دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » پرونده های ویژه » این سارقان سند نمره ای را شناسایی کنید+ تصویر

این سارقان سند نمره ای را شناسایی کنید+ تصویر

0
338
کد خبر: 19896
میار: سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی ، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از دستگیری گروهی از سارقین حرفه ای خودرو موسوم به سندنمره کار و کشف بیش از 20 دستگاه خودرو مسروقه خبر داد .  
سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی در توضیح این خبر گفت : در ادامه اقدامات پلیسی در کنترل و مراقبت نامحسوس سارقین حرفه ای و سابقه دار ، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمین حرفه ای در زمینه فروش خودروهای مسروقه به شیوه سندنمره ، با تشکیل گروهی از مجرمین و سارقین اقدام به سرقت خودرو در مناطق شمال شهر تهران کرده ؛ در ادامه با انتقال خودروهای مسروقه به مناطق غربی کشور ارکان هویتی خودروهای مسروقه را تغییر و نهایتا خودروهای سند نمره شده را پس از انتقال به شمال غرب کشور ، توسط گروه دیگری از همدستان خود به فروش می رسانند .  
معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح چرخه ی اقدامات مجرمانه ی این گروه از سارقین و مجرمین حرفه ای عنوان داشت : "سرکرده گروه بنام داوود در مرحله اول با شناسایی خودروهای تصادفی دارای خسارت سنگین اقدام به خرید آنها می کرد و سفارش سرقت خودروهای مشابه آنها را به سایر اعضای گروه می داد . حلقه دوم این گروه که وظیفه سرقت خودروها بر عهده آنها بود اقدام به سرقت خودروها ، عمدتا در مناطق شمال شهر تهران کرده و خودروها را به دستور سرکرده ی گروه به غرب کشور منتقل می کردند ؛ در مرحله سوم عضو دیگری از گروه نسبت به تغییر ارکان هویتی خودرو اقدام می کرد . نهایتا ، با تکمیل حلقه سوم و تغییر ارکان هویتی خودروهای مسروقه ، خودروها جهت فروش به شمال غرب کشور انتقال داده شده و در آنجا به شیوه سندنمره به فروش می رسیدند ".  
با شناسایی کامل زنجیره اقدامات این گروه از مجرمین سابقه دار و حرفه ای ، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه سرکرده گروه در یکی از استان های غرب کشور اقدام به دستگیری داوود کردند ؛ در زمان دستگیری ، یک دستگاه خودرو پژو پارس از متهم کشف شد که در بررسی ارکان هویتی خودرو مشخص شد که خودرو دارای سابقه سرقت در شهر تهران می باشد .  
متهم اصلی پرونده در تحقیقات پلیسی منکر هرگونه فعالیت مجرمانه در زمینه سرقت خودرو شد اما با توجه به اقدامات پلیسی کاملی که انجام شده بود ، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی در مرحله دوم اقدام به دستگیری دو متهم دیگر در این پرونده کردند که وظیفه ی آنها سرقت خودرو و انتقال آنها به غرب کشور بود .  
با دستگیری این متهمین و در ادامه شناسایی محل نگهداری خودروهای مسروقه ، تعداد 10 دستگاه از انواع خودروهای مسروقه کشف و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .  
در ادامه کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه یکی دیگر از اعضای اصلی گروه در شهرستان اصفهان که وظیفه تغییر ارکان هویتی خودرو را بر عهده داشت ، این متهم را نیز دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند . نهایتا سه عضور دیگر گروه نیز در استان آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند که در زمان دستگیری تعداد دو دستگاه خودرو پژو پارس و زانتیا از آنها کشف شد که مشخص شد این خودروها نیز دارای سابقه سرقت در شهر تهران هستند .  
سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی ، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام  خبر شناسایی و دستگیری این گروه از مجرمین حرفه ای در زمینه سرقت خودرو و فروش آنها به شیوه سند نمره عنوان داشت : در ادامه تحقیقات تکمیلی ، تاکنون بیش از 20 دستگاه انواع خودرو مسروقه از متهمین کشف و با شناسایی صاحبان آنها ، برابر روال قانونی به مالباختگان بازگردانده شد و در حال حاضر تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمین کماکان در دستور کار اداره دوم پیلس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد .
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید