در حال لذت بردن با پول‌هاي پيرمرد هستند و من در واقع هيچ كاره‌ام. پيرمرد خودش هم مي‌داند كه ما واقعا هيچ كدام‌مان هيچ كاره بوديم و نفر اصلي ماجرا تينا بود كه بعد از ارتكاب به سرقت‌ها فراري شد و پليس نيز همچنان ردي از او پيدا نكرده است.

در ادامه متهم رديف دوم نيز در جايگاه قرار گرفت و گفت كه من تنها در سرقت اول حضور داشته‌ام و ماجراي سرقت دوم توسط من انجام نشده و از آن هيچ خبري ندارم.

مادر اين متهم در ادامه با اجازه قضات گفت: مطمئنا پسر من گناه كرده است و بايد تاوان گناهش را هم بدهد اما من وقتي سعي كردم از شاكي رضايت بگيرم او به من پيشنهاد بي‌شرمانه‌اي داد كه هنوز هم باور ندارم واقعيت داشته باشد اما وقتي او خودش به خانه من آمد با ادوات مصرف شيشه مخدر وارد خانه‌ام شد و در خانه من شيشه نيز مصرف كرد كه فيلم آن را نيز گرفته‌ام و بعد از آن از من خواست كه به پيشنهاد بي‌شرمانه‌اش تن بدهم تا نسبت به پسر من اعلام رضايت كند. من رفتم تا براي پسرم كه در اين سرقت فقط سوخته و ساخته است جلب رضايت كنم بي‌خبر از اينكه قرار است با پيشنهاد بي‌شرمانه شاكي روبه‌رو شوم.

در ادامه اين زن ميانسال فيلمي را كه مدعي بود در آن شاكي به خانه‌اش وارد شده و در آنجا شيشه مصرف كرده است به هيات قضايي دادگاه نشان داد كه در ادامه وكيل شاكي، با اجازه هيات قضايي گفت: اگر موكل من به اين خانم چنين پيشنهادي داده است پس چطور ايشان آدرس خانه‌اش را نيز به موكل من داده كه به خانه‌اش برود. اصلا چطور شده كه اين خانم به موكل من آن هم در حالي‌كه ادوات مصرف شيشه در دستش بوده اجازه ورود به خانه‌اش را داده است!

در انتهاي اين جلسه، با اعلام ختم جلسه رسيدگي هيات قضايي به رياست قاضي كيخا و مستشاري قاضي تقيان وارد شور شدند تا براي سرنوشت پرونده تصميم گيري كنند.

دسته بندی: قضایی و حقوقی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید